Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE SPOR YÖNETİCİSİ YETİŞTİREN ÜNİVERSİTELERİN LİSANS PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ

Yıl 2002, Cilt: 7 Sayı: 1, 56 - 66, 01.01.2002

Öz

Türkiye’de spor yöneticiliği
alanında eğitim veren beş üniversitenin spor yöneticiliği lisans programlarının
karşılaştırılması amaçlanmıştır. Beş üniversitenin spor yöneticiliği
programında yer alan derslerin isimleri, kredi ve saatleri ve sayıları ile spor
yöneticiliği alanındaki ders çeşitliliği ve programda yer alan içerik
kategorilerinin karşılaştırılması üç boyutta gerçekleştirilmiştir. Bunlar, ders
gruplarının içerik kategorilerine göre dağılımları ile onların kredi, saat ve
ders sayılarına ilişkin analizi, spor eğitimi alan bilgisi ders programlarının
analizi, spor yöneticiliği meslek bilgisi ders programlarının analizidir.
Bulguların yorumlanmasında konu ile ilgili benzer çalışmalar ile bazı yabancı ülkelerdeki
mevcut durum ve Avrupa Topluluğu Üniversite Öğrencileri Spor Değişim Programı
kriterleri dikkate alınmıştır. Üniversitelerin spor yöneticiliği programları
birbirinden farklıdır. Farklılık, programların toplam kredi saat ve ders
sayıları ile ders çeşitliliklerinden olmaktadır. Ülkemizdeki spor yöneticiliği
programları kredi yükü açısından Akdeniz Üniversitesi yüksek bir orana sahip
iken (201 kredi) Marmara Üniversitesinin düşük kredi oranına sahip olduğu
(147,5 kredi) belirtilmiştir. Ülkemizde uygulanan spor yöneticiliği
programlarının, içerik kategorileri açısından genel kültür, spor eğitimi alan
bilgisi ve spor yöneticiliği meslek bilgisi ders gruplarından oluştuğu
saptanmıştır. Ayrıca söz konusu programların Avrupa Topluluğu Üniversite Öğrencileri
Spor Değişim Programları kriterine de uygunluk gösterdiği belirlenmiştir. Ancak
buna karşın, bazı üniversitelerin programlarında spor yöneticiliği meslek
bilgisi ders gruplarının yoğun, bazılarının ise spor eğitimi alan bilgisi ders
gruplarının yoğunluğu dikkat çekmektedir.

Kaynakça

  • 1- Bilge, N., (1988) “Türkiye’de Beden Eğitimi Öğretmeninin Yetiştirilmesi (Dün-Bugün), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Ankara
  • 2- Dereli, T., (1981) Organizasyonda Davranış, İstanbul
  • 3- Ekenci, G., (1996), Gençlik ve Spor il Müdürlerinin Görev Alanlarını Önem ve Zaman Bakımından Değerlendirmeleri, Gazi Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Sayı:2 Ankara
  • 4- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, (1995), Sporda 10 Yıl, Gökçe Ofset, Yayın No:18, Ankara
  • 5- Hoffmann, U., (2000), Almanya da Yüksek Spor Okulunda Spor Bilimlerinin Gelişimi, 21 Yüzyılda Spor Eğitimi, Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun 18 fiubat 2000 tarihinde düzenlemiş olduğu konferansta sunulan bildiri, Antalya

THE STUDY OF COMPERATIVE INVESTIGATION OF THE LICENCE PROGRAMS OF THE UNIVERSITIES WHICH EDUCATE SPORT MANAGERS IN TURKEY

Yıl 2002, Cilt: 7 Sayı: 1, 56 - 66, 01.01.2002

Öz

The aim of this study is to give the comparison between five universities giving the education of sports management. The comparison has been carried out in three groups related to the comparison of names, credits and hours of the courses in the program of sports management, course varieties in sports management and content categories in the program. These are analysis of distribution of course groups in terms of course contents and analysis of their credits, hours and number of classes, analysis of course program of discipline knowledge, analysis of course program of occupation knowledge in sports management. In the Interpretation of the findings, similar studies related to the topic and the present conditions in some foreign countries and programs of ERASMUS were taken into consideration. Sport management programs of universities are different. The difference is in the total credit, hours and number of classes of the programs. In the sports management programs, while mediterrarean University has higher proportion in terms of total credit (201 credits), Marmara University has lower proportion (147.5 credits). It was found out that sports management programs, related to the category of contents, contain general culture, sports discipline knowledge in sports management. Moreover, it was seen that so called programs are equal to that of ERASMUS. However, in the programs of some universities, the courses of occupation knowledge of sport management are dominant whereas in some other courses of discipline knowledge are dominan. 

Kaynakça

  • 1- Bilge, N., (1988) “Türkiye’de Beden Eğitimi Öğretmeninin Yetiştirilmesi (Dün-Bugün), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Ankara
  • 2- Dereli, T., (1981) Organizasyonda Davranış, İstanbul
  • 3- Ekenci, G., (1996), Gençlik ve Spor il Müdürlerinin Görev Alanlarını Önem ve Zaman Bakımından Değerlendirmeleri, Gazi Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Sayı:2 Ankara
  • 4- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, (1995), Sporda 10 Yıl, Gökçe Ofset, Yayın No:18, Ankara
  • 5- Hoffmann, U., (2000), Almanya da Yüksek Spor Okulunda Spor Bilimlerinin Gelişimi, 21 Yüzyılda Spor Eğitimi, Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun 18 fiubat 2000 tarihinde düzenlemiş olduğu konferansta sunulan bildiri, Antalya
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Sunay

Mehmet Murat Boz Bu kişi benim

Pembe Gürbüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2002
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2001
Kabul Tarihi 1 Aralık 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sunay, H., Boz, M. M., & Gürbüz, P. (2002). TÜRKİYE’DE SPOR YÖNETİCİSİ YETİŞTİREN ÜNİVERSİTELERİN LİSANS PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 56-66.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.