With the COVID-19 epidemic, it is seen that the face-to-face education system has been replaced by the distance education system worldwide. This process has made the efficiency of the physical education and sports course carried out with distance education questionable. In this respect, it was aimed to examine the efficiency of the lessons taught by physical education and sports teachers in the distance education process. The maximum criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used in the research carried out using the phenomenology design within the scope of qualitative research. 14 physical education and sports teachers participated in the research. Content analysis was used in the analysis of the data obtained by the semi-structured interview technique. In the research, the findings related to the efficiency of the distance education process of the course, the applications to increase the efficiency of the course, the preference of distance education, and finally the demands and suggestions for distance education were obtained. As a result of the research, it has been concluded that physical education and sports lessons conducted with distance education are inefficient due to reasons such as lack of interaction, student absenteeism, inconvenience to the teaching of applied subjects, students' differences in terms of computer and internet access, teachers' unpreparedness for distance education and technopedagogical education inadequacies.
Distance education Physical education and sport teacher Physical education and sport Lesson efficiency
COVID-19 salgınıyla dünya genelinde yüz yüze eğitim sisteminin yerini uzaktan eğitim sisteminin aldığı görülmektedir. Bu süreç uzaktan eğitimle yürütülen beden eğitimi ve spor dersinin verimliliği sorgulanır hale getirmiştir. Bu bakımdan araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde işledikleri derslerin verimliliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma kapsamında fenomenoloji deseni kullanılarak yürütülen araştırmada amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum ölçüt örnekleme metodu kullanılmıştır. Araştırmaya 14 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada dersin uzaktan eğitim sürecinin verimliliğine, ders verimliliğini arttırmaya yönelik uygulamalara, uzaktan eğitimin tercih edilme durumuna ve son olarak uzaktan eğitime yönelik talep ve önerilerine ilişkin bulgulara ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda etkileşimsizlik, öğrenci devamsızlığı, uygulamalı konuların işlenmesine elverişsiz olması, öğrencilerin bilgisayar ve internet erişimi bakımından farklılıklarının olması, öğretmenlerin uzaktan eğitime hazırlıksız olmaları ve teknopedagojik eğitim yetersizlikleri gibi nedenlerden dolayı uzaktan eğitimle yürütülen beden eğitimi ve spor derslerinin verimsiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Uzaktan eğitim Beden eğitimi ve spor öğretmeni Beden eğitimi ve spor Ders verimliliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 12 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 27 Sayı: 1 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.