Bu çalışmanın amacı, eğitim ve öğretim ortamlarını zenginleştirmek ve etkin hale getirmek için geliştirilen artırılmış gerçeklik teknolojisinin sınıf ortamında uygulanması ve öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonlarına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, üniversite düzeyinde yarı deneysel bir çalışma yürütülmüştür. 60 üniversite öğrencisinin katıldığı çalışmada, deney grubuna İngilizce kelimeleri artırılmış gerçeklik teknolojisi ile geliştirilmiş ortamda sunulurken kontrol grubuna geleneksel yöntemlerle ders işlenmiştir. Çalışma sonucunda artırılmış gerçeklik teknolojisi ile dersi işleyen öğrencilerin kontrol grubu ile dersi işleyen öğrencilere göre başarılarının istatistiki olarak anlamlı bir şekilde yüksek olduğu gözlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin artırılmış gerçeklik teknolojisi ile hazırlanmış İngilizce kelimeleri öğretimi için geliştirilen materyaller hakkındaki motivasyonlarını ölçmek için “Materyal Motivasyon Anketi” kullanılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin motivasyonlarının yüksek olduğu görülmektedir. Çalışma sonuçları, yabancı dil kelime öğretiminde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımının öğrencilerin performanslarına olumlu yönde etki ettiğini göstermektedir.
Artırılmış gerçeklik Öğrenci başarısı Motivasyon Öğretim teknolojileri
The purpose of this study is to investigate the effect of an augmented reality technology, which was developed to enrich instructional environments and make them efficient, on students’ academic achievement and motivation through its implementation in a classroom environment. For this purpose, a quasi‐experimental study was conducted at undergraduate level. In this study conducted with the participation of 60 undergraduate students, the words in English was taught to the students of the experimental group in the environment enriched with the augmented reality technology while they were taught to the control group through the traditional methods. According to the results of the study, the achievement scores of the students taught with the augmented reality technology is significantly higher than the achievement scores of the ones in the control group. Additionally, “Instructional Materials Motivation Survey” was used to investigate the motivation of the students pertaining to the materials developed through the augmented reality technology for the teaching of the words in English. The results indicate that the students have high level of motivation. In conclusion, the results of the current study revealed that the use of augmented reality technology in the teaching of words in a foreign language has a positive effect on student performance. Key Words: Augmented reality, Students’ achievement, Motivation, Instructional technologies
Augmented reality Students’ achievement Motivation Instructional technologies
Diğer ID | JA84SY49JT |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |