Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ders Dışında Öğretimsel Videolardan Yararlanma ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 468 - 477, 10.10.2024
https://doi.org/10.62425/esbder.1424557

Öz

Amaç: Bu araştırma uygulamalı dersleri ağırlıklı olan sağlık bilimleri öğrencilerinin ders dışında mesleki becerilerini geliştirmek için hangi medya platformlarından yararlandığını, öğretimsel videoların ne kadar yaygın kullanıldığını, öğretimsel videoları seçerken dikkat edilen önemli noktaları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın diğer bir amacı da ders dışı öğretimsel video kullanımının sağlık alanında öğrenim gören öğrencilerin akademik güdülenme düzeylerine etkisini belirlemektir.
Yöntemler: Analitik kesitsel tipte olan çalışmanın evrenini Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 515 sağlık bilimleri öğrencisi oluşturmuştur. Evrenin tümünün örnekleme alınması planlanmış olup, 356 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmuştur (Katılım oranı: %72,62). Veriler, veri toplama formu ve ‘Akademik Güdülenme Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Verilerin normal dağılıma uygunluğu Kolmogorov-Smirnov analizi ile değerlendirilmiştir. Normal dağılım göstermeyen verilerin istatistiksel analizinde nonparametrik analiz yöntemlerinden Mann Whitney U ve Kruskall Wallis testi kullanılmıştır. Veriler IBM SPSS 20.0 paket programında analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,52±1,43’tür. Öğrencilerin %92,4’ü öğretimsel video izlemekte ve mesleki becerilerini geliştirmek için en çok (%71,4) YouTube platformunu kullanmaktadır. Öğrencilerin %28,5’i öğretimsel videoları seçerken en çok öğretimsel videonun görsel zenginliğe dikkat etmektedir. Katılımcıların AGÖ puan ortalaması 71,80±11,72’dir.
Sonuç: Öğrencilerin akademik güdülenmeleri orta düzeydedir. Katılımcıların akademik güdülenme düzeyleri bazı özellikler açısından farklılık göstermektedir. Öğrencilerin çoğunluğu (%92,4) öğretimsel video izlemektedir.

Etik Beyan

Bu çalışma için Ege Üniversitesi Rektörlüğü Tıp Fakültesi Dekanlığı Tıbbi Araştırmalar Etik Kurulu (EGE TAEK) tarafından onay (Tarih:26/05/2022; Onay Kararı 22-5.1T/18) alınmıştır.

Destekleyen Kurum

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)

Proje Numarası

1919B012200720

Teşekkür

Bu çalışma Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından 16.11.2022 tarihinde 1919B012200720 proje numarası ile 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmiştir. Finansal desteği için Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu’na (TÜBİTAK) çok teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Agazio, J., & Buckley, K. M. (2009). An untapped resource: Using YouTube in nursing education. Nurse Educator, 34(1), 23-28.
  • Alharbi, A. H. (2015). A flipped learning approach using social media in health informatics education. Creative Education, 6(13), 1466-1475.
  • Alp, Y., & Kaleci, D. (2018). Youtube sitesindeki videoların eğitim materyali olarak kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. International Journal of Active Learning, 3(1), 57-68.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirmesi, geçerliği, güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98.
  • Burke, S. C., Snyder, S., & Rager, R. C. (2009). An assessment of faculty usage of YouTube as a teaching resource. Internet Journal of Allied Health Sciences and Practice, 7(1), 8.
  • Cik, S., & Özdemir, Y. (2022). 21. yüzyılda eğitim ve covid-19 pandemisi döneminde uzaktan eğitim üzerine değerlendirme. Türk Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 70-84.
  • Çelebi, E. Z. (2022). Sağlık bilimleri eğitiminde uzaktan eğitim. Abant Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 2(2), 88-96.
  • Dağhan, G., & Akkoyunlu, B. (2016). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanım sürekliliğini yordayabilecek yapılara ilişkin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 17(1), 198-224.
  • Duncan, I., Yarwood-Ross, L., & Haigh, C. (2013). YouTube as a source of clinical skills education. Nurse Education Today, 33(12), 1576-1580.
  • Elvan, Ö., Çayan, D., Yıldırım, D. D., & Ögenler, O. (2021). Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi anatomi eğitimi hakkındaki öngörü ve deneyimleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 320-333.
  • Esencan, T. Y., Yıldırım, A. D., Daştan, K., & Güder, A. (2022). Normal ve riskli doğum simülasyon uygulamalarinin ebelik öğrencilerinin memnuniyeti ve kendine güvenlerine etkisinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 10(3), 903-917.
  • Gökdemir, S., & Uğur, İ. (2020). Sosyal medya kullanımının akademik güdülenme davranışı üzerine etkisi: turizm eğitimi alan üniversite öğrencileri üzerine bir çalışma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 8(3), 2110-2131.
  • Göriş, S., Bilgi, N., & Bayındır, S. K. (2014). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 25-29.
  • Gülbahar, Y., Madran, R. O., & Kalelioglu, F. (2010). Development and evaluation of an interactive WebQuest environment:“Web Macerasi”. Journal of Educational Technology & Society, 13(3), 139-150.
  • Güneş, E. P. U. (2016). Toplumsal değişim, teknoloji ve eğitim ilişkisinde sosyal ağların yeri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 191-206.
  • Gürol, A., & Ejder Apay, S. (2021). COVID-19 sürecinde çevrim içi ders alan ebelik öğrencilerinin stres ve çevrim içi öğrenme ortamı algıları: Tanımlayıcı bir çalışma. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences, 13(4).
  • Hayırsever, F., & Orhan, A. (2018). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 572-596.
  • Hızal, A. (1983). Eğitimde teknolojiden yararlanmak, eğitim teknolojisi midir?. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 16(1), 277-286.
  • İncebacak, B. B. (2022). Çevrimiçi yaratıcı drama deneyimine sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin gözünden bir bakış. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 379-404.
  • Karaman, F., Çakmak, S., & Yerebakan, A. N. (2021). Covid-19 pandemisinde hemşirelik öğrencilerinin eğitimi: uzaktan eğitim süreci ve etkileri. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (15), 571-580.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Korhan, E. A., & Üstün, Ç. (2015). Öğretimsel videoların hemşirelik beceri eğitiminde kullanımı. Ege Tıp Dergisi, 54(4). 213.
  • Kul Uçtu, A., & Uğurlu, M. (2022). Ebelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 21(65), 84-94.
  • Küçükkaya, B., Özdemir, B. & Kahyaoğlu-Süt, H. (2022). Hemşirelik öğrencilerinde sosyal medya kullanımı ile akademik başarı ve akademik öz yeterlik arasındaki ilişki, Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 9(1), 31-41
  • Mahmud, M., Ammade, S., Halim, A., & Amin, F. H. (2022). Students' voices of the use of facebook and ınstagram in teaching english in the university context. International Journal of Language Education, 6(2), 113-127.
  • Mehmood, S., & Taswir, T. (2013). The effects of social networking sites on the academic performance of students in college of applied sciences, Nizwa, Oman. International Journal of Arts and Commerce, 2(1), 111-125.
  • Min, T. S., & Hashim, H. (2022). Boosting students’ motivation in learning descriptive writing through instagram. Creative Education, 13(3), 913-928.
  • Özçoban, F. A., Ergün, S., Karaca, P. P., Karadaş, A., Kaynak, S., & Çalışkan, T. (2021). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin simülasyon eğitimine ilişkin bilgi düzeyleri ve farkındalıkları. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 583-590.
  • Papademetriou, C., Anastasiadou, S., Konteos, G., & Papalexandris, S. (2022). COVID-19 pandemic: the impact of the social media technology on higher education. Education Sciences, 12(4), 261.
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öǧreniminde alternatif yollar: Animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Journal of Turkish Science Education, 7(2), 79-110.
  • Perifanou, M., Tzafilkou, K., & Economides, A. A. (2021). The role of instagram, facebook, and YouTube frequency of use in university students’ digital skills components. Education Sciences, 11(12), 766.
  • Rabee, R., Najim, M., Sherwani, Y., Ahmed, M., Ashraf, M., Al-Jibury, O., Rabee, N., Najim. R., & Ahmed, A. (2015). YouTube in medical education: a student's perspective. Medical Education Online, 20(1), 29507.
  • Reyhan, F. & Dağlı, E. (2021). Covıd-19 pandemisinde ebelik bölümü öğrencilerinin e-öğrenme algısı. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 4 (3), 213-221.
  • Stephens, T. M., & Gunther, M. E. (2016). Twitter, millennials, and nursing education research. Nursing Education Perspectives, 37(1), 23-27.
  • Şahin, H., & Çakar, E. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Toğay, A., Akdur, T. E., Yetişken, İ. C., & Bilici, A. (2013). Eğitim süreçlerinde sosyal ağların kullanımı: Bir MYO deneyimi. XIV. Akademik Bilişim Konferansı, 28, 30.
  • Top 100 Tools for Learning. (2023, Mayıs 29). Top 100 tools for learning 2022 results of the 16th annual survey . Erişim adresi https://toptools4learning.com/
  • Tütüncü, D., & İleri, Y. Y. (2021). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine bakışı üzerine bir araştırma: Konya ili örneği. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 92-101.
  • Ünal, K. (2022). A study on the effect of visual and auditory tools in foreign language teaching. Journal of Research in Social Sciences and Language, 2(2),108-117.
  • Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı ile sosyal medyayı eğitsel amaçlı kullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Facebook örneği. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6(1), 9-20.
  • Zengin, D., & Yardımcı, F. (2017). Hemşirelikte pediatrik tanılama becerisi kazandırmada video ile eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 10(4), 267-274.

Examination of Faculty of Health Sciences Students' Utilization of Instructional Videos Outside the Classroom and Their Academic Motivation Levels

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 468 - 477, 10.10.2024
https://doi.org/10.62425/esbder.1424557

Öz

Objective: This study was conducted to determine which media platforms health sciences students, whose applied courses are predominant, utilize to improve their professional skills outside the classroom, how widely instructional videos are used, and the important points to be considered when choosing instructional videos. Another aim of the study is to determine the effect of instructional video use on students academic motivation levels.
Methods: The population of the analytical cross-sectional study consisted of 515 health science students studying at Ege University Faculty of Health Sciences. It was planned to sample the entire universe, and 356 students formed the sample of the study (Participation rate: 72,62%). Data were collected with the data collection form and the 'Academic Motivation Scale (AMS)'. Descriptive statistics were used in the analysis of the data. The suitability of the data to the normal distribution was evaluated by Kolmogorov-Smirnov analysis. In the statistical analysis of data that did not show normal distribution, Mann Whitney U and Kruskall Wallis tests, which are nonparametric analysis methods, were used. The data were analyzed in the IBM SPSS 20.0 program.
Results: The mean age of the students are 21,52±1,43. 92,4% say YouTube is the most developed platform (71,4%) for watching instructional videos and improving skills. 28,5% of the students pay attention to the visual richness of the video when choosing an educational video. The mean score of the participants was 71,80±11,72.
Conclusion: The academic motivation of the students is moderate. The academic motivation levels of the participants differ in terms of some characteristics. The majority of students (92.4%) watch instructional videos.

Proje Numarası

1919B012200720

Kaynakça

  • Agazio, J., & Buckley, K. M. (2009). An untapped resource: Using YouTube in nursing education. Nurse Educator, 34(1), 23-28.
  • Alharbi, A. H. (2015). A flipped learning approach using social media in health informatics education. Creative Education, 6(13), 1466-1475.
  • Alp, Y., & Kaleci, D. (2018). Youtube sitesindeki videoların eğitim materyali olarak kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. International Journal of Active Learning, 3(1), 57-68.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirmesi, geçerliği, güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98.
  • Burke, S. C., Snyder, S., & Rager, R. C. (2009). An assessment of faculty usage of YouTube as a teaching resource. Internet Journal of Allied Health Sciences and Practice, 7(1), 8.
  • Cik, S., & Özdemir, Y. (2022). 21. yüzyılda eğitim ve covid-19 pandemisi döneminde uzaktan eğitim üzerine değerlendirme. Türk Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 70-84.
  • Çelebi, E. Z. (2022). Sağlık bilimleri eğitiminde uzaktan eğitim. Abant Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 2(2), 88-96.
  • Dağhan, G., & Akkoyunlu, B. (2016). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanım sürekliliğini yordayabilecek yapılara ilişkin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 17(1), 198-224.
  • Duncan, I., Yarwood-Ross, L., & Haigh, C. (2013). YouTube as a source of clinical skills education. Nurse Education Today, 33(12), 1576-1580.
  • Elvan, Ö., Çayan, D., Yıldırım, D. D., & Ögenler, O. (2021). Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi anatomi eğitimi hakkındaki öngörü ve deneyimleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 320-333.
  • Esencan, T. Y., Yıldırım, A. D., Daştan, K., & Güder, A. (2022). Normal ve riskli doğum simülasyon uygulamalarinin ebelik öğrencilerinin memnuniyeti ve kendine güvenlerine etkisinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 10(3), 903-917.
  • Gökdemir, S., & Uğur, İ. (2020). Sosyal medya kullanımının akademik güdülenme davranışı üzerine etkisi: turizm eğitimi alan üniversite öğrencileri üzerine bir çalışma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 8(3), 2110-2131.
  • Göriş, S., Bilgi, N., & Bayındır, S. K. (2014). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 25-29.
  • Gülbahar, Y., Madran, R. O., & Kalelioglu, F. (2010). Development and evaluation of an interactive WebQuest environment:“Web Macerasi”. Journal of Educational Technology & Society, 13(3), 139-150.
  • Güneş, E. P. U. (2016). Toplumsal değişim, teknoloji ve eğitim ilişkisinde sosyal ağların yeri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 191-206.
  • Gürol, A., & Ejder Apay, S. (2021). COVID-19 sürecinde çevrim içi ders alan ebelik öğrencilerinin stres ve çevrim içi öğrenme ortamı algıları: Tanımlayıcı bir çalışma. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences, 13(4).
  • Hayırsever, F., & Orhan, A. (2018). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 572-596.
  • Hızal, A. (1983). Eğitimde teknolojiden yararlanmak, eğitim teknolojisi midir?. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 16(1), 277-286.
  • İncebacak, B. B. (2022). Çevrimiçi yaratıcı drama deneyimine sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin gözünden bir bakış. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 379-404.
  • Karaman, F., Çakmak, S., & Yerebakan, A. N. (2021). Covid-19 pandemisinde hemşirelik öğrencilerinin eğitimi: uzaktan eğitim süreci ve etkileri. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (15), 571-580.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Korhan, E. A., & Üstün, Ç. (2015). Öğretimsel videoların hemşirelik beceri eğitiminde kullanımı. Ege Tıp Dergisi, 54(4). 213.
  • Kul Uçtu, A., & Uğurlu, M. (2022). Ebelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 21(65), 84-94.
  • Küçükkaya, B., Özdemir, B. & Kahyaoğlu-Süt, H. (2022). Hemşirelik öğrencilerinde sosyal medya kullanımı ile akademik başarı ve akademik öz yeterlik arasındaki ilişki, Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 9(1), 31-41
  • Mahmud, M., Ammade, S., Halim, A., & Amin, F. H. (2022). Students' voices of the use of facebook and ınstagram in teaching english in the university context. International Journal of Language Education, 6(2), 113-127.
  • Mehmood, S., & Taswir, T. (2013). The effects of social networking sites on the academic performance of students in college of applied sciences, Nizwa, Oman. International Journal of Arts and Commerce, 2(1), 111-125.
  • Min, T. S., & Hashim, H. (2022). Boosting students’ motivation in learning descriptive writing through instagram. Creative Education, 13(3), 913-928.
  • Özçoban, F. A., Ergün, S., Karaca, P. P., Karadaş, A., Kaynak, S., & Çalışkan, T. (2021). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin simülasyon eğitimine ilişkin bilgi düzeyleri ve farkındalıkları. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 583-590.
  • Papademetriou, C., Anastasiadou, S., Konteos, G., & Papalexandris, S. (2022). COVID-19 pandemic: the impact of the social media technology on higher education. Education Sciences, 12(4), 261.
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öǧreniminde alternatif yollar: Animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Journal of Turkish Science Education, 7(2), 79-110.
  • Perifanou, M., Tzafilkou, K., & Economides, A. A. (2021). The role of instagram, facebook, and YouTube frequency of use in university students’ digital skills components. Education Sciences, 11(12), 766.
  • Rabee, R., Najim, M., Sherwani, Y., Ahmed, M., Ashraf, M., Al-Jibury, O., Rabee, N., Najim. R., & Ahmed, A. (2015). YouTube in medical education: a student's perspective. Medical Education Online, 20(1), 29507.
  • Reyhan, F. & Dağlı, E. (2021). Covıd-19 pandemisinde ebelik bölümü öğrencilerinin e-öğrenme algısı. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 4 (3), 213-221.
  • Stephens, T. M., & Gunther, M. E. (2016). Twitter, millennials, and nursing education research. Nursing Education Perspectives, 37(1), 23-27.
  • Şahin, H., & Çakar, E. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Toğay, A., Akdur, T. E., Yetişken, İ. C., & Bilici, A. (2013). Eğitim süreçlerinde sosyal ağların kullanımı: Bir MYO deneyimi. XIV. Akademik Bilişim Konferansı, 28, 30.
  • Top 100 Tools for Learning. (2023, Mayıs 29). Top 100 tools for learning 2022 results of the 16th annual survey . Erişim adresi https://toptools4learning.com/
  • Tütüncü, D., & İleri, Y. Y. (2021). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine bakışı üzerine bir araştırma: Konya ili örneği. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 92-101.
  • Ünal, K. (2022). A study on the effect of visual and auditory tools in foreign language teaching. Journal of Research in Social Sciences and Language, 2(2),108-117.
  • Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı ile sosyal medyayı eğitsel amaçlı kullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Facebook örneği. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6(1), 9-20.
  • Zengin, D., & Yardımcı, F. (2017). Hemşirelikte pediatrik tanılama becerisi kazandırmada video ile eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 10(4), 267-274.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ebelik (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ummahan Yücel 0000-0003-3531-8644

Aysima Yalçıntepe 0009-0001-6191-6552

Proje Numarası 1919B012200720
Erken Görünüm Tarihi 9 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi 10 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 23 Ocak 2024
Kabul Tarihi 10 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yücel, U., & Yalçıntepe, A. (2024). Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ders Dışında Öğretimsel Videolardan Yararlanma ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi. Ebelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 468-477. https://doi.org/10.62425/esbder.1424557
AMA Yücel U, Yalçıntepe A. Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ders Dışında Öğretimsel Videolardan Yararlanma ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. Ekim 2024;7(3):468-477. doi:10.62425/esbder.1424557
Chicago Yücel, Ummahan, ve Aysima Yalçıntepe. “Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ders Dışında Öğretimsel Videolardan Yararlanma Ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi”. Ebelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi 7, sy. 3 (Ekim 2024): 468-77. https://doi.org/10.62425/esbder.1424557.
EndNote Yücel U, Yalçıntepe A (01 Ekim 2024) Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ders Dışında Öğretimsel Videolardan Yararlanma ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 7 3 468–477.
IEEE U. Yücel ve A. Yalçıntepe, “Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ders Dışında Öğretimsel Videolardan Yararlanma ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi”, Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 3, ss. 468–477, 2024, doi: 10.62425/esbder.1424557.
ISNAD Yücel, Ummahan - Yalçıntepe, Aysima. “Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ders Dışında Öğretimsel Videolardan Yararlanma Ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi”. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 7/3 (Ekim 2024), 468-477. https://doi.org/10.62425/esbder.1424557.
JAMA Yücel U, Yalçıntepe A. Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ders Dışında Öğretimsel Videolardan Yararlanma ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2024;7:468–477.
MLA Yücel, Ummahan ve Aysima Yalçıntepe. “Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ders Dışında Öğretimsel Videolardan Yararlanma Ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi”. Ebelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 3, 2024, ss. 468-77, doi:10.62425/esbder.1424557.
Vancouver Yücel U, Yalçıntepe A. Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ders Dışında Öğretimsel Videolardan Yararlanma ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2024;7(3):468-77.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

2992931409