Bu araştırmanın amacı; ortaokul düzeyinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin beden eğitimi öğretmeni algılarının incelenmesidir. Öğrencilerin beden eğitimi öğretmeni algıları, yaptıkları çizimler (resim) kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Nitel olarak desenlenen bu araştırmada olgubilim modeli ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitleme örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma grubunu Ankara il merkezindeki ortaokullarda 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında öğrenim görmekte olan 547 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri toplanırken öğrencilere kişisel bilgi formu uygulanmış ve öğrencilerden beden eğitimi öğretmenini yansıtan bir resim çizmeleri istenmiştir. Veri toplama aracı bizzat araştırmacılar tarafından uygulanmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Veriler, belirtilme sıklığı (f) ve yüzde (%) hesapları yapılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin en çok “sinirli bir insan olarak beden eğitimi öğretmeni” (f=54, %10,87), “öğretici olarak beden eğitimi öğretmeni” (f=51, %10,26), “sevgi unsuru olarak beden eğitimi öğretmeni” (f=44, %8,85) ve “olumsuzluk unsuru olarak beden eğitimi öğretmeni” (f=37, %7,44) temalarına ait çizimler yaptıkları görülmüştür.
Algı Beden eğitimi öğretmeni algısı Çizim Öğrenci çizimleri Beden eğitimi
The purpose of this research is to study the students’ perception of physical education teacher of who study at secondary school. It was tried to determine the students’ perception of physical education teacher by using their drawings. In this qualitative designed research, out of phenomenology model and purposeful sampling methods, maximum variation sampling method was used. The sampling of the study consisted of 547 secondary school students who study at different secondary schools in the center of Ankara in 2014-2015 academic years. While collecting research data, students were asked to fill personal information forms and to draw their physical education teachers. Content analysis method was utilized for data analysis. The data was evaluated by frequency (f) and percentage (%). As a result, it was seen that students mostly made drawings belonging to categories of “teacher as an angry person” (f=54, 10.87%), “teacher as instructive” (f=51, 10.26%), “teacher as a love factor” (f=44, 8.85%) and “teacher as a negative figure” (f=37, 7.44%).
Perception Perception of physical education teacher Drawing Students drawing physical education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 1 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.