Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Implementation of Close-Ended Experiments on the Subject of Mixture Separation Techniques on 7th Grade Students

Yıl 2021, , 94 - 113, 27.04.2021
https://doi.org/10.46778/goputeb.871196

Öz

This study aims to examine the application process of closed-ended experiments on mixtures separation techniques and to get students' opinions about this process. A case study, one of the qualitative research designs, was used. The sample group of this research consisted of 7th-grade students who continue their education in a village school in the 2017-2018 academic year. The sample group consisted of 5 male and 9 female students. During the study, the students were divided into groups, and the subject of mixture separation techniques was completely covered with experiments. Students wrote their diaries at the end of each lesson and one-to-one semi-structured interviews were conducted with all students within a week after all lessons were completed. During the study, experimental processes were videotaped. In the stage of collected data analysis, descriptive analysis was employed and the data was interpreted. In the study, firstly the findings based on observations were explained, and then the audio recordings and student diaries were discussed in depth. At the beginning of the study, it was observed that the students were inept at experimenting and using experiment materials, and were not familiar with the materials used. However, as days went by, it was seen that the subject was internalized, the students became practical at using the materials, and that they genuinely enjoyed the learning process. In the light of the data that is gathered from semi-structured interviews and students’ diaries, findings such as students’ increased interests, participation in class, and willingness to attend the next science class were observed. In general, it was seen that conducting experiments in science classes had a great deal of affective, cognitive, and psychomotor benefits on students.

Kaynakça

  • Adalı, B. (2005). İlköğretim 5.sınıf fen bilimleri dersinde ‘‘virüsler –bakteriler- mantarlar – prostitler’’ konularının öğreniminde örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Akgün, S. (2008). Fen bilgisi öğretiminde laboratuar kullanımının öğrencilerin başarılarına disiplinler arası etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Aydın, E. ve Karslı Baydere, F. (2019). Yedinci sınıf öğrencilerinin STEM etkinlikleri hakkındaki görüşleri: Karışımların ayrıştırılması örneği. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 35-52.
  • Blosser, P. E. (1983). What research says the role of the laboratory in science teaching. School Science and Mathematics, 83(2), 165-169.
  • Bostan Sarıoğlan, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersinde laboratuar kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 333-340.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches, (2. Edition). USA: Sage Publications.
  • Çağlar, A. (1989). İlkokulların ilk üç sınıfında fen eğitimi. Yaşadıkça Eğitim, 9, 26-33.
  • Çallıca, H., Erol, M., Sezgin, G. ve Kavcar, N. (2000, 6-8 Eylül). İlköğretim kurumlarında laboratuvar kullanımına ilişkin bir çalışma. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi’nde sunuldu, Ankara.
  • Çepni,S. (2015). Fen ve teknoloji öğretimi, (12.baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çepni, S. ve Ayvacı, H.Ş. (2006). Laboratuvar destekli fen ve teknoloji öğretimi. S. Çepni (Editör). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi, içinde (s.158-188). Ankara: Pegem Akademi.
  • Doğru, M. (2000). Fen bilgisi öğretiminde kullanılan yöntemlerde karşılaşılan sorunlar. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Domin, D. S. (1999). A review of laboratory instruction styles. Journal of Chemical Education, 76, 543–547.
  • Duru, K. ve Gürdal, A. (2002, 16-18 Eylül). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirilerek öğretimin öğrenci başarısına etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunuldu, Ankara.
  • Elliot, J. (1991). Action research for educational change. Buckingham: Open University Press.
  • Erdem, E. ve Demirel Ö. (2002). Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • Ergin, Ö., Şahin Pekmez, E. ve Öngel Erdal, S. (2005). Kuramdan uygulamaya deney yoluyla fen öğretimi. İzmir: Dinazor kitapevi.
  • Fadzil, H. M. ve Saat, R. M. (2017). Exploring students’ acquisition of manipulative skills during science practical work. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(8), 4591-4607.
  • Fidan, N. ve Erden, M. (1986). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Geçer, K. (2005). Fen bilgisi dersleri laboratuvar uygulamalarında karşılaşılan bazı güçlükler. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Van.
  • Gezer, K. ve Köse, S. (1999). Fen bilgisi öğretim ve eğitiminin durumu ve bu süreçte laboratuvarın yeri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 160-164.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gürdal, A. (1991). İlkokul fen eğitiminde laboratuvar ve araç kullanımı. Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 145–155.
  • Gürdal, A. (1997). Fen öğretiminde laboratuvar etkinliğinin başarıya etkisi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 55, 14–16.
  • Güven, İ. ve Gürdal, A. (2002, 16-18 Eylül). Ortaöğretim fizik derslerinde deneylerin öğrenme üzerindeki etkileri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunuldu, Ankara.
  • Güzel, H. (2000, 6-8 Eylül). İlköğretim okullarındaki I ve II kademedeki fen bilgisi derslerinde laboratuvar etkinlikleri ve araç kullanımı düzeyi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi’nde sunuldu, Ankara.
  • Hofstein, A. ve Kind, P. (2012). Learning in and from science laboratories. B. Fraser, K. Tobin ve K. McRobbie (Editörler.), Second handbook of research in science teaching, içinde (s.189–208). Dordrecht: Springer. Johnson, A. P. (2005). A short guide to action research. USA: Pearson Publishing.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Karamustafaoğlu, O. (2000, 26-29 Eylül). Fizik öğretiminde laboratuvar uygulamalarının yürütülmesinde karşılaşılan güçlükler. 19. Fizik Kongresi’nde sunuldu, Elazığ.
  • Karamustafaoğlu, O. ve Yaman, S. (2010). Fen eğitiminde özel öğretim yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kocakülah, A. ve Savaş, E. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının deney tasarlama ve uygulama sürecine ilişkin görüşleri. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 1-28.
  • Koç, B. ve Bayraktar, Ş. (2013). Sınıf öğretmenlerinin 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji dersi deneylerine yönelik görüşleri ve uygulamaları. Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 129-152.
  • Kubat, U. (2015). Fen bilimleri öğretmenlerinin laboratuvarı kullanımını ve deneylerin yapılış şeklinin değerlendirilmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(17), 314-321.
  • Kurt, T. (2003). Fen bilgisi dersinde uygulamaların yeri ve önemi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • MEB (2017). İlköğretim kurumları fen bilimler dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8.sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Basım Evi.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. Thousand oaks. Ca: Sage Publications. Sarı, M. (2011, 27-29 Nisan). İlköğretim fen ve teknoloji derslerinin öğretiminde laboratuvarın yeri ve basit araç gereçlerle yapılan fen deneyleri konusunda öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. II. International Conference on New Trends in Education and Their Implications kongresinde sunuldu, Antalya.
  • Şen, Ş., Yılmaz, A. ve Erdoğan, Ü. I. (2016). Sorgulamaya dayalı laboratuvar etkinliklerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Elementary Education Online, 15(2), 443-468.
  • Taşlıdere, E. ve Korur, F. (2012). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fizik laboratuvarına yönelik tutumları: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 295-318.
  • Temiz, B. K. ve Kanlı, U. (2005). Üniversite I. sınıf öğrencilerinin temel fizik laboratuvar araçlarını tanıma bilgileri. Milli Eğitim Dergisi, 168, 188-201.
  • Turgut, M.F., Baker, D., Cunningham, R. ve Piburn, M. (1997). İlköğretim fen öğretimi. Ankara: YÖK/DB Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları.
  • Yaşar, Ş., Ayaz, A., Kaptan, F. ve Gücüm, B. (1998). Fen bilgisi öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Yavru, Ö. ve Gürdal, A. (1998). İlköğretim okullarının 4. ve 5. sınıflarında laboratuvar deneylerinin öğrencilerin mekanik konusundaki başarısına ve kavramları kazanmasına etkisi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10, 327-338.
  • Yavuz, S. ve Akçay, M. (2017). Bilgisayar destekli öğretim ile laboratuvar destekli öğretimin öğrencilerin ders başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 39-48.
  • Yazıcı, M. ve Kurt, A. (2018). Ortaokul fen bilimleri dersinde laboratuvar kullanımının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 295-320.
  • Yeşilyurt, M. (2003). Yükseköğretim temel fizik laboratuvar uygulamalarında bütünleştirici yaklaşım. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

7. Sınıf Öğrencilerine Karışımları Ayırma Teknikleri Konusunda Kapalı Uçlu Deneylerin Uygulanması

Yıl 2021, , 94 - 113, 27.04.2021
https://doi.org/10.46778/goputeb.871196

Öz

Bu çalışmanın amacı karışımları ayırma teknikleri konusunda yapılan kapalı uçlu deneylerin uygulanma sürecini incelemek ve bu süreç hakkında öğrencilerin görüşlerini almaktır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında bir köy okulunda eğitimini sürdüren 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu 5 erkek 9 kız öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma sürecinde öğrenciler gruplara ayrılmış, karışımları ayırma teknikleri konusu tamamen deneyler eşliğinde işlenmiştir. Öğrenciler her çalışmanın sonunda günlüklerini yazmışlar ve tüm öğrenciler ile uygulamalar bittikten sonra bir hafta içinde birebir olarak yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışma esnasında deney süreçleri video kayıta alınmıştır. Toplanan verilerin analizi aşamasında betimsel analiz yapılmış ve veriler yorumlanmıştır. Çalışmada öncelikle gözlemlere dayalı bulgular açıklanmış daha sonra ses kayıtları ve öğrenci günlükleri derinlemesine ele alınmıştır. Araştırmanın başlangıcında öğrencilerin deney malzemelerini kullanmaya ve deney yapmaya karşı çok yetersiz oldukları, malzemeleri çok iyi tanımadıkları görülmüştür. Fakat ilerleyen süreçte konuyu içselleştirdikleri, malzemeleri kullanmakta pratikleştikleri ve öğrenme sürecinden çok keyif aldıkları görülmüştür. Yarı yapılandırılmış görüşme soruları ve öğrenci günlüklerinden elde edilen veriler ışığında öğrencilerin derse karşı ilgi ve isteklerinin arttığı, bir an evvel fen bilimleri dersinin gelmesini istedikleri bulgularına ulaşılmıştır. Genel anlamda değerlendirildiğinde karışımları ayırma teknikleri konusunda deney yapmanın öğrenciler üzerinde bilişsel, duyuşsal ve psikomotor olarak birçok faydasının olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Adalı, B. (2005). İlköğretim 5.sınıf fen bilimleri dersinde ‘‘virüsler –bakteriler- mantarlar – prostitler’’ konularının öğreniminde örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Akgün, S. (2008). Fen bilgisi öğretiminde laboratuar kullanımının öğrencilerin başarılarına disiplinler arası etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Aydın, E. ve Karslı Baydere, F. (2019). Yedinci sınıf öğrencilerinin STEM etkinlikleri hakkındaki görüşleri: Karışımların ayrıştırılması örneği. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 35-52.
  • Blosser, P. E. (1983). What research says the role of the laboratory in science teaching. School Science and Mathematics, 83(2), 165-169.
  • Bostan Sarıoğlan, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersinde laboratuar kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 333-340.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches, (2. Edition). USA: Sage Publications.
  • Çağlar, A. (1989). İlkokulların ilk üç sınıfında fen eğitimi. Yaşadıkça Eğitim, 9, 26-33.
  • Çallıca, H., Erol, M., Sezgin, G. ve Kavcar, N. (2000, 6-8 Eylül). İlköğretim kurumlarında laboratuvar kullanımına ilişkin bir çalışma. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi’nde sunuldu, Ankara.
  • Çepni,S. (2015). Fen ve teknoloji öğretimi, (12.baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çepni, S. ve Ayvacı, H.Ş. (2006). Laboratuvar destekli fen ve teknoloji öğretimi. S. Çepni (Editör). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi, içinde (s.158-188). Ankara: Pegem Akademi.
  • Doğru, M. (2000). Fen bilgisi öğretiminde kullanılan yöntemlerde karşılaşılan sorunlar. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Domin, D. S. (1999). A review of laboratory instruction styles. Journal of Chemical Education, 76, 543–547.
  • Duru, K. ve Gürdal, A. (2002, 16-18 Eylül). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirilerek öğretimin öğrenci başarısına etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunuldu, Ankara.
  • Elliot, J. (1991). Action research for educational change. Buckingham: Open University Press.
  • Erdem, E. ve Demirel Ö. (2002). Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • Ergin, Ö., Şahin Pekmez, E. ve Öngel Erdal, S. (2005). Kuramdan uygulamaya deney yoluyla fen öğretimi. İzmir: Dinazor kitapevi.
  • Fadzil, H. M. ve Saat, R. M. (2017). Exploring students’ acquisition of manipulative skills during science practical work. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(8), 4591-4607.
  • Fidan, N. ve Erden, M. (1986). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Geçer, K. (2005). Fen bilgisi dersleri laboratuvar uygulamalarında karşılaşılan bazı güçlükler. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Van.
  • Gezer, K. ve Köse, S. (1999). Fen bilgisi öğretim ve eğitiminin durumu ve bu süreçte laboratuvarın yeri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 160-164.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gürdal, A. (1991). İlkokul fen eğitiminde laboratuvar ve araç kullanımı. Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 145–155.
  • Gürdal, A. (1997). Fen öğretiminde laboratuvar etkinliğinin başarıya etkisi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 55, 14–16.
  • Güven, İ. ve Gürdal, A. (2002, 16-18 Eylül). Ortaöğretim fizik derslerinde deneylerin öğrenme üzerindeki etkileri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunuldu, Ankara.
  • Güzel, H. (2000, 6-8 Eylül). İlköğretim okullarındaki I ve II kademedeki fen bilgisi derslerinde laboratuvar etkinlikleri ve araç kullanımı düzeyi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi’nde sunuldu, Ankara.
  • Hofstein, A. ve Kind, P. (2012). Learning in and from science laboratories. B. Fraser, K. Tobin ve K. McRobbie (Editörler.), Second handbook of research in science teaching, içinde (s.189–208). Dordrecht: Springer. Johnson, A. P. (2005). A short guide to action research. USA: Pearson Publishing.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Karamustafaoğlu, O. (2000, 26-29 Eylül). Fizik öğretiminde laboratuvar uygulamalarının yürütülmesinde karşılaşılan güçlükler. 19. Fizik Kongresi’nde sunuldu, Elazığ.
  • Karamustafaoğlu, O. ve Yaman, S. (2010). Fen eğitiminde özel öğretim yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kocakülah, A. ve Savaş, E. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının deney tasarlama ve uygulama sürecine ilişkin görüşleri. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 1-28.
  • Koç, B. ve Bayraktar, Ş. (2013). Sınıf öğretmenlerinin 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji dersi deneylerine yönelik görüşleri ve uygulamaları. Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 129-152.
  • Kubat, U. (2015). Fen bilimleri öğretmenlerinin laboratuvarı kullanımını ve deneylerin yapılış şeklinin değerlendirilmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(17), 314-321.
  • Kurt, T. (2003). Fen bilgisi dersinde uygulamaların yeri ve önemi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • MEB (2017). İlköğretim kurumları fen bilimler dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8.sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Basım Evi.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. Thousand oaks. Ca: Sage Publications. Sarı, M. (2011, 27-29 Nisan). İlköğretim fen ve teknoloji derslerinin öğretiminde laboratuvarın yeri ve basit araç gereçlerle yapılan fen deneyleri konusunda öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. II. International Conference on New Trends in Education and Their Implications kongresinde sunuldu, Antalya.
  • Şen, Ş., Yılmaz, A. ve Erdoğan, Ü. I. (2016). Sorgulamaya dayalı laboratuvar etkinliklerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Elementary Education Online, 15(2), 443-468.
  • Taşlıdere, E. ve Korur, F. (2012). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fizik laboratuvarına yönelik tutumları: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 295-318.
  • Temiz, B. K. ve Kanlı, U. (2005). Üniversite I. sınıf öğrencilerinin temel fizik laboratuvar araçlarını tanıma bilgileri. Milli Eğitim Dergisi, 168, 188-201.
  • Turgut, M.F., Baker, D., Cunningham, R. ve Piburn, M. (1997). İlköğretim fen öğretimi. Ankara: YÖK/DB Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları.
  • Yaşar, Ş., Ayaz, A., Kaptan, F. ve Gücüm, B. (1998). Fen bilgisi öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Yavru, Ö. ve Gürdal, A. (1998). İlköğretim okullarının 4. ve 5. sınıflarında laboratuvar deneylerinin öğrencilerin mekanik konusundaki başarısına ve kavramları kazanmasına etkisi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10, 327-338.
  • Yavuz, S. ve Akçay, M. (2017). Bilgisayar destekli öğretim ile laboratuvar destekli öğretimin öğrencilerin ders başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 39-48.
  • Yazıcı, M. ve Kurt, A. (2018). Ortaokul fen bilimleri dersinde laboratuvar kullanımının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 295-320.
  • Yeşilyurt, M. (2003). Yükseköğretim temel fizik laboratuvar uygulamalarında bütünleştirici yaklaşım. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba Bayrakçı 0000-0002-4021-1019

Cezmi Ünal 0000-0002-6894-2286

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2021
Kabul Tarihi 19 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Bayrakçı, T., & Ünal, C. (2021). 7. Sınıf Öğrencilerine Karışımları Ayırma Teknikleri Konusunda Kapalı Uçlu Deneylerin Uygulanması. International Journal of Turkish Education Sciences, 2021(16), 94-113. https://doi.org/10.46778/goputeb.871196