Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPORTANCE OF PHYSICAL EDUCATION TEACHER AND TRANIER ON THE SUBSTRUCTURE OF SPORTS EDUCATION

Yıl 1998, Cilt: 3 Sayı: 2, 43 - 50, 04.04.1998

Öz

This study focuses on the role and the importance of the physical education teachers and the sport trainers who have been appointed in the organisation of physical education and sports activités, which have significant benefits for human development in the entirety of education, in tihe substructure of sport. The benefits of the physical education teachers and trainers at our educational institutions and sports clubs are discussed in this context. For this reasons, this study focuses on the system which is used for training physical education teachers and sports trainersin Turkey, and it is comfored and cons t ras ted to those in some foreign countries.

Kaynakça

  • Açıkada, C, Ergen, E., (1990) Bilim ve Spor, Büro - Tek Ofset Matbaacılık, 141, Ankara
  • Adams, G., (1984), National Coach, Theory Manual British Amateur Athletic Board, Publisted, 3 - 35. London.
  • Alpman, C, (1972), Eğitim Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunc Gelişimi, Milli Eğilim Bazımevi, 1, İstanbul.
  • Anın, A.C. (1991), Türkiye'de Cumhuriyet Devrinde Beden Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme Çalışmaları ve Aşamaları, Spor ve Bilim Dergisi, Sayı: 1 (9 - 13).
  • Autorengruppe, (1972), Abgedruckt in: Hond Buch for Manager, Manager Magazin Heft 1, Kap. 3.11, p. 101 - 107, Germany.

SPOR EĞİTİM ALT YAPISINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ VE ANTRENÖRÜN ÖNEMİ

Yıl 1998, Cilt: 3 Sayı: 2, 43 - 50, 04.04.1998

Öz

Bu çalışma, eğitim bütünlüğü içinde insan gelişimine önemli katkıları olan beden eğitimi ve spor etkinliklerinin düzenlenmesi ve organizasyonunda görev alan beden eğitimi öğretmenleri ile spor antrenörlerinin spor alt yapısındaki rolü ve önemi üzerinde odaklanmıştır. Bu bağlamda öğretim kurumlarımız ile spor kulüplerimizde görev yapan beden eğitimi öğretmenleri ve antrenörlerin spor eğitimi altyapısına olan katkıları tartışılmıştır. Buna göre çalışma, Türkiye'de beden eğitimi öğretmeni ile spor antrenörlerini yetiştirme sistemi üzerinde odaklanmış ve sistem, bazı yabancı ülke örnekleriyle karşılaştırılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkada, C, Ergen, E., (1990) Bilim ve Spor, Büro - Tek Ofset Matbaacılık, 141, Ankara
  • Adams, G., (1984), National Coach, Theory Manual British Amateur Athletic Board, Publisted, 3 - 35. London.
  • Alpman, C, (1972), Eğitim Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunc Gelişimi, Milli Eğilim Bazımevi, 1, İstanbul.
  • Anın, A.C. (1991), Türkiye'de Cumhuriyet Devrinde Beden Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme Çalışmaları ve Aşamaları, Spor ve Bilim Dergisi, Sayı: 1 (9 - 13).
  • Autorengruppe, (1972), Abgedruckt in: Hond Buch for Manager, Manager Magazin Heft 1, Kap. 3.11, p. 101 - 107, Germany.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Sunay

Yayımlanma Tarihi 4 Nisan 1998
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2017
Kabul Tarihi 4 Mart 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sunay, H. (1998). SPOR EĞİTİM ALT YAPISINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ VE ANTRENÖRÜN ÖNEMİ. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 43-50.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.