Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Yöneticisi, Beden Eğitimi Öğretmeni ve Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Çalışma

Yıl 2018, Cilt: 23 Sayı: 1, 9 - 24, 01.01.2018

Öz



















Bu çalışmanın amacı;
liselerdeki yönetici, beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin beden eğitimi
dersine yönelik görüşlerini belirlemek, katılanların beden eğitimi dersine
gösterdikleri ilgi düzeylerini ortaya çıkarmak ve dersin uygulanmasında
karşılaşılan problemleri belirlemektir. Araştırma, 2011-2012 Eğitim-öğretim
yılında, farklı liselerde görev yapan yedi yönetici, yedi beden eğitimi
öğretmeni ve liselerde öğrenim gören yedi öğrenci olmak üzere toplam 21 kişilik
bir çalışma grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir.  Araştırmada, mevcut durum hakkında
derinlemesine görüşleri ortaya koymak için nitel araştırma yaklaşımlarından
durum çalışması deseninden faydalanılmıştır. Verilerin toplanmasında 3 yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik
analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların beden
eğitimi dersinin kurallarına uygun olarak yapıldığında, öğrenci gelişimini
olumlu yönde etkileyebileceğini belirtikleri görülmüştür. Ayrıca katılımcılar
eğitim-öğretimde beden eğitimi dersine diğer dersler kadar önem verilmediğini
ifade etmişlerdir. Beden eğitimi derslerinin nitelikli olarak uygulanmasında
okulun sahip olduğu koşulların ve beden eğitimi ders saatinin yetersizliğinin
önemli rol oynadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akgül, S., Göral, M., Demirel, M., Üstün, Ü.D. (2012). İlköğretim öğrencilerinin okul içi ve okullar arası sportif etkinliklere katılma nedenlerinin çeşitli değişkenler açısından araştırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(1), 13-22.
  • Aracı, H. (2006). Öğretmenler ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi. 6. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Avşar, Z. (2009). İlköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersi değerlendirme süreci ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 81-89.
  • Aybek, A., İmamoğlu, O., Taşmektepligil, M. Y. (2011). Öğrencilerin beden eğitimi dersine ve ders dışı etkinliklere yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 2(2): 51-59.
  • Balyan, M., Balyan, K. Y., Kiremitçi, O. (2012). Farklı sportif etkinliklerin ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceri ve öz yeterlik düzeylerine etkileri. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 196-201.
  • Birtwistle, G.E., Brodie, D.A. (1991). Children's attitudes towards activity and perceptions of physical education. Health Education Research, 6(4), 465-478.
  • Bogdan, R. C., Biklen, S. K. (2003). Qualitative Research for Education: An Introduction to Theories and Methods (4th ed.). New York: Pearson Education.
  • Brott, P. E., Myers, J. E. (2002). Development of professional school counselor identity a grounded theory. In S. B. Merriam (Ed), Qualitative research in practice examples for discussion and analysis. San Francisco: Jossey-Bass A Wiley.
  • Çiçek, S., Koçak, S., Kirazcı, S. (2002). Beden eğitimi dersinde çeşitli öğrenci davranışlarının öğrencilerin derse katılımındaki önemi ve sergilenme sıklığı. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(4), 3-14.
  • Çöndü, A. (2004). Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Chung, M. H., Phillips, D. A. (2002). The relationship between attitude toward physical education and leisure-time exercise in high school students. Physical Educator, 59(3), 126-138.
  • Dalkıran, O., Altıntaş, A., Sunay, H., Akgül, M. (2004). Ankara ili devlet ilk ve orta öğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin ders dişi etkinliklerinde kapalı spor alanlarının etkin kullanımı üzerine görüşleri. Spormetre: Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 109-118.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. (2014). Beden eğitimi öğretmenlerinin uygulamada karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 57-68.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Aslan, A., Güven, B., Kangalgil, M., Hünük, D., Koca, C., Açıkada, C. (2008). Beden eğitimi öğretim programları ve programların yürütülmesine ilişkin paydaş görüşlerinin karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 19(3), 157-180.
  • Dismore, H., Bailey, R. (2011). Fun and enjoyment in physical education: Young people's attitudes. Research Papers in Education, 26(4), 499-516.
  • Donovan, C.B., Mercier, K., Phillips, S.R. (2016). Investigation attitudes towards physical education: Validation across two instrumants. Measurement in Physical Education and Exercise Science, 19(2), 91-98.
  • Ekici, S., Bayrakdar, A., Hacıcaferoğlu, B. (2011). Lise öğrencilerinin beden eğitimi dersi tutumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 829-839.
  • Gülüm, V., Bilir, P. (2011). Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. Spormetre : Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64.
  • Güneş, A. (2003). Okullarda beden eğitimi ve oyun öğretimi (3. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Hammersley, M. (2001). On 'systematic'reviews of research literatures: a narrative response to Evans & Benefield. British Educational research journal, 27(5), 543-554.
  • Hünük, D., Demirhan, G. (2003). İlköğretim 8. sınıf lise birinci sınıf ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 175-184.
  • Jonassen, D. H. (1994). Thinking Technology: Towards a constructivist design model. Educational Technology, 34(4), 34-37.
  • Kangalgil, M., Hünük, D., Demirhan, G. (2006). İlköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.
  • Kirk, J., Miller, M. L. (1986). Reliability and validity in qualitative research. Sage Publication.
  • Kjønniksen, L., Fjørtoft, I., Wold, B. (2009). Attitude to physical education and participation in organized youth sports during adolescence related to physical activity in young adulthood: A 10-year longitudinal study. European Physical Education Review, 15(2), 139-154.
  • Keogh, J. (2011). Extreme attitudes toward physical education. Research Quarterly. American Association for Health, Physical Education and Recreation, 34(1), 27-33.
  • Koca, C., Asçı, F. H., Demirhan, G. (2005). Attitudes toward physical education and class preferences of Turkish adolescents in terms of school gender composition. Adolescence, 40(158), 365-375.
  • Koca, C., Aşçı, F. H. (2004). Atletik yeterlik düzeyi ve cinsiyetin beden eğitimine yönelik tutum üzerine etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(1), 15-24.
  • Koca, C., Demirhan, G. (2004). An examination of high school students' attitudes toward physical education with regard to sex and sport participation. Perceptual and Motor Skills, 98(3), 754-758.
  • Kulinna, P.H., Silverman, S. (2000). Teachers' attitudes toward teaching physical activity and fitness. Research Quarterly for Exercise and Sport, 71(1), 80-84.
  • Kwale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. Thousand Oaks, California: Sage Publication.
  • Li, F., Chen, J., Baker, M. (2014). University students' attitudes toward physical education teaching. Journal of Teaching in Physical Education, 33(2), 186-212.
  • Maykut, P., Morehouse, R. (1994). Beginning qualitative research: a philosophic and practical quide. London: The Falmer Press.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. Sage Publiation.
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel çalışma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan çeviri). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Pettifor, B. (1999). Physical education methods for classroom teachers. USA: Human Kinetics. Champaign, IL.
  • Phillips, S.R., Silverman, S. (2015). Upper elementary school student attitudes toward physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 34(3), 461-473.
  • Punch, K.F. (2005). Introduction to social research: quantitative and qualitative approaches. Thousand Oaks, California: Sage Publication.
  • Rikard, G.L., Banville, D. (2006). High school student attitudes about physical education. Sport Education and Society, 11(4), 385-400.
  • Saçlı, F., Demirhan, G. (2008). Beden eğitimi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme düzeylerinin saptanması ve karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 92-110.
  • Sönmez, T., Sunay, H. (2004). Ankara'daki ortaöğretim kurumlarında uygulanan beden eğitimi ve spor dersinin sorunlarına ilişkin bir inceleme. Milli Eğitim Dergisi, 32(162), 270-277.
  • Stelzer, J., Ernest, J.M., Fenster, M.J., Langford, G. (2004). Attitudes toward physical education: A study of high school students from four countries: Austria, Czech Republic, England and USA. College Student Journal, 38(2), 171-179.
  • Stewart, M. J., Green, S. R., Huelskamp, J. (1991). Secondary student attitudes toward physical education. Physical Educator, 48(2), 72-79.
  • Subramaniam, P.R., Silverman, S. (2007). Middle school students' attitude toward physical education. Teaching and Teacher Education, 23(5), 602-611.
  • Sunay, H. (1998). Spor eğitim altyapısında beden eğitimi öğretmeni ve antrenörün önemi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 43-50.
  • Şişko, M., Demirhan, G. (2002). İlköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (23), 205-210.
  • Tamer, K., Pulur, A. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
  • Tarcan, S. S. (1932). Beden terbiyesi: Oyun-cimnastik-spor. İstanbul: Devlet Matbaası.
  • Taşmektepligil, Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O., Kılcıgil, E. (2006). İlköğretim okullarında beden eğitimi ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyi. Spormetre : Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 139-147.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (24), 543-559.
  • Twycross, A., Shields, L. (2005). Validity and reliability-what's it all about? Pediatric Nursing, 17(1), 36.
  • Uğur, A.O., Yenel, F. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımları ve karşılaştıkları sorunlar üzerine bir araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 149-173.
  • Ünlü, H., Karahan, B. G. (2010). Beden eğitimi öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2),125-134.
  • Woodson-Smith, A., Dorward, C. E., Linder, A. (2015). Attitudes towards physical education of female high school students. Physical Educator, 72(3), 460-479.
  • Yamaner, F. (2001). Beden eğitimi ve sporda temel ilkeler. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel çalışma yöntemleri (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, K. (2010). Raising the quality in qualitative research. Elementary Education Online, 9(1), 79-92.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: design and methods. Thousand Oaks, London: Sage Publication.
  • Zeng, H.Z., Hipscher, M., Leung, R.W. (2011). Attitudes of high school students toward physical education and their sport activity preferences. Journal of the Social Sciences, 7(4), 529-537.

The Opinions of Head-Teachers, Physical Education Teachers and Students Towards the Physical Education Course: A Qualitative Research

Yıl 2018, Cilt: 23 Sayı: 1, 9 - 24, 01.01.2018

Öz



















In
this study, it has been aimed to determine the views of head-teachers, physical
education teachers and students towards the physical education, and to find out
their level of interests that they demonstrate to the physical education
lesson, and thus to determine the problems that they are faced while running
the lesson in different high schools. The study has been carried out on 21
participants, who are 7 head-teachers, 7 physical education teachers and 7
students in 2011-2012 Academic Year in different high schools in the city of
Trabzon. In the study, a case study method from qualitative approach was
preferred for aiming to get the views of the participants in a deep manner
about the aim of the study. It has been used three semi-structured interview
forms to collect the data. The data collected were subject to content analysis.

According to the results of the research,
participants stated that they can influence student development positively when
it is done in accordance with the rules of the physical education course.

In addition, participants stated that
physical education lessons are not as important as other courses in education.
It has been determined that the quality of the physical education courses has
an important role to play in schools and the inadequacy of physical education
class hours.

Kaynakça

  • Akgül, S., Göral, M., Demirel, M., Üstün, Ü.D. (2012). İlköğretim öğrencilerinin okul içi ve okullar arası sportif etkinliklere katılma nedenlerinin çeşitli değişkenler açısından araştırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(1), 13-22.
  • Aracı, H. (2006). Öğretmenler ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi. 6. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Avşar, Z. (2009). İlköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersi değerlendirme süreci ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 81-89.
  • Aybek, A., İmamoğlu, O., Taşmektepligil, M. Y. (2011). Öğrencilerin beden eğitimi dersine ve ders dışı etkinliklere yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 2(2): 51-59.
  • Balyan, M., Balyan, K. Y., Kiremitçi, O. (2012). Farklı sportif etkinliklerin ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceri ve öz yeterlik düzeylerine etkileri. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 196-201.
  • Birtwistle, G.E., Brodie, D.A. (1991). Children's attitudes towards activity and perceptions of physical education. Health Education Research, 6(4), 465-478.
  • Bogdan, R. C., Biklen, S. K. (2003). Qualitative Research for Education: An Introduction to Theories and Methods (4th ed.). New York: Pearson Education.
  • Brott, P. E., Myers, J. E. (2002). Development of professional school counselor identity a grounded theory. In S. B. Merriam (Ed), Qualitative research in practice examples for discussion and analysis. San Francisco: Jossey-Bass A Wiley.
  • Çiçek, S., Koçak, S., Kirazcı, S. (2002). Beden eğitimi dersinde çeşitli öğrenci davranışlarının öğrencilerin derse katılımındaki önemi ve sergilenme sıklığı. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(4), 3-14.
  • Çöndü, A. (2004). Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Chung, M. H., Phillips, D. A. (2002). The relationship between attitude toward physical education and leisure-time exercise in high school students. Physical Educator, 59(3), 126-138.
  • Dalkıran, O., Altıntaş, A., Sunay, H., Akgül, M. (2004). Ankara ili devlet ilk ve orta öğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin ders dişi etkinliklerinde kapalı spor alanlarının etkin kullanımı üzerine görüşleri. Spormetre: Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 109-118.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. (2014). Beden eğitimi öğretmenlerinin uygulamada karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 57-68.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Aslan, A., Güven, B., Kangalgil, M., Hünük, D., Koca, C., Açıkada, C. (2008). Beden eğitimi öğretim programları ve programların yürütülmesine ilişkin paydaş görüşlerinin karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 19(3), 157-180.
  • Dismore, H., Bailey, R. (2011). Fun and enjoyment in physical education: Young people's attitudes. Research Papers in Education, 26(4), 499-516.
  • Donovan, C.B., Mercier, K., Phillips, S.R. (2016). Investigation attitudes towards physical education: Validation across two instrumants. Measurement in Physical Education and Exercise Science, 19(2), 91-98.
  • Ekici, S., Bayrakdar, A., Hacıcaferoğlu, B. (2011). Lise öğrencilerinin beden eğitimi dersi tutumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 829-839.
  • Gülüm, V., Bilir, P. (2011). Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. Spormetre : Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64.
  • Güneş, A. (2003). Okullarda beden eğitimi ve oyun öğretimi (3. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Hammersley, M. (2001). On 'systematic'reviews of research literatures: a narrative response to Evans & Benefield. British Educational research journal, 27(5), 543-554.
  • Hünük, D., Demirhan, G. (2003). İlköğretim 8. sınıf lise birinci sınıf ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 175-184.
  • Jonassen, D. H. (1994). Thinking Technology: Towards a constructivist design model. Educational Technology, 34(4), 34-37.
  • Kangalgil, M., Hünük, D., Demirhan, G. (2006). İlköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.
  • Kirk, J., Miller, M. L. (1986). Reliability and validity in qualitative research. Sage Publication.
  • Kjønniksen, L., Fjørtoft, I., Wold, B. (2009). Attitude to physical education and participation in organized youth sports during adolescence related to physical activity in young adulthood: A 10-year longitudinal study. European Physical Education Review, 15(2), 139-154.
  • Keogh, J. (2011). Extreme attitudes toward physical education. Research Quarterly. American Association for Health, Physical Education and Recreation, 34(1), 27-33.
  • Koca, C., Asçı, F. H., Demirhan, G. (2005). Attitudes toward physical education and class preferences of Turkish adolescents in terms of school gender composition. Adolescence, 40(158), 365-375.
  • Koca, C., Aşçı, F. H. (2004). Atletik yeterlik düzeyi ve cinsiyetin beden eğitimine yönelik tutum üzerine etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(1), 15-24.
  • Koca, C., Demirhan, G. (2004). An examination of high school students' attitudes toward physical education with regard to sex and sport participation. Perceptual and Motor Skills, 98(3), 754-758.
  • Kulinna, P.H., Silverman, S. (2000). Teachers' attitudes toward teaching physical activity and fitness. Research Quarterly for Exercise and Sport, 71(1), 80-84.
  • Kwale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. Thousand Oaks, California: Sage Publication.
  • Li, F., Chen, J., Baker, M. (2014). University students' attitudes toward physical education teaching. Journal of Teaching in Physical Education, 33(2), 186-212.
  • Maykut, P., Morehouse, R. (1994). Beginning qualitative research: a philosophic and practical quide. London: The Falmer Press.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. Sage Publiation.
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel çalışma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan çeviri). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Pettifor, B. (1999). Physical education methods for classroom teachers. USA: Human Kinetics. Champaign, IL.
  • Phillips, S.R., Silverman, S. (2015). Upper elementary school student attitudes toward physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 34(3), 461-473.
  • Punch, K.F. (2005). Introduction to social research: quantitative and qualitative approaches. Thousand Oaks, California: Sage Publication.
  • Rikard, G.L., Banville, D. (2006). High school student attitudes about physical education. Sport Education and Society, 11(4), 385-400.
  • Saçlı, F., Demirhan, G. (2008). Beden eğitimi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme düzeylerinin saptanması ve karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 92-110.
  • Sönmez, T., Sunay, H. (2004). Ankara'daki ortaöğretim kurumlarında uygulanan beden eğitimi ve spor dersinin sorunlarına ilişkin bir inceleme. Milli Eğitim Dergisi, 32(162), 270-277.
  • Stelzer, J., Ernest, J.M., Fenster, M.J., Langford, G. (2004). Attitudes toward physical education: A study of high school students from four countries: Austria, Czech Republic, England and USA. College Student Journal, 38(2), 171-179.
  • Stewart, M. J., Green, S. R., Huelskamp, J. (1991). Secondary student attitudes toward physical education. Physical Educator, 48(2), 72-79.
  • Subramaniam, P.R., Silverman, S. (2007). Middle school students' attitude toward physical education. Teaching and Teacher Education, 23(5), 602-611.
  • Sunay, H. (1998). Spor eğitim altyapısında beden eğitimi öğretmeni ve antrenörün önemi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 43-50.
  • Şişko, M., Demirhan, G. (2002). İlköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (23), 205-210.
  • Tamer, K., Pulur, A. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
  • Tarcan, S. S. (1932). Beden terbiyesi: Oyun-cimnastik-spor. İstanbul: Devlet Matbaası.
  • Taşmektepligil, Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O., Kılcıgil, E. (2006). İlköğretim okullarında beden eğitimi ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyi. Spormetre : Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 139-147.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (24), 543-559.
  • Twycross, A., Shields, L. (2005). Validity and reliability-what's it all about? Pediatric Nursing, 17(1), 36.
  • Uğur, A.O., Yenel, F. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımları ve karşılaştıkları sorunlar üzerine bir araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 149-173.
  • Ünlü, H., Karahan, B. G. (2010). Beden eğitimi öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2),125-134.
  • Woodson-Smith, A., Dorward, C. E., Linder, A. (2015). Attitudes towards physical education of female high school students. Physical Educator, 72(3), 460-479.
  • Yamaner, F. (2001). Beden eğitimi ve sporda temel ilkeler. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel çalışma yöntemleri (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, K. (2010). Raising the quality in qualitative research. Elementary Education Online, 9(1), 79-92.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: design and methods. Thousand Oaks, London: Sage Publication.
  • Zeng, H.Z., Hipscher, M., Leung, R.W. (2011). Attitudes of high school students toward physical education and their sport activity preferences. Journal of the Social Sciences, 7(4), 529-537.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aynur Yılmaz

Hamit Cihan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Gönderilme Tarihi 21 Nisan 2017
Kabul Tarihi 6 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A., & Cihan, H. (2018). Okul Yöneticisi, Beden Eğitimi Öğretmeni ve Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(1), 9-24.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.