Amaç: Bu araştırma uygulamalı dersleri ağırlıklı olan sağlık bilimleri öğrencilerinin ders dışında mesleki becerilerini geliştirmek için hangi medya platformlarından yararlandığını, öğretimsel videoların ne kadar yaygın kullanıldığını, öğretimsel videoları seçerken dikkat edilen önemli noktaları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın diğer bir amacı da ders dışı öğretimsel video kullanımının sağlık alanında öğrenim gören öğrencilerin akademik güdülenme düzeylerine etkisini belirlemektir.
Yöntemler: Analitik kesitsel tipte olan çalışmanın evrenini Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 515 sağlık bilimleri öğrencisi oluşturmuştur. Evrenin tümünün örnekleme alınması planlanmış olup, 356 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmuştur (Katılım oranı: %72,62). Veriler, veri toplama formu ve ‘Akademik Güdülenme Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Verilerin normal dağılıma uygunluğu Kolmogorov-Smirnov analizi ile değerlendirilmiştir. Normal dağılım göstermeyen verilerin istatistiksel analizinde nonparametrik analiz yöntemlerinden Mann Whitney U ve Kruskall Wallis testi kullanılmıştır. Veriler IBM SPSS 20.0 paket programında analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,52±1,43’tür. Öğrencilerin %92,4’ü öğretimsel video izlemekte ve mesleki becerilerini geliştirmek için en çok (%71,4) YouTube platformunu kullanmaktadır. Öğrencilerin %28,5’i öğretimsel videoları seçerken en çok öğretimsel videonun görsel zenginliğe dikkat etmektedir. Katılımcıların AGÖ puan ortalaması 71,80±11,72’dir.
Sonuç: Öğrencilerin akademik güdülenmeleri orta düzeydedir. Katılımcıların akademik güdülenme düzeyleri bazı özellikler açısından farklılık göstermektedir. Öğrencilerin çoğunluğu (%92,4) öğretimsel video izlemektedir.
Bu çalışma için Ege Üniversitesi Rektörlüğü Tıp Fakültesi Dekanlığı Tıbbi Araştırmalar Etik Kurulu (EGE TAEK) tarafından onay (Tarih:26/05/2022; Onay Kararı 22-5.1T/18) alınmıştır.
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)
1919B012200720
Bu çalışma Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından 16.11.2022 tarihinde 1919B012200720 proje numarası ile 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmiştir. Finansal desteği için Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu’na (TÜBİTAK) çok teşekkür ederiz.
Objective: This study was conducted to determine which media platforms health sciences students, whose applied courses are predominant, utilize to improve their professional skills outside the classroom, how widely instructional videos are used, and the important points to be considered when choosing instructional videos. Another aim of the study is to determine the effect of instructional video use on students academic motivation levels.
Methods: The population of the analytical cross-sectional study consisted of 515 health science students studying at Ege University Faculty of Health Sciences. It was planned to sample the entire universe, and 356 students formed the sample of the study (Participation rate: 72,62%). Data were collected with the data collection form and the 'Academic Motivation Scale (AMS)'. Descriptive statistics were used in the analysis of the data. The suitability of the data to the normal distribution was evaluated by Kolmogorov-Smirnov analysis. In the statistical analysis of data that did not show normal distribution, Mann Whitney U and Kruskall Wallis tests, which are nonparametric analysis methods, were used. The data were analyzed in the IBM SPSS 20.0 program.
Results: The mean age of the students are 21,52±1,43. 92,4% say YouTube is the most developed platform (71,4%) for watching instructional videos and improving skills. 28,5% of the students pay attention to the visual richness of the video when choosing an educational video. The mean score of the participants was 71,80±11,72.
Conclusion: The academic motivation of the students is moderate. The academic motivation levels of the participants differ in terms of some characteristics. The majority of students (92.4%) watch instructional videos.
Academic motivation extracurricular instructional video Youtube
1919B012200720
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ebelik (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012200720 |
Erken Görünüm Tarihi | 9 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License