Bu araştırmada Angoff, Ebel ve Nedelsky yöntemleriyle ve farklı yargıcı sayıları kullanılarak elde edilen kesmepuanlarının sınıflama tutarlılığı indeksleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda bulunan yargıcıları;2009-2010 eğitim öğretim yılında çeşitli illerin okullarında görev yapan 24 İngilizce öğretmeni ve MersinÜniversitesi’nde görev yapan 6 alan uzmanı, öğrencileri ise; Mersin ilindeki özel bir dershaneye devam eden 176ilköğretim 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Yargıcı olarak nitelenen alan uzmanlarının ve öğretmenlerinpuanlamaları sonucu yukarıda belirtilen yöntemlerle kesme puanları hesaplanmıştır. Araştırmanın sonunda,yargıcı sayısına bağlı olarak kesme puanlarında önemli bir değişim gözlenmemekle birlikte, üç yöntemde ve üçayrı yargıcı sayısında en yüksek sınıflama tutarlığı indeksinin Nedelsky yöntemiyle elde edildiği görülmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 2 |