Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma ile ilgili teorik kazanımlarını göstermek için performansadayalı olarak oluşturdukları bilimsel araştırma ödevlerini çok yüzeyli Rasch ölçme yöntemi iledeğerlendirmektir. Rasch ölçme modeli bir soruya doğru cevap verme olasılığının, o kişinin yeteneğine bağlıolduğunu ifade eder. Çok yüzeyli Rasch ölçme modeli bu modele, puanlayıcı katılığı/cömertliği, soru güçlüğü,gibi faktörleri de ekleyerek tek parametreli modeli çok parametreli bir model haline getirmiştir. Bu araştırmadaöğrencilerin Bilimsel araştırma becerileri, puanlayıcıların katılık/cömertliklerine ve davranışı sergilemegüçlüğüne göre değerlendirilmiştir. Araştırmada Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim BilimleriBölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık anabilim dalında “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” dersinedevam eden 20 öğrencinin katılımcı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, hazırlanan bilimselaraştırma ödevleri içerisinde “uygunluk içi” ve “uygunluk dışı” istatistiklere sahip ödevlerin olmadığı, ödevlerinistatistiksel olarak anlamlı yaklaşık 3 ödev kalite tabakasına ayrılabileceği gözlenmiştir. Puanlayıcıların yapmışoldukları puanlamalarda ise istatistiksel olarak katılık/cömertlik bakımından birbirlerinden farklılıklargöstermediği, yalnızca bir puanlayıcı için “uygunluk dışı” kareler toplamının beklenen değerden farklı olduğubelirlenmiştir. Araştırmada, ödevlerinin kalitelerini belirlemede kullanılan “Bilimsel Araştırma ÖdevleriniDeğerlendirme Formu” içerisinde yer alan soruların da amaca hizmet eder nitelikte oldukları belirlenmiştir.Sonuç olarak yüksek öğrenimde özellikle performansa dayalı öğrenmelerin değerlendirilmesinde Çok-YüzeyliRasch ölçme modelinin etkin olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır
Ödev yüksek öğrenim çok yüzeyli Rasch Ölçme modeli Madde Tepki Kuramı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1 |