Bu araştırma ebelikte mesleki yeterliliğe ilişkin tema ve kodların oluşturulması, oluşturulan kodlar arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Niteliksel olan bu çalışma, Ekim 2018-Mart 2019 tarihleri arasında bir eğitim ve araştırma hastanesinin Kadın Doğum ve Çocuk Acil kampüsünde gerçekleştirildi Bu çalışma Sakarya İli’ndeki eğitim ve araştırma hastanesinde yürütülmüş olup, araştırmaya dahil edilme kriterlerini karşılayan 18 ebe ile görüşme yapıldı. Ebelere Ebe Tanıtım ve Görüşme Formu'ndaki yarı yapılandırılmış sorular soruldu ve ses kaydı alındı. Sorulara verilen yanıtlar kaydedildi, metne dönüştürüldü ve MAXQDA2018 yazılım programı kullanılarak kodlandı. Daha sonra kodlar incelenerek kategorilere ve temalara göre gruplandırıldı.
Bulgular: Ebelerin ortanca yaşı 35 idi. Ebelerin sekizi lisans mezunudur ve altısı 16 yıldan süredir doğumhanede çalışmaktadır. Ayrıca toplamda 5 tema, 17 kategori, 35 kod oluşturulmuş olup, bu kodların kullanım yoğunluğu 289'dur.
Sonuç: Ebelerin kendi yeterliliklerinin yanı sıra yeterlilik kavramını da yeterince tanımlayamadıkları, tanımlamada araştırma ve toplum sağlığı hizmetlerinin yer almadığı teknoloji kullanımı ve deneyimin, ebelerin bilgi ve becerilerini geliştirmelerine ve daha iyi bir performans sergilemelerine yardımcı olabileceği, uygulamalarında daha etkili olmalarını sağlayacağı, özgüvenlerini ve genel olarak iş doyumlarını artıracağı belirlendi.
Objective: This research is aimed to create themes and codes about professional competency in midwifery, to reveal the relationship between the codes created.
Methods: This qualitative study was conducted between October 2018 and March 2019 at the Obstetrics and Gynecology and Pediatric Emergency Campus of a training and research hospital. This study was conducted in a training and research hospital in Sakarya province and 18 midwives who met the inclusion criteria were interviewed. The midwives were asked semi-structured questions in the Midwife Introduction and Interview Form and audio recorded. The responses to the questions were recorded, transcribed and coded using MAXQDA2018 software program. The codes were then analyzed and grouped according to categories and themes.
Results: The median age of the midwives was 35 years. Of them, eight were bachelor’s degree, and six had been working in the delivery room for ≥16 years. In addition, a total of five themes, 17 categories, 35 codes were created and the usage density of these codes is 289.
Conclusion: Since the midwives were unable to sufficiently describe the concept of competency as well as their own competencies, it was determined that additional education and research in community health services, hands-on experience and technological training could help build their skills and knowledge, make them more effective in their practice, increase their self-confidence and boost their overall job satisfaction.
Midwifery competence competencies delivery qualitative study
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ebelik (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 18 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License