Bu çalışmanın amacı,
Boluspor'un "sahip olduğu değerleri belirlemek" ve "geçmiş ile
günümüzü kıyaslayarak" bu "değerlerin nakde dönüştürülüp
dönüştürülemediğini", bunun "rekabet edebilmedeki rolünü" ortaya
koymaktır. Bu doğrultuda Anadolu'da faaliyet gösteren futbol kulüplerinden biri
olan Boluspor'un durumu incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Çalışmada,
"nitel araştırma yöntemi" kullanılmıştır. Tipik durum örneklemesinin
benimsendiği araştırmada veriler görüşme formu tekniği ve odak grup çalışması
ile toplanmıştır. Görüşmelerde üç yeni ve bir eski dönem yöneticisi yer
almıştır. Odak gruplarda ise iki yeni ve bir eski taraftar grubu ile
çalışılmıştır. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın iç
geçerliliği için elde edilen bulguların anlamlı bir bütün oluşturması
sağlanmış, bulguların kendi arasında tutarlı ve anlamlı olmasına dikkat
edilmiştir. Dış geçerlilik ile ilgili olarak ise araştırma sonuçları, araştırma
soruları ile tutarlı haldedir. Araştırmanın dış güvenirliği için,
katılımcılarla yüz yüze görüşmelerde gerektiğinde açıklamalarda bulunarak
yönlendirmeler yapılmış, araştırmanın veri kaynağı olan bireyler isim ve birim
bildirilmeden tanımlanmıştır. Araştırmanın iç güvenirliği için ise verilerin
analizi sırasında üç araştırmacı tartışarak analizleri yapmıştır. Sonuç olarak
Boluspor'un sahip olduğu değerleri nakde etkili bir şekilde dönüştüremediği ve
bunun için de özellikli bir ürün olan futbol için uzun süreli başarı ve etkili
pazarlama stratejileri geliştirmenin esas olduğu bulunmuştur.
The purpose of the
study was to determine the "values" of Bolu F.C. and whether these
values were being changed into profit as financially by comparing the past and
the present and to determine the role of this change in competent capability.
In relation with the objective, one of the Anatolian football club; Bolu F.C.
was determined and evaluated. The method applied in this study was qualitative
in nature and the typical-case sampling was used. The data were collected by
the interview technique and focus group study. The subjects of the study were
three recent and one former executives of Bolu F.C. within the focus groups;
two recent and one former supporter groups were studied. The data were analyzed
with content analysis method. In order to get internal validity, the
significant meaning of the data gathered from this study was integrated. For
that consistency and significance among data were considered. For external
validity, the outcomes were found to be consistent with the questions of the
study and the necessary explanations during the interviewing were given to the
subjects with using flexibility principles. The participants of the study were
defined without indicating their names and departments. For the internal
validity, three researchers have conducted the data analysis. As a result, it
was found that the Bolu F.C. was not able to convert its values into financial
profit effectively. It was also found that it is important to develop effective
marketing strategies and long-term strategies for a specialty product like
football.
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2008 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 3 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.