This paper examines recent and current research into teacher training/pedagogy in higher education, and provides an overview of the existing studies into the concept’s effectiveness. This examination is based on ‘teacher beliefs’ studies conducted in the literature in relation to teacher training/pedagogy programmes, and thus only draws conclusions according to those studies. The present paper highlights important factors of certain training/pedagogy programmes around the world, such as their duration, content and philosophy, as well as their context-bound nature, and discusses why such factors have resulted in research in this area remaining inconclusive. Links are also made to the field of EFL, where research on the effectiveness of teacher training/pedagogy is lacking and immature. Areas and aspects which require more research are also addressed, and suggestions are made for future research.
teacher training pedagogy teacher beliefs teacher training programmes EFL
Bu çalışma yüksek öğretimde öğretmen eğitimi/pedagojisi alanındaki yakın geçmişte ve günümüzde yapılan araştırmaları incelemekte ve öğretmen eğitimi/pedagojisi etkileri ile alakalı olan yapılmış çalışmalara genel bir bakış yapmaktadır. Bu inceleme literatürde adı geçen ‘öğretmen inançları’ çalışmaları baz alınarak yapılmış ve bu çalışmalar doğrultusunda yorumlanmıştır. Bu çalışma dünyada var olan öğretmen eğitimi/pedagojisi programları ile alakalı olan süre, içerik ve filozofi, ve programa özgü faktörleri öne çıkarmakta ve bu faktörülerin öğretmen eğitimi/pedagojisi alanındaki araştırmaları nasıl sonuçsuz kıldığını tartışmaktadır. Buna ilaveten, mevcut çalışma, İngilizceyi Yabancı Dil olarak Öğretme alanındaki öğretmen eğitimi/pedagojisi’nin etkileri ile ilgili olan az sayıdaki ve henüz ş ekillenmemis olan çalışmalara atıflar yapmaktadır. Daha fazla araştırma gereken alanlar ve konular saptanmış ve belirtilmiş, ileride yapılacak olan araştırmalar için tavsiyeler yapılmıştır.
Öğretmen eğitimi ve yetiştirmesi pedagoji öğretmen inançları öğretmen yetiştirme/pedagoji programları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/