BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON ASYNCHRONOUS SERIAL COMMUNICATON BETWEEN COMPONENTS IN AUTOMOBILES

Yıl 2005, Cilt: 18 Sayı: 3, 459 - 472, 12.08.2010

Öz

ABSTRACT

In connection with the developments in the automobile sector, the number of in-automobile components, the amount of cable used for providing in-automobile communication between these components and costs are increased gradually. In this study, a method is presented in which asynchronous serial connection is used for decreasing the initial and maintenance costs by means of decreasing the amount of cables used in middle and lower class automobiles. The electronic circuits required to establish asynchronous serial connection type and communication protocol has been developed and the differences between the types of cables and the standards of serial communication are investigated in order to show their advantages and disadvantages.

Kaynakça

  • Polishuk Poul, “European Automotive Industry Embraces Optical Data Buses,”, Wiring Harness News,(2003).
  • Haffernan, D, “In-Vehicle Networks”, 0018-9162/02, IEEE Vol:35 No:1 (2002).
  • Auto Briefing, Knibb, “42 Volts – enabling a technological revolution”, Gormezano & Partners, Special edition, (2001).
  • Cho, C. P., “Permanent Magnet Motors/Generators for Automotive Applications”, Permanent Magnet Systems Gorham Advanced Materials Inc. Atlanta, GA, (2000).
  • Burns, L., “GM’s Perspective on 42-Volt Architecture and Components”, General Motors, (2001).
  • Nexans, “Global expertise for automotive harnesses and cables”, www.nexans.com (01.06.2004).
  • Hamamatsu Photonics K.K., Solid State Division, http://www.hamamatsu.com (01.04.2004).
  • Internet : Vehicle lighting system, http://www.autoclubgroup.com/michigan/autos /car_maintenance /guides/lighting.asp (04.01.2004).
  • Internet : Fonet, “Fiber optik” Fiber Optik Bilgisayar Hizmetleri Ticaret Limitet Şirketi, http://www.fonet.com.tr/fiberoptik.htm (01.07.2004).
  • Hall V.D., “Microprcessors and Interfacing”, McGraw-Hill Book Company, 442-487, (1986).
  • Internet : Cales & Network, “Serial Cable Length Limits (RS-232, V.35, RS-530, RS-422/449)” , http://www.connectworld.net/cable-length.html (01.07.2004).
  • Internet : Serial Communication, “January 2003 Laboratory Notes: Computer Engineering II”, http://courses.ece.uiuc.edu/ece291/books/labmanual/serial-comm.html (20.06.2004).
  • Internet : T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, “İş Kanununa İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliği, Haftalık Normal Çalışma Süresi Madde 4.”, http://www.calisma.gov.tr/birimler/isggm/is_kanununa_iliskin_calis_sureleri_yon.htm (08.11.2004)
  • Internet : Otomobil Sanayicileri Derneği, “Rapor 2004”, http://www.osd.org.tr (08.11.2004).
  • Internet : T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı, “Türkiye’de Otomotiv Sanayi”, http://www.foreigntrade.gov.tr/ead/ticaret/kuresel/turkiyeoto.htm (08.11.2004)
  • Internet : Ayfar A.Ş., “Oto Yedek Parça Ürünleri”, http://www.ayfar.com (08.11.2004)
  • Internet : Bimel Elektronik, “Elektronik Malzemeler Kataloğu”, http://www.bimel. com.tr/index2em.php?a=/elekmal/index.html (08.11.2004)

OTOMOBİL İÇİ BİLEŞENLER ARASI TEK KABLOLU ASENKRON SERİ İLETİŞİM ÜZERİNDE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2005, Cilt: 18 Sayı: 3, 459 - 472, 12.08.2010

Öz

Otomobil sektörünün gelişmesine bağlı olarak, otomobil içi bileşen sayısı ve bu bileşenlerle yapılan iletişim için kullanılan kablo miktarı ve maliyetleri artmıştır. Bu çalışmada, otomobil içi bileşenleri arasında asenkron seri iletişim kurularak, orta ve daha düşük sınıf (segment) otomobillerde kullanılan kablo miktarının azaltılması ve buna bağlı başlangıç ve bakım onarım maliyetlerinin düşürülmesi için kullanılabilecek bir yöntem sunulmuştur. Bileşenler arası asenkron tipi seri iletişim kurulabilmesi için gerekli elektronik devreler ve iletişim protokolü geliştirilmiş ve bu iletişim için kullanılabilecek kablo tipleri ve seri iletişim standartları arasındaki farklar incelenerek avantajları ve dezavantajları sunulmuştur

Kaynakça

  • Polishuk Poul, “European Automotive Industry Embraces Optical Data Buses,”, Wiring Harness News,(2003).
  • Haffernan, D, “In-Vehicle Networks”, 0018-9162/02, IEEE Vol:35 No:1 (2002).
  • Auto Briefing, Knibb, “42 Volts – enabling a technological revolution”, Gormezano & Partners, Special edition, (2001).
  • Cho, C. P., “Permanent Magnet Motors/Generators for Automotive Applications”, Permanent Magnet Systems Gorham Advanced Materials Inc. Atlanta, GA, (2000).
  • Burns, L., “GM’s Perspective on 42-Volt Architecture and Components”, General Motors, (2001).
  • Nexans, “Global expertise for automotive harnesses and cables”, www.nexans.com (01.06.2004).
  • Hamamatsu Photonics K.K., Solid State Division, http://www.hamamatsu.com (01.04.2004).
  • Internet : Vehicle lighting system, http://www.autoclubgroup.com/michigan/autos /car_maintenance /guides/lighting.asp (04.01.2004).
  • Internet : Fonet, “Fiber optik” Fiber Optik Bilgisayar Hizmetleri Ticaret Limitet Şirketi, http://www.fonet.com.tr/fiberoptik.htm (01.07.2004).
  • Hall V.D., “Microprcessors and Interfacing”, McGraw-Hill Book Company, 442-487, (1986).
  • Internet : Cales & Network, “Serial Cable Length Limits (RS-232, V.35, RS-530, RS-422/449)” , http://www.connectworld.net/cable-length.html (01.07.2004).
  • Internet : Serial Communication, “January 2003 Laboratory Notes: Computer Engineering II”, http://courses.ece.uiuc.edu/ece291/books/labmanual/serial-comm.html (20.06.2004).
  • Internet : T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, “İş Kanununa İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliği, Haftalık Normal Çalışma Süresi Madde 4.”, http://www.calisma.gov.tr/birimler/isggm/is_kanununa_iliskin_calis_sureleri_yon.htm (08.11.2004)
  • Internet : Otomobil Sanayicileri Derneği, “Rapor 2004”, http://www.osd.org.tr (08.11.2004).
  • Internet : T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı, “Türkiye’de Otomotiv Sanayi”, http://www.foreigntrade.gov.tr/ead/ticaret/kuresel/turkiyeoto.htm (08.11.2004)
  • Internet : Ayfar A.Ş., “Oto Yedek Parça Ürünleri”, http://www.ayfar.com (08.11.2004)
  • Internet : Bimel Elektronik, “Elektronik Malzemeler Kataloğu”, http://www.bimel. com.tr/index2em.php?a=/elekmal/index.html (08.11.2004)
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Mechanical Engineering
Yazarlar

Yaşar Güneri Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şahin, Y. G. (2010). A STUDY ON ASYNCHRONOUS SERIAL COMMUNICATON BETWEEN COMPONENTS IN AUTOMOBILES. Gazi University Journal of Science, 18(3), 459-472.
AMA Şahin YG. A STUDY ON ASYNCHRONOUS SERIAL COMMUNICATON BETWEEN COMPONENTS IN AUTOMOBILES. Gazi University Journal of Science. Ağustos 2010;18(3):459-472.
Chicago Şahin, Yaşar Güneri. “A STUDY ON ASYNCHRONOUS SERIAL COMMUNICATON BETWEEN COMPONENTS IN AUTOMOBILES”. Gazi University Journal of Science 18, sy. 3 (Ağustos 2010): 459-72.
EndNote Şahin YG (01 Ağustos 2010) A STUDY ON ASYNCHRONOUS SERIAL COMMUNICATON BETWEEN COMPONENTS IN AUTOMOBILES. Gazi University Journal of Science 18 3 459–472.
IEEE Y. G. Şahin, “A STUDY ON ASYNCHRONOUS SERIAL COMMUNICATON BETWEEN COMPONENTS IN AUTOMOBILES”, Gazi University Journal of Science, c. 18, sy. 3, ss. 459–472, 2010.
ISNAD Şahin, Yaşar Güneri. “A STUDY ON ASYNCHRONOUS SERIAL COMMUNICATON BETWEEN COMPONENTS IN AUTOMOBILES”. Gazi University Journal of Science 18/3 (Ağustos 2010), 459-472.
JAMA Şahin YG. A STUDY ON ASYNCHRONOUS SERIAL COMMUNICATON BETWEEN COMPONENTS IN AUTOMOBILES. Gazi University Journal of Science. 2010;18:459–472.
MLA Şahin, Yaşar Güneri. “A STUDY ON ASYNCHRONOUS SERIAL COMMUNICATON BETWEEN COMPONENTS IN AUTOMOBILES”. Gazi University Journal of Science, c. 18, sy. 3, 2010, ss. 459-72.
Vancouver Şahin YG. A STUDY ON ASYNCHRONOUS SERIAL COMMUNICATON BETWEEN COMPONENTS IN AUTOMOBILES. Gazi University Journal of Science. 2010;18(3):459-72.