Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2004 yılında yayınlanan İlköğretim 6,7 ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretim programı ile 2013 yılında yayınlanan Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programının, cinsel eğitime yönelik konular ve kazanımlar yönünden karşılaştırmalı analizini yaparak, Fen Bilimleri dersi öğretim programı içerisinde cinsel eğitimin yerini belirlemektir. Çalışmada sadece uzman görüşüne dayalı doküman incelenmesi yapılmıştır. Çalışmada öğretim programlarında cinsel eğitime yönelik kazanımların tüm program içerisindeki kazanımlara oranı ve kazanımların CETAD 2007 tarafından yayınlanan cinsel eğitimin Bilgi, Tutum, Değer ve Anlayış TDA , İlişkiler ve Kişiler Arası Beceriler IKAB ve Sorumluluk alanlarına göre analizi yapılmış ve ne düzeyde cinsel eğitime katkı sağladığı ile ilgili literatür çerçevesinde analiz edilmiştir. Çalışma sonunda cinsel eğitimle ilişkilendirilebilecek kazanım sayısında yeni programda niceliksel bir düşüş olduğu belirlenmiştir. Ortaokul öğretim programlarında Fen Bilimleri dersi dışında cinsel eğitime yönelik kazanım içeren bir ders programı bulunmamaktadır. Fen Bilimleri dersi öğretim programında cinsel eğitimle ilgili kazanımların azaltılmasıyla da oluşan bu durum, cinsel eğitimin okullarda ayrı bir ders olarak okutulmasını gerekli kılmaktadır
Cinsel Eğitim Fen Bilimleri Dersi Fen bilimleri dersi öğretim programı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR