There are two factors that determine how much torque can be applied to the wheels. These are hardware and
traction. Traction is high on dry road. The amount of torque applied to the wheels is limited by the motor and the
transmission. In the low-traction situations such as driving on ice, the amount of torque is limited by the largest
amount which will not cause slipping of the wheel under these conditions. Although the vehicle can generate
more torque, adequate traction is needed to transfer this torque to the ground. The maximum amount of torque is
limited by the largest amount which will not cause the wheels to slip. Limited slip differential (LSD) and locked
differential systems have been developed to solve these problems. In this study, LSD and multidisc differential
locking system were designed and investigated for Backhoe Loader.
Differential Gear box LSD and Multidisc differential locking system
Tekerleklere ne kadar tork uygulanabileceğini belirleyen iki faktör vardır. Bunlar, donanım ve çekiş gücüdür.
Kuru yolda çekiş gücü yüksektir. Tekerleklere uygulanan tork miktarı, motor ve vites tarafından sınırlanır.
Buzda sürüş gibi düşük çekiş gücü durumlarında, tork miktarı tekerleğin bu koşullarda kaymasına sebep
olmayacak en büyük miktarla sınırlanır. Taşıt daha fazla tork üretebilmesine rağmen, bu torku yere aktarmak için
yeterli çekiş gücüne ihtiyaç vardır. Maksimum tork miktarı, tekerleklerin bulunduğu koşullarda kaymasına sebep
olmayacak en büyük miktarla sınırlanır. Bu problemlerin çözümü için sınırlı kaymalı diferansiyel (LSD) ve
kilitli diferansiyel sistemleri geliştirilmiştir. Bu çalışmada, Taşıyıcı-yükleyici (Backhoe Loader) bir iş makinesi
için LSD sistemi ve multidisk diferansiyel kilitleme sistemi tasarlanıp incelenmiştir.
Diferansiyel Dişli kutusu LSD Çok diskli diferansiyel kilitleme sistemi
Diğer ID | JA29NR25YT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 4 |