Bu araştırmanın amacı,
Stajyer Beden Eğitimi Öğretmenlerinin (SBEÖ) karşılaştıkları sorunların
çözümünde rehber öğretmen ile diğer okullardaki beden eğitimi öğretmeninden
aldıkları desteğin karşılaştırılmasıdır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar
tarafından geliştirilen dört ölçekli Likert türü anket kullanılmıştır. Bu
araştırma da rehber öğretmenleri başka alanlardan olan 51 SBEÖ yer almıştır.
Araştırma anketinde SBEÖ’lerin karşılaştıkları ders içi ve ders dışı problemler
ve bu problemlerin çözümünde aldıkları desteğe ilişkin sorular yer almaktadır.
Verilerin analizinde SBEÖ’lerin problem derecelerinin belirlenmesinde tanımlayıcı
istatistikler (ortalama, sıklık, ve yüzdeler), problemlerin çözümünde rehber öğretmen
ve diğer okulun beden eğitimi öğretmeninden aldıkları desteğin derecesinde
farklılık olup olmadığına ilişkin olarak da Eşli T test analizi (p<.05)
kullanılmıştır. Bulgulardan SBEÖ'lerin ders dışı konularda ders içi konulara
göre daha çok problem yaşadıkları görülmektedir. SBEÖ’ler gerek ders dışı
gerekse ders içi konularda yaşadıkları problemlerin çözümünde en çok desteği diğer
okulun beden eğitimi öğretmeninden almaktadırlar. Sonuç olarak alan dışından
atanan rehber öğretmenlerin SBEÖ’lere ders içi ve ders dışı birçok konuda
yeterli desteği sağlayamadıkları ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study was to compare degree of support provided to Inductive Physical Education Teachers (IPET) to overcome their problems by mentor and other schools' physical education teachers. Four points Likert type questionnaire developed by the researcher was used to gather data . Fifty one IPETs who have mentor from other fields were participated in the study. The questionnaire included questions related to instructional and noninstructional problems of IPETs and the degree of help provided during induction. Descriptive statistics (mean, frequency, and percentage) were used to analyze IPETs' problems, Paired T test were administered to analyze to compare degree of support provided by mentor and other schools' physical education teachers (p<.05). Results indicated that IPETs had more non-instructional problems than instructional problems in this study. Other school physical education teacher provided major support to IPETs for solving both instructional and non-instructional problems. Findings indicated that mentors from other fields were inadequate for providing necessary support to IPETs’ instructional and non-instructional problems.
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2002 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2002 |
Kabul Tarihi | 7 Haziran 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.