Öz
Yönetim Bilim'indeki gelişmeler, içindeki bulunduğumuz yüzyılın hemen başlangacıyla birliktedir. Spor Yönetim Bilimlerindeki gelişmelerin başlangıcı ise ancak 30 yıl öncesine dayanmaktadır. Oldukça kısa sayılabilecek bir gelişim süreci olan yöneticiliğin henüz doktorluk, avukatlık veya mühendislik gibi "Profesyonel" bir meslek olarak kabul edilemeyeceği ifade edilirken, bu alanda kullanılan terminolojide de herkesin üzerinde hemfikir olabileceği bir anlam birliğinin olmadığı görülmektedir.
Yönetim olayının ancak insan unsurunun olduğu yerde söz konusu olacağını ve bu nedenle sosyal yönü ağır basan bir olay olduğunu savunan modern yönetim anlayışı, bu unsurun kapasitesinden en yüksek verimi almayı amaç edinmektedir. Bu anlayışın "başkalanna iş gördürme, başkaları aracılığı ile iş başarma ve amaçlara ulaşmanın söz konusu olduğu her durumda yönetim ve yöneticiden bahsedilecektir" yaklaşımı, yönetim ve yöneticilik kavramlarına oldukça net'lik getirmektedir.
Bir yöneticinin günlük çabaları içinde yer alan teknik işler, insan ilişkileri ve kavramsal alanlann, yönetim kademelerine göre ağırlıktan da yönetici ve spor yöneticisi kavramlarına oldukça net sınırlar getirmektedir. Bunlara ilave olarak, genel yönetim için kullanılan bu ağırlıklann rekreasyonda liderlik tiplerinin Delilenmesine aynen kullanılması, beden eğitimi öğretmenin ise vasıfları arasında sayılması "spor yöneticisi" kavramının netleşmesine ilave katkı yapmaktadır.
Spor yöneticilğinin kavramını belirlemeye yönelik çalışmaların, spor yöneticisi yetiştirmeyi amaçlayan Yükseköğretim Kurumlann akademik yapısına yansıması kaçınılmazdır. Bu yansımayı iki faridı boyutta değerlendirmek mümkündür;
1. Modern Yönetim Anlayışının temel felsefesinden hareket ederek çeşitli katılımcı gruplarına spor hizmeti personelini yetiştirmeyi amaç edilen Yüksekokullannın isimlerinin "Spor Yöneticiliği Yüksekokulu" haline dönüştürülmesi ve mevcut Bölümlerin bu yeni yapının alt birimleri olarak yapıtandınlması.
2. Mevcut Yükseköğretim Kurumları Akademik yapısının olduğu gibi muhafaza edilmesi, ancak, her Bölüm'ün müfredat programı içinde yönetim ders ve uygulamalarının gerektiği özellikte ve yeterli oranda yer alması