Amaç: Araştırma, kliniklerde çalışan ebelerin görev yetki ve sorumluluklarını algılama durumları ile iş doyumu arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla tanımlayıcı, kesitsel ve ilişki arayıcı olarak gerçekleştirildi.
Gereç Ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini, İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü‟ne bağlı beş eğitim araştırma hastanesinden seçilen toplam 300 ebe oluşturdu. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan Tanıtıcı Bilgi Formu, Ebelerin Görev Yetki ve Sorumluluğunu Algılama Ölçeği ve Minnesota İş Doyum Ölçeği ile Ocak-Mart 2010‟da toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde, yüzdelik dağılımlar, Cronbach alpha, ortalamalar, t testi, pearson korelasyon analizi, tek yönlü varyans analizi, Tukey ileri analiz testi kullanıldı.
Bulgular: Araştırma sonucunda; Ebelerin Görev Yetki ve Sorumluluğunu Algılama Ölçeği puan ortalaması: 140,40±14.73 olduğu, bilme ve uygulama düzeylerinin orta düzeyde olduğu saptandı. Minnesota İş Doyum Ölçeği puan ortalamasının ise 3.01±,61 olduğu, iş doyumunun orta düzeyde olduğu belirlendi.
Sonuç: Ebelerin görev yetki ve sorumluluklarını algılamaları ile iş doyumları arasında negatif yönde zayıf bir ilişki olduğu, ebelerin görev yetki ve sorumluluklarını bilme düzeyi ile eğitim durumunun yüksek olması, çalışma süresinin az olması, çalıştıkları birimde ebe olarak görev alması arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlendi. Ebelerin iş doyumunun çalıştığı birimde yaptığı görev, çalıştıkları kurumdan memnun olma, ebelik mesleğini kendilerine uygun bulma, kendilerine zaman ayırma ve görevini yapmak isteme durumundan olumlu etkilendiği saptandı.