Bu çalışmanın amacı;
liselerdeki yönetici, beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin beden eğitimi
dersine yönelik görüşlerini belirlemek, katılanların beden eğitimi dersine
gösterdikleri ilgi düzeylerini ortaya çıkarmak ve dersin uygulanmasında
karşılaşılan problemleri belirlemektir. Araştırma, 2011-2012 Eğitim-öğretim
yılında, farklı liselerde görev yapan yedi yönetici, yedi beden eğitimi
öğretmeni ve liselerde öğrenim gören yedi öğrenci olmak üzere toplam 21 kişilik
bir çalışma grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, mevcut durum hakkında
derinlemesine görüşleri ortaya koymak için nitel araştırma yaklaşımlarından
durum çalışması deseninden faydalanılmıştır. Verilerin toplanmasında 3 yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik
analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların beden
eğitimi dersinin kurallarına uygun olarak yapıldığında, öğrenci gelişimini
olumlu yönde etkileyebileceğini belirtikleri görülmüştür. Ayrıca katılımcılar
eğitim-öğretimde beden eğitimi dersine diğer dersler kadar önem verilmediğini
ifade etmişlerdir. Beden eğitimi derslerinin nitelikli olarak uygulanmasında
okulun sahip olduğu koşulların ve beden eğitimi ders saatinin yetersizliğinin
önemli rol oynadığı tespit edilmiştir.
Öğrenci Beden eğitimi dersi Okul yöneticisi Beden eğitimi öğretmeni Nitel araştırma
In
this study, it has been aimed to determine the views of head-teachers, physical
education teachers and students towards the physical education, and to find out
their level of interests that they demonstrate to the physical education
lesson, and thus to determine the problems that they are faced while running
the lesson in different high schools. The study has been carried out on 21
participants, who are 7 head-teachers, 7 physical education teachers and 7
students in 2011-2012 Academic Year in different high schools in the city of
Trabzon. In the study, a case study method from qualitative approach was
preferred for aiming to get the views of the participants in a deep manner
about the aim of the study. It has been used three semi-structured interview
forms to collect the data. The data collected were subject to content analysis.
According to the results of the research,
participants stated that they can influence student development positively when
it is done in accordance with the rules of the physical education course.
In addition, participants stated that
physical education lessons are not as important as other courses in education.
It has been determined that the quality of the physical education courses has
an important role to play in schools and the inadequacy of physical education
class hours.
Physical education lesson Head-teacher Physical education teacher Student Qualitative study
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 1 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.