Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CORPORATE COMMUNICATION MANAGEMENT IN TURKISH FOOTBALL

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 4, 65 - 75, 15.10.2009

Öz

In recent years, football game has been referred to as an industry and subjected to free market economy norm and rules like any commercial sector in all over the world. In this context, sport clubs which have operations in football must execute methods which have achievement in contemporary business administration and corporate governance. Sport clubs build up a relation network which is enclose all components of inside and outside environment because of corporate governance necessity and they must execute this relation with contemporary management perception. Communication management and/or corporate communication are arised in football clubs’ inside and outside environment relations. In this perspective, this study is aimed to define sport club's communication facilities and their management styles in Turkish football and set up in compilation format.


Kaynakça

  • 1. Akşar, T. ve Merih, K. (2006). Futbol Ekonomisi. İstanbul: Literatür Yayıncılık. s. 3.
  • 2. Akşar, T. (2005). Endüstriyel Futbol. İstanbul: Literatür Yayıncılık. s. 2-8.
  • 3. Akşar, T. “Futbol A.Ş.”, http://www.ntvmsnbc.com/news/252024.asp, (Erişim Tarihi: 24 Mayıs 2004)
  • 4. Akyürek, R. ve diğerleri. (2005). Kurumsal İletişim Yönetimi. Eskişehir: TC. Anadolu Üniversitesi Yayını, No: 1643, s. 9.
  • 5. Argenti P. and Forman, J. (2002). The Power of Corporate Communication: Craf

TÜRK FUTBOLUNDA KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 4, 65 - 75, 15.10.2009

Öz

Son yıllarda futbol oyunu tüm dünyada bir endüstri olarak değerlendirilmekte ve herhangi bir ticari sektör gibi serbest pazar ekonomisi norm ve kurallarına tabigörülmektedir. Bu bağlamda, futbol ile ilişkili faaliyet gösteren spor kulüpleri çağdaş işletmeciliğin başarı getiren yöntemlerini yürütmek ve kurumsal yönetimin gereklerini uygulamak konumundadır. Spor kulüpleri kurumsal yönetimin temel gereklerinden biri olarak iç ve dış çevrelerindeki tüm unsurları kapsayan bir ilişki ağı geliştirmekte ve bu ilişkiyi çağdaş yönetim anlayışları ile yönetmektedirler. Spor kulüplerinin iç ve dış çevreleri ile kurdukları ilişkilerin yönetiminde iletişim yönetimi ve/veya kurumsal iletişim olarak adlandırılan yapı ile karşılaşılmaktadır. Buradan hareketle bu çalışma, Türk futbolunda spor kulüpleri tarafından uygulanan iletişim faaliyetlerini tanımlamak ve kurumsal iletişim sürecinin işleyişini ele almayı amaçlamaktadır ve derleme formatında hazırlanmıştır.


Kaynakça

  • 1. Akşar, T. ve Merih, K. (2006). Futbol Ekonomisi. İstanbul: Literatür Yayıncılık. s. 3.
  • 2. Akşar, T. (2005). Endüstriyel Futbol. İstanbul: Literatür Yayıncılık. s. 2-8.
  • 3. Akşar, T. “Futbol A.Ş.”, http://www.ntvmsnbc.com/news/252024.asp, (Erişim Tarihi: 24 Mayıs 2004)
  • 4. Akyürek, R. ve diğerleri. (2005). Kurumsal İletişim Yönetimi. Eskişehir: TC. Anadolu Üniversitesi Yayını, No: 1643, s. 9.
  • 5. Argenti P. and Forman, J. (2002). The Power of Corporate Communication: Craf
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Katırcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2009
Gönderilme Tarihi 8 Nisan 2017
Kabul Tarihi 10 Eylül 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Katırcı, H. (2009). TÜRK FUTBOLUNDA KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 65-75.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.