Her türlü habere hemen ulaşmanın mümkün olduğu, haber üretim koşullarının
hızla değiştiği günümüzde, geleneksel gazeteciliğin kodlarının bu dönüşümle
nasıl bir şekilde evrildiği sorusu önem taşımaktadır. Eskiye oranla daha fazla
haber seçeneğinin olduğu bir ortam karşımızda durmaktadır. Her gün
milyonlarca insanın artık üretici konuma geçtiği ve kolayca erişebildiği yeni
bir medya türü olan internet, yepyeni ve cesur bir dünyanın kapılarını
aralamaktadır. Teknolojik değişimlerler ve özellikle de internet medyasıyla,
“haber yapan insan” sayısında ciddi bir artış meydana gelmiştir. Teknolojinin
artık muhabirin önüne geçtiği bir ortamda ‘yurttaş gazeteciliği’, yükselen
bir kavram olarak yerini almıştır.
Böylece tüm dünyada gelinen sosyal medya kavramı ülkemizde de önemli
bir olgu haline gelmiştir. Yüzbinlerce blog yazarı, milyonlarca Facebook ve
Twitter üyesi, milyonlarca gazete okuru yorumcusu ve hatta haber üreticisi
artık kendi ürünlerini internetten dolaşıma sokabilmektedir. İsteyen herkes
hedef kitlesine özgürce mesajlarını yayabilmektedir. Diğer tarafta ise tüm
dünyaya yayılan geleneksel medya daha da büyümekte yanısıra bu kitleyi de kendi
bünyesine katabilmek için çaba göstermektedir. Böylesine genişleyen bir ağda,
yani insanın bulunduğu her yere ulaşalabilen ve her şeyin ortaya konabildiği
bir ortamda geleneksel medyanın, süratle gelişen sosyal medya karşısında nasıl
yer aldığı veya alacağı merak konusudur. Bu çalışma bu sorulardan yola çıkarak,
yeni iletişim teknolojilerinin gelişimiyle ortaya çıkan sosyal medyanın,
bugün ve gelecekte geleneksel medya karşısında bir alternatif olup olamayacağını
tartışma amacını taşımaktadır.
Yeni İletişim Teknolojileri Sosyal Medya Yurttaş Gazeteciliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2011 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 6 |