Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Pandemisinde Klinik Uygulamadaki Ebelik Öğrencilerinin Koronavirüs Korkusu ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesi: Kesitsel Bir Çalışma

Yıl 2022, , 22 - 28, 29.04.2022
https://doi.org/10.54614/JMHS.2022.1029671

Öz

Amaç: COVID-19 pandemisinde klinik uygulamadaki ebelik öğrencilerinin koronavirüse yakalanma korkuları ve algılanan stres düzeylerini incelemek amacıyla yapıldı.
Yöntemler: Kesitsel, tanımlayıcı tipteki araştırma 20 Nisan-30 Haziran 2021 tarihleri arasında yapıldı. Örneklemi pandemi döneminde klinik uygulamaya çıkan 459 ebelik öğrencisi oluşturdu. Araştırma verileri “Anket Formu", "Koronavirüs Korkusu Ölçeği” ve “Algılanan Stres Ölçeği” kullanılarak çevrimiçi anketler aracılığıyla elde edildi.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin, Koronavirüs Korkusu Ölçeği toplam puan ortalaması 20,02 ± 6,87 ve Algılanan Stres Ölçeği toplam puan ortalamasının 28,55 ± 9,73 olduğu saptandı. Koronavirüs Korkusu Ölçeği toplam puanı ile öğrenim gördüğü üniversite, uygulamada staja çıkılan klinik, COVID-19’lu hastaya bakım verme durumu ve çalışılan bölümün yoğunluğu arasında anlamlı ilişki olduğu saptandı (p < ,05). Algılanan Stres Ölçeği toplam puanı ile ise uygulamada staja çıkılan klinik, tıbbi maske kullanım durumu arasında anlamlı ilişki olduğu belirlendi (p < ,05). Öğrencilerin Koronavirüs Korkusu Ölçeği ile Algılanan Stres Ölçeği arasında ise pozitif yönde güçlü ilişki saptandı (r = ,209, p = ,000).
Sonuç: Öğrencilerin pandemi döneminde klinik stajlarında Koronavirüs korkularının orta üstü, algılanan stres düzeylerinin orta düzeyde olduğu, koronavirüsle ilgili korkuları arttıkça stres düzeylerininde arttığı belirlendi.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Alharbi, J., Jackson, D., & Usher, K. (2020). The potential for COVID-19 to contribute to compassion fatigue in critical care nurses. Journal of Clinical Nursing. [Crossref]
  • Ahorsu, D. K., Lin, C. Y., Imani, V., Saffari, M., Griffiths, M. D., & Pakpour, A. H. (2020). The fear of COVID-19 scale: development and initial validation. International Journal of Mental Health and Addiction, 1-9. [Crossref]
  • Aslan, R. (2020). Tarihten Günümüze epidemiler, pandemiler ve COVID-19. Ayrıntı Dergisi, 8(65), 35-41.
  • Bakioğlu, F., Korkmaz, O., & Ercan, H. (2020). Fear of COVID-19 and positivity: Mediating role of intolerance of uncertainty, depression, anxiety, and stress. International Journal of Mental Health and Addiction, 19(6), 2369-2382. [Crossref]
  • Çiriş Yildiz, C., Ulaşli Kaban, H., & Tanrıverdi, F. Ş. (2020). COVID-19 pandemic and personal protective equipment: Evaluation of equipment comfort and user attitude. Archives of Environmental & Occupational Health, 77(1), 1-8. [Crossref]
  • Cohen, S., Kamarck, T., & Mermelstein, R. (1983). A global measure of perceived stress. Journal of Health and Social Behavior, 24(4), 385-396. [Crossref]
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., & Rubin, G. J. (2020). El impacto psicológico de la cuarentena y cómo reducirla: revisión rápida de las pruebas. Lancet, 395, 912-920. [Crossref]
  • Eskin, M., Harlak, H., Demirkıran, F., & Dereboy, Ç. (2013). Algılanan stres ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: güvenirlik ve geçerlik analizi. New/Yeni Symposium Journal, 51(3), 132-140.
  • Ebelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (EUÇEP). Mezuniyet Öncesi Ebelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı. Yüksek Öğretim Kurumu 2016.https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/ebelik.pdf Erişim Tarihi: 18.10.2021.
  • Eweida, R. S., Rashwan, Z. I., Desoky, G. M., & Khonji, L. M. (2020). Mental strain and changes in psychological health hub among intern-nursing students at pediatric and medical-surgical units amid ambience of COVID-19 pandemic: A comprehensive survey. Nurse Education in Practice, 49, 102915. [Crossref]
  • Hasöksüz, M. , Kılıç, S. & Saraç, F. (2020). Coronaviruses and SARS-COV-2. Turkish Journal of Medical Sciences, 50, 549-556. [Crossref]
  • Ho, C. S., Chee, C. Y., & Ho, R. C. (2020). Mental health strategies to combat the psychological impact of COVID-19 beyond paranoia and panic. Annals Academy Medicine Singapore, 49(1), 1-3. [Crossref]
  • Holman, E. A., Garfin, D. R., & Silver, R. C. (2014). Media’s role in broadcasting acute stress following the Boston Marathon bombings. Proceedings of the National Academy of Sciences, 111(1), 93-98. [Crossref]
  • Huang, L., Lei, W., Xu, F., Liu, H., & Yu, L. (2020). Emotional responses and coping strategies in nurses and nursing students during COVID-19 outbreak: A comparative study. PloS One, 15(8), e0237303. [Crossref]
  • Karaca, A., & Arslan, H. (2014). Hemşirelik hizmetlerinde hasta güvenliği kültürünün değerlendirilmesine yönelik bir çalışma. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(1), 9-18. [Crossref]
  • Kochuvilayil, T., Fernandez, R. S., Moxham, L. J., Lord, H., Alomari, A., Hunt, L., & Halcomb, E. J. (2021). COVID-19: Knowledge, anxiety, academic concerns and preventative behaviours among Australian and Indian undergraduate nursing students: A cross-sectional study. Journal of Clinical Nursing, 30(5-6), 882-891. [Crossref]
  • Lei, L., Huang, X., Zhang, S., Yang, J., Yang, L., & Xu, M. (2020). Comparison of prevalence and associated factors of anxiety and depression among people affected by versus people unaffected by quarantine during the COVID-19 epidemic in SouthWestern China. Medical Science Monitor: International Medical Journal of Experimental and Clinical Research, 26, e924609-1. [Crossref]
  • Lippi, G., & Henry, B. M. (2020). Chronic obstructive pulmonary disease is associated with severe coronavirus disease 2019 (COVID-19). Respiratory Medicine, 167,105941. [Crossref]
  • Pala, S. Ç., & Metintas, S. (2020). COVID-19 pandemisinde sağlık çalışanları. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5, 156-168.
  • Ruh Sağlığı Derneği, Corona 2020. Available from https://ruhsagligidernegi.org/korona (Erişim Tarihi: 25.08.2021).
  • Sağlık Bakanlığı, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü 2019-Ncov Hastalığı Sağlık Çalışanları Rehberi 2020. https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/haberler/ncov/2019/ncov_hastal_salk_alanlar_rehberi.pdf . (Erişim Tarihi: 25.08.2020).
  • Sakaoğlu, H. H., Orbatu, D., Emiroglu, M., & Çakır, Ö. (2020). COVID-19 salgını sırasında Sağlık çalışanlarında spielberger durumluk ve sürekli kaygı düzeyi: Tepecik Hastanesi örneği. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 30, 1-9.
  • Shen, X., Zou, X., Zhong, X., Yan, J., & Li, L. (2020). Psychological stress of ICU nurses in the time of COVID-19. Critical Care, 24(1), 1-3. [Crossref]
  • Shereen, M. A., Khan, S., Kazmi, A., Bashir, N., & Siddique, R. (2020). COVID-19 infection: Emergence, transmission, and characteristics of human coronaviruses. Journal of Advanced Research, 24, 91-98. [Crossref]
  • Song, Z., Xu, Y., Bao, L., Zhang, L., Yu, P., Qu, Y.,& Qin, C. (2019). From SARS to MERS, thrusting coronaviruses into the spotlight. Viruses, 11(1), 59. [Crossref]
  • Sögüt, S., Dolu, İ., & Cangöl, E. (2021). The relationship between COVID-19 knowledge levels and anxiety states of midwifery students during the outbreak: A cross-sectional web-based survey. Perspectives in Psychiatric Care, 57(1), 246-252. [Crossref]
  • Şayık, D., Açıkgöz, A., & Mutlu, F. (2021). Koronavirüs pandemisinde sağlık personellerinin uyku kalitesi: Meta-analiz. Journal of Turkish Sleep Medicine, 1, 1-6. [Crossref]
  • Thompson, R. R., Garfin, D. R., Holman, E. A., & Silver, R. C. (2017). Distress, worry, and functioning following a global health crisis: A national study of Americans’ responses to Ebola. Clinical Psychological Science, 5(3), 513-521. [Crossref]
  • World Health Organization (WHO). Q&A On Coronaviruses (COVID-19) 2020 https://www.who.int/Emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/question-and-answers-hub/q-a-detail/q-a-coronaviruses. (Erişim Tarihi: 25.08. 2021).
  • Yang, J., Zheng, Y. A., Gou, X., Pu, K., Chen, Z., Guo, Q., Ji, R., Wang, H., Wang, Y., & Zhou, Y. (2020). Prevalence of comorbidities and its effects in patients infected with SARS-CoV-2: A systematic review and meta-analysis. International Journal of Infectious Diseases, 94, 91-95. [Crossref]
  • Yazıcıoğlu Y, Erdoğan S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Detay Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kurumu (YÖK). Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği (2020). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/06/20210617-2.htm (Erişim Tarihi: 25.08. 2021).
  • Zulkifli, N. A., Sivapatham, S., & Guan, N. C. (2020). Brief psychotic disorder in relation to coronavirus, COVID-19 outbreaks: a case report. Malaysian Journal of Psychiatry, 29(1), 67-72.

Investigation of Coronavirus Fear and Perceived Stress Levels of Midwifery Students in Clinical Practice in the COVID-19 Pandemic: A Cross-Sectional Study

Yıl 2022, , 22 - 28, 29.04.2022
https://doi.org/10.54614/JMHS.2022.1029671

Öz

Objective: This study was conducted to examine the fears of catching coronavirus and perceived stress levels of midwifery students in clinical practice during the COVID-19 pandemic
Methods: A cross-sectional, descriptive study was conducted between 20 April and 30 June 2021. The sample consisted of 459 midwifery students who went into clinical practice during the pandemic period. Research data were obtained through online questionnaires using the “Survey Form”, “Coronavirus Fear Scale” and “Perceived Stress Scale”.
Results: It was determined that the total mean score of the Fear of Coronavirus Scale of the students participating in the study was 20.02 ± 6.87 and the total mean score of the Perceived Stress Scale was 28.55 ± 9.73. It was determined that there was a significant relationship between the total score of the Coronavirus Fear Scale and the university where he studied, the clinic where he went to internship, the status of caring for the patient with COVID-19 and the density of the department (p < .05). It was determined that there was a significant relationship between the total score of the Perceived Stress Scale and the use of clinical and medical masks in practice (p < .05). A strong positive correlation was found between the Students' Fear of Coronavirus Scale and the Perceived Stress Scale (r = .209, p = .000).
Conclusion: It was determined that during the pandemic period, the fears of the coronavirus were moderate, the perceived stress levels of the students were moderate, and the stress levels increased as their fears about the coronavirus increased.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Alharbi, J., Jackson, D., & Usher, K. (2020). The potential for COVID-19 to contribute to compassion fatigue in critical care nurses. Journal of Clinical Nursing. [Crossref]
  • Ahorsu, D. K., Lin, C. Y., Imani, V., Saffari, M., Griffiths, M. D., & Pakpour, A. H. (2020). The fear of COVID-19 scale: development and initial validation. International Journal of Mental Health and Addiction, 1-9. [Crossref]
  • Aslan, R. (2020). Tarihten Günümüze epidemiler, pandemiler ve COVID-19. Ayrıntı Dergisi, 8(65), 35-41.
  • Bakioğlu, F., Korkmaz, O., & Ercan, H. (2020). Fear of COVID-19 and positivity: Mediating role of intolerance of uncertainty, depression, anxiety, and stress. International Journal of Mental Health and Addiction, 19(6), 2369-2382. [Crossref]
  • Çiriş Yildiz, C., Ulaşli Kaban, H., & Tanrıverdi, F. Ş. (2020). COVID-19 pandemic and personal protective equipment: Evaluation of equipment comfort and user attitude. Archives of Environmental & Occupational Health, 77(1), 1-8. [Crossref]
  • Cohen, S., Kamarck, T., & Mermelstein, R. (1983). A global measure of perceived stress. Journal of Health and Social Behavior, 24(4), 385-396. [Crossref]
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., & Rubin, G. J. (2020). El impacto psicológico de la cuarentena y cómo reducirla: revisión rápida de las pruebas. Lancet, 395, 912-920. [Crossref]
  • Eskin, M., Harlak, H., Demirkıran, F., & Dereboy, Ç. (2013). Algılanan stres ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: güvenirlik ve geçerlik analizi. New/Yeni Symposium Journal, 51(3), 132-140.
  • Ebelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (EUÇEP). Mezuniyet Öncesi Ebelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı. Yüksek Öğretim Kurumu 2016.https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/ebelik.pdf Erişim Tarihi: 18.10.2021.
  • Eweida, R. S., Rashwan, Z. I., Desoky, G. M., & Khonji, L. M. (2020). Mental strain and changes in psychological health hub among intern-nursing students at pediatric and medical-surgical units amid ambience of COVID-19 pandemic: A comprehensive survey. Nurse Education in Practice, 49, 102915. [Crossref]
  • Hasöksüz, M. , Kılıç, S. & Saraç, F. (2020). Coronaviruses and SARS-COV-2. Turkish Journal of Medical Sciences, 50, 549-556. [Crossref]
  • Ho, C. S., Chee, C. Y., & Ho, R. C. (2020). Mental health strategies to combat the psychological impact of COVID-19 beyond paranoia and panic. Annals Academy Medicine Singapore, 49(1), 1-3. [Crossref]
  • Holman, E. A., Garfin, D. R., & Silver, R. C. (2014). Media’s role in broadcasting acute stress following the Boston Marathon bombings. Proceedings of the National Academy of Sciences, 111(1), 93-98. [Crossref]
  • Huang, L., Lei, W., Xu, F., Liu, H., & Yu, L. (2020). Emotional responses and coping strategies in nurses and nursing students during COVID-19 outbreak: A comparative study. PloS One, 15(8), e0237303. [Crossref]
  • Karaca, A., & Arslan, H. (2014). Hemşirelik hizmetlerinde hasta güvenliği kültürünün değerlendirilmesine yönelik bir çalışma. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(1), 9-18. [Crossref]
  • Kochuvilayil, T., Fernandez, R. S., Moxham, L. J., Lord, H., Alomari, A., Hunt, L., & Halcomb, E. J. (2021). COVID-19: Knowledge, anxiety, academic concerns and preventative behaviours among Australian and Indian undergraduate nursing students: A cross-sectional study. Journal of Clinical Nursing, 30(5-6), 882-891. [Crossref]
  • Lei, L., Huang, X., Zhang, S., Yang, J., Yang, L., & Xu, M. (2020). Comparison of prevalence and associated factors of anxiety and depression among people affected by versus people unaffected by quarantine during the COVID-19 epidemic in SouthWestern China. Medical Science Monitor: International Medical Journal of Experimental and Clinical Research, 26, e924609-1. [Crossref]
  • Lippi, G., & Henry, B. M. (2020). Chronic obstructive pulmonary disease is associated with severe coronavirus disease 2019 (COVID-19). Respiratory Medicine, 167,105941. [Crossref]
  • Pala, S. Ç., & Metintas, S. (2020). COVID-19 pandemisinde sağlık çalışanları. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5, 156-168.
  • Ruh Sağlığı Derneği, Corona 2020. Available from https://ruhsagligidernegi.org/korona (Erişim Tarihi: 25.08.2021).
  • Sağlık Bakanlığı, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü 2019-Ncov Hastalığı Sağlık Çalışanları Rehberi 2020. https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/haberler/ncov/2019/ncov_hastal_salk_alanlar_rehberi.pdf . (Erişim Tarihi: 25.08.2020).
  • Sakaoğlu, H. H., Orbatu, D., Emiroglu, M., & Çakır, Ö. (2020). COVID-19 salgını sırasında Sağlık çalışanlarında spielberger durumluk ve sürekli kaygı düzeyi: Tepecik Hastanesi örneği. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 30, 1-9.
  • Shen, X., Zou, X., Zhong, X., Yan, J., & Li, L. (2020). Psychological stress of ICU nurses in the time of COVID-19. Critical Care, 24(1), 1-3. [Crossref]
  • Shereen, M. A., Khan, S., Kazmi, A., Bashir, N., & Siddique, R. (2020). COVID-19 infection: Emergence, transmission, and characteristics of human coronaviruses. Journal of Advanced Research, 24, 91-98. [Crossref]
  • Song, Z., Xu, Y., Bao, L., Zhang, L., Yu, P., Qu, Y.,& Qin, C. (2019). From SARS to MERS, thrusting coronaviruses into the spotlight. Viruses, 11(1), 59. [Crossref]
  • Sögüt, S., Dolu, İ., & Cangöl, E. (2021). The relationship between COVID-19 knowledge levels and anxiety states of midwifery students during the outbreak: A cross-sectional web-based survey. Perspectives in Psychiatric Care, 57(1), 246-252. [Crossref]
  • Şayık, D., Açıkgöz, A., & Mutlu, F. (2021). Koronavirüs pandemisinde sağlık personellerinin uyku kalitesi: Meta-analiz. Journal of Turkish Sleep Medicine, 1, 1-6. [Crossref]
  • Thompson, R. R., Garfin, D. R., Holman, E. A., & Silver, R. C. (2017). Distress, worry, and functioning following a global health crisis: A national study of Americans’ responses to Ebola. Clinical Psychological Science, 5(3), 513-521. [Crossref]
  • World Health Organization (WHO). Q&A On Coronaviruses (COVID-19) 2020 https://www.who.int/Emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/question-and-answers-hub/q-a-detail/q-a-coronaviruses. (Erişim Tarihi: 25.08. 2021).
  • Yang, J., Zheng, Y. A., Gou, X., Pu, K., Chen, Z., Guo, Q., Ji, R., Wang, H., Wang, Y., & Zhou, Y. (2020). Prevalence of comorbidities and its effects in patients infected with SARS-CoV-2: A systematic review and meta-analysis. International Journal of Infectious Diseases, 94, 91-95. [Crossref]
  • Yazıcıoğlu Y, Erdoğan S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Detay Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kurumu (YÖK). Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği (2020). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/06/20210617-2.htm (Erişim Tarihi: 25.08. 2021).
  • Zulkifli, N. A., Sivapatham, S., & Guan, N. C. (2020). Brief psychotic disorder in relation to coronavirus, COVID-19 outbreaks: a case report. Malaysian Journal of Psychiatry, 29(1), 67-72.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Şule Bilgiç 0000-0002-5950-2553

Aysu Yıldız Karaahmet 0000-0003-1134-9016

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2021
Kabul Tarihi 15 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Bilgiç, F. Ş., & Yıldız Karaahmet, A. (2022). COVID-19 Pandemisinde Klinik Uygulamadaki Ebelik Öğrencilerinin Koronavirüs Korkusu ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesi: Kesitsel Bir Çalışma. Ebelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 22-28. https://doi.org/10.54614/JMHS.2022.1029671
AMA Bilgiç FŞ, Yıldız Karaahmet A. COVID-19 Pandemisinde Klinik Uygulamadaki Ebelik Öğrencilerinin Koronavirüs Korkusu ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesi: Kesitsel Bir Çalışma. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. Nisan 2022;5(1):22-28. doi:10.54614/JMHS.2022.1029671
Chicago Bilgiç, Fatma Şule, ve Aysu Yıldız Karaahmet. “COVID-19 Pandemisinde Klinik Uygulamadaki Ebelik Öğrencilerinin Koronavirüs Korkusu Ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesi: Kesitsel Bir Çalışma”. Ebelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi 5, sy. 1 (Nisan 2022): 22-28. https://doi.org/10.54614/JMHS.2022.1029671.
EndNote Bilgiç FŞ, Yıldız Karaahmet A (01 Nisan 2022) COVID-19 Pandemisinde Klinik Uygulamadaki Ebelik Öğrencilerinin Koronavirüs Korkusu ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesi: Kesitsel Bir Çalışma. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 5 1 22–28.
IEEE F. Ş. Bilgiç ve A. Yıldız Karaahmet, “COVID-19 Pandemisinde Klinik Uygulamadaki Ebelik Öğrencilerinin Koronavirüs Korkusu ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesi: Kesitsel Bir Çalışma”, Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 22–28, 2022, doi: 10.54614/JMHS.2022.1029671.
ISNAD Bilgiç, Fatma Şule - Yıldız Karaahmet, Aysu. “COVID-19 Pandemisinde Klinik Uygulamadaki Ebelik Öğrencilerinin Koronavirüs Korkusu Ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesi: Kesitsel Bir Çalışma”. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 5/1 (Nisan 2022), 22-28. https://doi.org/10.54614/JMHS.2022.1029671.
JAMA Bilgiç FŞ, Yıldız Karaahmet A. COVID-19 Pandemisinde Klinik Uygulamadaki Ebelik Öğrencilerinin Koronavirüs Korkusu ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesi: Kesitsel Bir Çalışma. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2022;5:22–28.
MLA Bilgiç, Fatma Şule ve Aysu Yıldız Karaahmet. “COVID-19 Pandemisinde Klinik Uygulamadaki Ebelik Öğrencilerinin Koronavirüs Korkusu Ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesi: Kesitsel Bir Çalışma”. Ebelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 1, 2022, ss. 22-28, doi:10.54614/JMHS.2022.1029671.
Vancouver Bilgiç FŞ, Yıldız Karaahmet A. COVID-19 Pandemisinde Klinik Uygulamadaki Ebelik Öğrencilerinin Koronavirüs Korkusu ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesi: Kesitsel Bir Çalışma. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2022;5(1):22-8.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

2992931409