Görme yetersizliğinin yarattığı en önemli sorunlardan birisi hareket özgürlüğünün kısıtlanmasıdır. Görme engelli çocuklar, aşırı korumacı bir çevrede başkalarına bağımlı bir hayat sürdürür. Hareket edemediğinde, kendini uyarmak için stereotipik davranışlar sergiler. Hareketsiz yaşam yüzünden; dil, bilişsel ve psikomotor gelişim (duruş ve yürüyüş) ile ilgili sorunlar yaşar. Kazalarla karşılaşmamak, güvenli hareket edebilmek için ellerini ileriye uzatma, yavaş adımlarla yürüme gibi yürüyüş stilleri geliştirir. Bu makale, görme yetersizliğinin psikomotor gelişim ve bağımsız harekete etkilerini ortaya koymak ve görme engelli bireyin gelişiminde önemli rol oynayan psikomotor gelişime yönelik öğretim stratejilerini/destekleyici programları tanıtmak ve uygulamaya yönelik ipuçları sunmak amacıyla yazılmıştır. Bu amaç doğrultusunda üniversitelerin açık erişim portallarından ve YÖK tez kataloğundan lisansüstü tezler taranmıştır. EBSCO veri tabanından kaynaklar taranmış ve konuyla ilgili çok sayıda yazıya rastlanmıştır. 2012’de sözlü bildiri için tarama yapılmış ve 2014 Ocak ayından itibaren makalede kullanılmak üzere taramalar genişletilmiştir. “Yönelim ve bağımsız hareket/ görme engelli/ psikomotor gelişim/ motor gelişim/ psikomotor gelişimi destekleyici programlar” anahtar kelimeleri girilerek tarama yapılmış ve konuyla ilgili üniversite kütüphanelerinden sağlanan kaynak kitaplar incelenmiştir
One of the most important problems caused by visual deficiency is limited mobility. Visually impaired children lead a dependent life to others in an overprotective environment. They present stereotypical behaviors to stimulate themselves when they cannot move. Because of an immobile life, they face problems related to language, cognitive and psychomotor development (posture and walking). In order to avoid accidents and be able to move safely, they develop walking styles like walking with slow steps and hands ahead. This article was written in order to present the effects of visual impairment on psychomotor development and independent action and to introduce the education strategies / assisting programs intended for psychomotor development which has a very significant place in the development of a disabled person and to propose applicable cues. In line with this purpose, postgraduate dissertations were scanned from the open access portals of universities and from the thesis catalogue of High Education Board. The resources were scanned from EBSCO database and various articles regarding the subject were found. Scanning process was conducted for verbal statement in 2012, and from January 2014 onwards, the scanning processes were expanded in order to be used in the article. Scanning process was conducted by entering the keywords as “orientation and mobility / visual impairment / psychomotor development / motor development / assisting programs for psychomotor development” and the reference books related to the subject obtained from university libraries were examined
Diğer ID | JA92JC88AD |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International