Amaç: Çalışmamızın amacı ergoterapi bölümü hakkında bilgilendirme yapmak. Gereç ve yöntem: Hacettepe Üniversitesi Ergoterapide İletişim ve Görüşme Teknikleri dersi kapsamında planlandı. İlk olarak bilgilendirme yapmak için kullanılabilecek en iyi iletişim yolunun ne olacağı konusunda tartışma yapıldı. Tartışma sonunda sosyal medyadan facebook’un en iyi yöntem olduğuna karar verildi. Daha sonra facebook’ta bir grup açıldı. Bölüm tanıtımıyla ilgili görev paylaşımı yapıldı. Hacettepe üniversitesi ergoterapi bölümü çalışma alanlarının fotoğrafı çekildi ve buraya başvuran hasta ve hasta yakınlarıyla konuşularak onların görüşleri alındı. Bölümümüzün hocalarından Meral Huri ile ergoterapi hakkında röportaj yapıldı. Ergoterapist adaylarının mesleki alanda beklentileri ve bölüm hakkındaki görüşleri alındı. Aynı zamanda internetten de bölüm hakkında araştırmalar yapıldı ve görseller edinildi. Bütün edinilen veriler facebook’ta açılan gruba yüklendi ve üyeler için paylaşıma açıldı. Sonuçlar: Grupta yapılan paylaşımlar ve bilgilendirmelerle ilgili geri dönüşler alındı. Üyelerin genelinin üniversite hazırlık bölümünden olduğu görüldü. Üyelerin paylaşımlar ile ergoterapi konusunda daha ayrıntılı bilgi sahibi oldukları tespit edildi. Tartışma: Sosyal medya ile hem kitlesel farkındalık yaratıldı hem de kısa sürede binden fazla kişiye ulaşıldı. Fakat daha geniş kitlelere ulaşmak asıl hedefimiz olduğu düşünüldüğünde grubun daha da genişletilmesi hedeflendi. Facebook üzerinden kurulan grup farklı toplumların farklı kesimlerine ulaşabildi. Fakat ergoterapi mesleğinin Türkiye’de yeni bir meslek olduğu düşünüldüğünde ulaştığımız kitlenin sayısının yetersiz olduğu ve başka yöntemlerle ergoterapi mesleğinin daha ayrıntılı tanıtımı yapılması gerektiğini düşünmekteyiz
Purpose: The aim of this study is to introduce the occupational therapy department. Materials and Method: The study was planned within Communication and Interview Techniques in Occupation Therapy Course at Hacettepe University. First, what would be the best communication way to introduce the department was discussed. At the end of the discussion, it was decided that using Facebook was the best method. Then, a group was created on Facebook. Tasks for introducing the department were distributed. Hacettepe University Department of Occupational Therapy work areas were photographed and opinions were asked of the patients and their relatives, who had come to the department. An interview was done with Meral Huri, one of the instructors of the department. Opinions of occupational therapy candidates were asked about their professional expectations and views about the department. At the same time, research was done about the department and visuals were found online. All data was uploaded to Facebook and was made available to be shared by group members. Results: Feedback was received with the discussions made among groups and opinions taken. It was seen that majority of the members were from the Preparation Class. It was observed that members improved their knowledge about Occupational Therapy after the study. conclusion: Awareness was created using the social media, and more than a thousand people were reached in a short period of time. However, it was decided to to enlarge the group considering that the real goal is to reach a wider audience. With the group we created in Facebook, we could reach different segments of the society. Nonetheless, considering that Occupational Therapy is a new occupation, it was resulted that the number of people we reached was insufficient, and the occupation should be advertised more using other methods
Diğer ID | JA68HR43CN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International