Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Program Çıktılarının Mezunlar Tarafından Algılanan Karşılanma Düzeyi, Eğitim ile İş Memnuniyetlerinin ve İş Bulma Sürelerinin Mezuniyet Yıllarına Göre Karşılaştırılması: Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü

Yıl 2022, , 166 - 190, 30.04.2022
https://doi.org/10.21020/husbfd.1003345

Öz

Amaç: Mevcut çalışmanın amacı; Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü’nden (ACU-FTR) yeni mezun olan öğrenciler ve eski mezun öğrencilerin amaç, vizyon, misyon ile program çıktılarının algılanan karşılanma düzeyini, eğitim ve iş hayatı hakkındaki memnuniyetlerini ve iş bulma sürelerini karşılaştırmaktır.
Gereç ve Yöntemler: ACU-FTR’den yeni mezun olmuş 52 öğrenci ve en az altı ay önce bölümümüzden mezun olan 252 eski mezun öğrenci çalışmaya katılım sağladı. Bölüm akreditasyon kurulu tarafından oluşturulmuş olan online mezuniyet anketi mezunlara doldurtuldu. Anket, bölüm amaç, vizyon, misyon ile program çıktılarının algılanan karşılanma düzeyini ve eğitim ile iş hayatı hakkındaki memnuniyetlerini içermektedir.
Bulgular: Eski mezunların (5-8 senelik mezun) şu anda bir işyerinde çalışıyor olma durumu (p=0,009) ve lisansüstü eğitime katılma durumu yeni mezunlara göre daha yüksek idi (p<0,001). İş arama süresi yeni mezunlarda (1-2 senelik), yedi-sekiz senelik mezunlara göre daha fazlaydı (p= 0,050). Yeni mezunların ACU-FTR bölümünden memnuniyeti, amaç, vizyon, misyon ile program çıktılarının algılanan başarısı diğer mezunlara göre daha yüksek idi (p=0,001-p<0,001). Mezunların, mezuniyet yılı ile mesleki memnuniyeti (r=-0,154, p=0,040), çalışma memnuniyeti (r=0,211, p=0,005) ve iş bulma süresi (r=0,179, p=0,017) arasında düşük derecede ilişki bulunurken, mesleği isteyerek seçme ile iş bulma süresi arasında düşük derecede ilişki bulundu (r= 0,241, p=0,001). Mesleki memnuniyetleri ile ACU-FTR genel memnuniyet (r= 0,347, p<0,001) ve amaçların ortalaması (r=0,360, p<0,001) orta derecede ilişkili idi.
Sonuç: Sonuç olarak ACU-FTR bölümü öğrencilerinin program çıktılarının amaç, vizyon, misyon ve algılanan karşılanma düzeyi yüksek iken bu yükseklik yeni mezunlarda daha fazla oranda belirlenmiştir. Eski mezunların şu anda bir işyerinde çalışıyor olma durumu, lisansüstü eğitime katılma oranı yüksek iken iş arama süreleri daha kısa olarak saptanmıştır. Mezuniyet yılı artıkça, mesleki memnuniyetinin ve iş arama süresinin düşük olduğu görülürken, isteyerek mesleği seçen kişilerin iş arama süresi kısalmıştır. Mesleki memnuniyeti yüksek olan kişilerin ACU-FTR bölümü genel memnuniyeti ve amaçların algılanan başarılma düzeyi ise daha yüksektir.

Destekleyen Kurum

Yoktur

Proje Numarası

Yoktur

Teşekkür

Yoktur

Kaynakça

  • Akgemci, T., Güleş H.K. (2009) İşletmelerde Stratejik Yönetim. Ankara: Gazi Kitabevi
  • Ann, Ö., Hagg, K., & Dahlgren, L. (1999). Competent women and competing professions-Physiotherapy educators' perceptions of the field. Advances in Physiotherapy, 1(2), 59-72.
  • Archer, W., & Davison, J. (2008). Graduate employability. The council for industry and Higher Education, 1-20.
  • Arsal Z. Program Çıktılarının Kaynakları/ Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇÇ)-Program Çıktısı Yazımı. 2021 (Atıf tarihi: 2021 03.12). http://bologna.ibu.edu.tr/img/tycc.pdf adresinden elde edildi
  • Broberg, C., Aars, M., Beckmann, K., Emaus, N., Lehto, P., Lähteenmäki, M. L. ve diğerleri. (2003). A conceptual framework for curriculum design in physiotherapy education–an international perspective. Advances in Physiotherapy, 5(4), 161-168.
  • CCPUP, Entry-to-Practice Physiotherapy Curriculum: A Companion Document: Clinical Education Guidelines for Canadian University Programs The Canadian Council of Physiotherapy University Programs. 2014 Commission on accreditation in physical therapy education (CAPTE). Position papers: accreditation handbook, April 2013.
  • Chapple, M and Murphy, R (1996). ‘The nominal group technique: Extending the evaluation of students’ teaching and learning experiences, Assessment and Evaluation in Higher Education, 21, 147-158
  • Chartered Society of Physiotherapy & Council for Professions Supplementary to Medicine. The curriculum framework. London: CSP; 1996.
  • D'Souza, M. S., Karkada, S. N., Parahoo, K. ve Venkatesaperumal, R. (2015). Perception of and satisfaction with the clinical learning environment among nursing students. Nurse Education Today, 35(6), 833-840.
  • Duarte, P. O., Raposo, M. B., & Alves, H. B. (2012). Using a satisfaction index to compare students’ satisfaction during and after higher education service consumption. Tertiary Education and Management, 18(1), 17-40.
  • Duque, L. C. (2014). A framework for analysing higher education performance: students' satisfaction, perceived learning outcomes, and dropout intentions. Total quality management & business excellence, 25(1-2), 1-21.
  • El Ansari, W. (2003). Satisfaction trends in undergraduate physiotherapy education. Physiotherapy, 89(3), 171-185.
  • Erden, A. (2015). Türkiye’deki fizyoterapi öğretim elemanlarının ve son sınıf öğrencilerinin fizyoterapi eğitimi ile ilgili memnuniyet düzeylerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Erdoğan, B.Z., N.Tokgöz, C. Ulukan, E. Demirci, B. Baraz, M.A. Tiltay, D. Taşcı, S. Besler. (2012). Stratejik Yönetim-I. 1. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Çekirdek Eğitim Programı. 2016 (Atıf tarihi: 2021 28.09). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/fizyotreapi_cekirdek_egitim_programi.pdf. adresinden elde edildi
  • Fontaine, K. (2014). Effects of a retention intervention program for associate degree nursing students. Nursing Education Perspectives, 35(2), 94-99.
  • García-Aracil, A., Palomares-Montero, D. (2010). Examining benchmark indicator systems for the evaluation of higher education institutions. Higher Education, 60, 217–234. doi: 10.1007/s10734-009-9296-8
  • Gray, J. A., & DiLoreto, M. (2016). The effects of student engagement, student satisfaction, and perceived learning in online learning environments. International Journal of Educational Leadership Preparation, 11(1), n1
  • Griffiths, R (1983). NHS Management Inquiry, Department of Health and Social Security, London
  • Gürses, H. N., Alemdaroğlu, İ. ve Tanriverdi, M. (2014). Türkiye’de fizyoterapi ve rehabilitasyon fakülte bölümü/yüksekokullarinin incelenmesi ve müfredat analizi. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi/Turkish Journal of Physiotherapy and Rehabilitation, 25(1), 3.
  • Harden, R. M., Crosby, J. R., Davis, M. H., & Friedman, M. (1999). Part 5 From competency to meta-competency: a model for the specification of learning outcomes. Outcome-based, 21(1).
  • Harris, L M, Adamson, B J and Hunt, A E (1998). ‘Assessing quality in higher education:Criteria for evaluating programmes for alliedhealth professions’, Assessment and Evaluationin Higher Education, 23, 273-281
  • Higgs, J. O. Y., Hunt, A., Hıggs, C., & Neubauer, D. (1999). Physiotherapy education in the changing international healthcare and educational contexts. Advances in Physiotherapy, 1(1), 17-26.
  • Hunt, A, Adamson, B, Higgs, J and Harris, L (1998). ‘University education and the physiotherapy professional’, Physiotherapy, 84,6, 264-273
  • Jones, M., McIntyre, J., & Naylor, S. (2010). Are physiotherapy students adequately prepared to successfully gain employment?. Physiotherapy, 96(2), 169-175.
  • Kaba, H., Alaca, N. (2019). Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Mezunlarının Memnuniyet Düzeyleri ve Program Çıktıları Sonuçları. 1. Uluslararası Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kongre Kitabı, 136-148.
  • Kahraman, T., Saraç, D. C. ve Özer Kaya, D. (2018). Eğitiminin başında ve sonunda olan fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerinin beklenti ve memnuniyet düzeylerinin karşılaştırılması. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-22.
  • Karagözoğlu Coşkunsu, D., Toprak, M., Duman, Ç. ve İnal, H. S. (2018). Türkiye’de fizyoterapistlerin iş bulma sürelerinin ve istihdam durumlarının değerlendirilmesi. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 29(2), 44-52.
  • Kaya Mutlu, E., Özdinçler, A. R. ve Birinci, T. (2017). Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin mesleğe yönelik umutsuzluk düzeyleri ve ilişkili parametreler. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 4(3), 228-235.
  • Kırkavak, N., Özaktaş, H., & Ertem, M. A. (2019). Program Çıktıları İçin Alternatif Bir Ölçme-Değerlendirme Modeli: Müdek Karnesi. Endüstri Mühendisliği, 30(1), 32-48.
  • Kim, J. K. (2011). A study on vocational personality types, major satisfaction and accomplishments of students majoring in physical therapy. Catholic University of Pusan.
  • Kim, K., & Kim, J. (2019). Differences in Perception and Needs for Continuing Education according to the Career of Physiotherapists. Journal of The Korean Society of Integrative Medicine, 7(4), 81-88.
  • Kim, S. Y., Kim, C. H., Song, J. Y., Ahn, D. H., & Chae, J. B. (2004). An investigation of factors which influence physical therapy students' satisfaction with their clinical practice. Physical Therapy Korea, 11(3), 71-84.
  • Kim, Y. L., & Lee, S. M. (2015). Effect of satisfaction in major at university on academic achievement among physical therapy students. Journal of Physical Therapy Science, 27(2), 405-409.
  • Krause, M. W., Viljoen, M. J., Nel, M. M., & Joubert, G. (2006). Development of a framework with specific reference to exit-level outcomes for the education and training of South African undergraduate physiotherapy students. Health policy, 77(1), 37-42
  • Law, M L (2000). ‘Managing quality ofteaching and learning in the ophthalmicnursing course’, Nurse Education Today, 20, 136-140. McMeeken, J., Webb, G., Krause, K. L., Grant, R., & Garnett, R. (2005). Learning outcomes and curriculum development in Australian physiotherapy education. Melbourne: The University of Melbourne, 12-13.
  • Murray, J., Kidd, W., McMahon, A., & Viswarajan, S. (2020, June). Teacher Educators and Expansive Learning in the Workplace and Beyond. In Frontiers in Education (Vol. 5, p. 84). Frontiers.
  • Muslu, Ş. (2014). Örgütlerde Misyon ve Vizyon Kavramlarinin Önemi. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 3(5), 150-171.
  • Özdemir, S., Acuner, İ. Ç., Akalın, A. A., Tanrıöver, Ö., İzbırak, G., & Ercan, S. (2018). Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Program Çıktılarının Güncellenmesi: Yeditepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Süreci. Tıp Eğitimi Dünyası, 17(52), 76-93.
  • Özkan, A. (2015). Bologna süreci kapsamında yükseköğretimde akademik etkinliğin ölçülmesi: Türkiye üniversitelerinde bir uygulama. (Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara
  • Peterson, M.W., & Einarson, K.E. (2001). What are colleges doing about student assessment? Does it make a difference?. The Journal of Higher Education, 72(6), 629–669. doi: 10.2307/2672898
  • Quinn, A., Lemay, G., Larsen, P., & Johnson, D.M. (2009). Service quality in higher education. Total Quality Management, 20(2), 139–152. doi: 10.1080/14783360802622805
  • Ramli, A., Nawawi, R., & Chun, M. P. P. (2010). Employees’ perception of employability skills needed in todays workforce among physiotherapy graduates. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 7, 455-463.
  • Ratner, B. (2009). The correlation coefficient: Its values range between+ 1/− 1, or do they?. Journal of targeting, measurement and analysis for marketing, 17(2), 139-142.
  • Richardson, B. (1993). Practice, research and education—What is the link?. Physiotherapy, 79(5), 317-322.
  • Richardson, J., & Swan, K. (2003). Examing social presence in online courses in relation to students' perceived learning and satisfaction. JALN, 7(1), 68-88
  • Roh, Y. S., Kim, M. K., & Tangkawanich, T. (2016). Survey of outcomes in a faculty development program on simulation pedagogy. Nursing & Health Sciences, 18(2), 210-215.
  • Shepard, K. F., & Jensen, G. M. (1990). Physical therapist curricula for the 1990s: educating the reflective practitioner. Physical Therapy, 70(9), 566-573.
  • Taş, M. A., Çiçek, H., & Yastıoğlu, S. (2019). Misyon, Vizyon Ve Amaçlar Bağlamında Geleceğe Bakış: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Stratejik Plan Çalışmaları Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 544-562.
  • Temesgen, M. H., Girma, Y., Dugo, T., Azeze, G., Dejen, M., Deres, M., & Janakiraman, B. (2021). Factors Influencing Student’s Satisfaction in the Physiotherapy Education Program. Advances in Medical Education and Practice, 12, 133.
  • Turnbull, G. I. (1994). Educating Tomorrow's Colleagues: The Physiotherapist in the University System. Physiotherapy Canada, 46(1), 9-16.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013). Büyük Türkçe Sözlük. www.tdkterim.gov.tr. adresinden elde edildi (Erişim Tarihi, 03.12.2021)
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından açıklanan Üni-Veri değerleri. (2021); Atıf tarihi: 2021 28.09. https://www.cbiko.gov.tr/projeler/uni-veri?process=sectionProfile&sectionProfile=23&variables=2 adresinden elde edildi
  • Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇÇ). Atıf Tarihi: 2021 03.12. http://tyyc.yok.gov.tr/ adresinden elde edildi.
  • Ulusoy, H., Arslan, Ç., Öztürk, N. ve Bekar, M. (2010). Hemşirelik öğrencilerinin eğitimleriyle ilgili memnuniyet düzeylerinin saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 3(2), 15-24.
  • Ülgen, H., S.K. Mirze. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Beta Yayınları. Ülgen, H., S.K. Mirze. (2004). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kalite Kurulu; Atıf Tarihi: 2021 03.12. https://yokak.gov.tr/ adresinden elde edildi.
  • World Confederation for Physical Therapy. Description of physical therapy. Adopted at WCPT General Meeting, May 1999
  • World Health Organisation (1983). The Principle of Quality Assurance, European Reports and Studies 94, WHO, Copenhagen

Comparison of Perceived Achievement Level of Program Outputs by Graduates and Education/Job Satisfaction, According to the Graduation Years: Acibadem Mehmet Ali Aydinlar University, Department of Physiotherapy and Rehabilitation

Yıl 2022, , 166 - 190, 30.04.2022
https://doi.org/10.21020/husbfd.1003345

Öz

Objective: The aim of the current study was to comparison of the aim, vision, mission and perceived achievement level of program outputs and their satisfaction with education and work life and job seeking duration, of the new graduated students which has not yet started working and formerly graduated students from Acibadem Mehmet Ali Aydinlar University Physiotherapy and Rehabilitation Programme (ACU-PTR). Materials and Methods: New graduated 52 students from ACU-PTR and 252 formerly graduated physiotherapists which has graduated at least 6 months ago participated in the study. The online graduation questionnaire created by the department of accreditation board was filled by the graduates. Questionnaire contained programme’s aims, vision, mission and perceived achievement level of program outputs and their satisfaction with in education and work life.
Results: Status of currently working in a workplace (p=0.009) and participation in graduate education (p<0.001) of former graduates (5-8 years graduate) were higher than new graduated students. Job seeking duration was longer in recent graduates (1-2 years) than in graduates of seven-eight years (p=0.050). The satisfaction of the new graduates from the ACU- FTR and success of the aim, vision, mission and perceived achievement level program outcomes were higher than the other graduates (p=0.001-p<0.001). While there was a low correlation between the graduation year and job satisfaction (r=-0.154, p=0.040), job satisfaction (r=0.211, p=0.005) and job search time (r=0.179, p=0.017), a low degree of correlation was found between choosing a profession voluntarily and seeking a job (r=0.241, p=0.001). Job satisfaction was moderately associated with ACU-FTR overall satisfaction (r= 0.347, p<0.001) and mean goals (r=0.360, p<0.001).
Conclusion: As a result, while the programme aim, vision, mission and perceived achievement level of program outputs of the students of the ACU-FTR were high, this level was espacially determined at a higher rate in the new graduates. While the rate of former graduates currently working in a workplace and participating in graduate education is high, job search times are found to be shorter. As the graduation year increased, it was observed that job satisfaction and job search were lower, while the job search time of people who chose the profession voluntarily were shorter. People with higher job satisfaction had higher overall satisfaction with the ACU-FTR department and perceived achievement of goals.

Proje Numarası

Yoktur

Kaynakça

  • Akgemci, T., Güleş H.K. (2009) İşletmelerde Stratejik Yönetim. Ankara: Gazi Kitabevi
  • Ann, Ö., Hagg, K., & Dahlgren, L. (1999). Competent women and competing professions-Physiotherapy educators' perceptions of the field. Advances in Physiotherapy, 1(2), 59-72.
  • Archer, W., & Davison, J. (2008). Graduate employability. The council for industry and Higher Education, 1-20.
  • Arsal Z. Program Çıktılarının Kaynakları/ Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇÇ)-Program Çıktısı Yazımı. 2021 (Atıf tarihi: 2021 03.12). http://bologna.ibu.edu.tr/img/tycc.pdf adresinden elde edildi
  • Broberg, C., Aars, M., Beckmann, K., Emaus, N., Lehto, P., Lähteenmäki, M. L. ve diğerleri. (2003). A conceptual framework for curriculum design in physiotherapy education–an international perspective. Advances in Physiotherapy, 5(4), 161-168.
  • CCPUP, Entry-to-Practice Physiotherapy Curriculum: A Companion Document: Clinical Education Guidelines for Canadian University Programs The Canadian Council of Physiotherapy University Programs. 2014 Commission on accreditation in physical therapy education (CAPTE). Position papers: accreditation handbook, April 2013.
  • Chapple, M and Murphy, R (1996). ‘The nominal group technique: Extending the evaluation of students’ teaching and learning experiences, Assessment and Evaluation in Higher Education, 21, 147-158
  • Chartered Society of Physiotherapy & Council for Professions Supplementary to Medicine. The curriculum framework. London: CSP; 1996.
  • D'Souza, M. S., Karkada, S. N., Parahoo, K. ve Venkatesaperumal, R. (2015). Perception of and satisfaction with the clinical learning environment among nursing students. Nurse Education Today, 35(6), 833-840.
  • Duarte, P. O., Raposo, M. B., & Alves, H. B. (2012). Using a satisfaction index to compare students’ satisfaction during and after higher education service consumption. Tertiary Education and Management, 18(1), 17-40.
  • Duque, L. C. (2014). A framework for analysing higher education performance: students' satisfaction, perceived learning outcomes, and dropout intentions. Total quality management & business excellence, 25(1-2), 1-21.
  • El Ansari, W. (2003). Satisfaction trends in undergraduate physiotherapy education. Physiotherapy, 89(3), 171-185.
  • Erden, A. (2015). Türkiye’deki fizyoterapi öğretim elemanlarının ve son sınıf öğrencilerinin fizyoterapi eğitimi ile ilgili memnuniyet düzeylerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Erdoğan, B.Z., N.Tokgöz, C. Ulukan, E. Demirci, B. Baraz, M.A. Tiltay, D. Taşcı, S. Besler. (2012). Stratejik Yönetim-I. 1. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Çekirdek Eğitim Programı. 2016 (Atıf tarihi: 2021 28.09). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/fizyotreapi_cekirdek_egitim_programi.pdf. adresinden elde edildi
  • Fontaine, K. (2014). Effects of a retention intervention program for associate degree nursing students. Nursing Education Perspectives, 35(2), 94-99.
  • García-Aracil, A., Palomares-Montero, D. (2010). Examining benchmark indicator systems for the evaluation of higher education institutions. Higher Education, 60, 217–234. doi: 10.1007/s10734-009-9296-8
  • Gray, J. A., & DiLoreto, M. (2016). The effects of student engagement, student satisfaction, and perceived learning in online learning environments. International Journal of Educational Leadership Preparation, 11(1), n1
  • Griffiths, R (1983). NHS Management Inquiry, Department of Health and Social Security, London
  • Gürses, H. N., Alemdaroğlu, İ. ve Tanriverdi, M. (2014). Türkiye’de fizyoterapi ve rehabilitasyon fakülte bölümü/yüksekokullarinin incelenmesi ve müfredat analizi. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi/Turkish Journal of Physiotherapy and Rehabilitation, 25(1), 3.
  • Harden, R. M., Crosby, J. R., Davis, M. H., & Friedman, M. (1999). Part 5 From competency to meta-competency: a model for the specification of learning outcomes. Outcome-based, 21(1).
  • Harris, L M, Adamson, B J and Hunt, A E (1998). ‘Assessing quality in higher education:Criteria for evaluating programmes for alliedhealth professions’, Assessment and Evaluationin Higher Education, 23, 273-281
  • Higgs, J. O. Y., Hunt, A., Hıggs, C., & Neubauer, D. (1999). Physiotherapy education in the changing international healthcare and educational contexts. Advances in Physiotherapy, 1(1), 17-26.
  • Hunt, A, Adamson, B, Higgs, J and Harris, L (1998). ‘University education and the physiotherapy professional’, Physiotherapy, 84,6, 264-273
  • Jones, M., McIntyre, J., & Naylor, S. (2010). Are physiotherapy students adequately prepared to successfully gain employment?. Physiotherapy, 96(2), 169-175.
  • Kaba, H., Alaca, N. (2019). Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Mezunlarının Memnuniyet Düzeyleri ve Program Çıktıları Sonuçları. 1. Uluslararası Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kongre Kitabı, 136-148.
  • Kahraman, T., Saraç, D. C. ve Özer Kaya, D. (2018). Eğitiminin başında ve sonunda olan fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerinin beklenti ve memnuniyet düzeylerinin karşılaştırılması. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-22.
  • Karagözoğlu Coşkunsu, D., Toprak, M., Duman, Ç. ve İnal, H. S. (2018). Türkiye’de fizyoterapistlerin iş bulma sürelerinin ve istihdam durumlarının değerlendirilmesi. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 29(2), 44-52.
  • Kaya Mutlu, E., Özdinçler, A. R. ve Birinci, T. (2017). Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin mesleğe yönelik umutsuzluk düzeyleri ve ilişkili parametreler. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 4(3), 228-235.
  • Kırkavak, N., Özaktaş, H., & Ertem, M. A. (2019). Program Çıktıları İçin Alternatif Bir Ölçme-Değerlendirme Modeli: Müdek Karnesi. Endüstri Mühendisliği, 30(1), 32-48.
  • Kim, J. K. (2011). A study on vocational personality types, major satisfaction and accomplishments of students majoring in physical therapy. Catholic University of Pusan.
  • Kim, K., & Kim, J. (2019). Differences in Perception and Needs for Continuing Education according to the Career of Physiotherapists. Journal of The Korean Society of Integrative Medicine, 7(4), 81-88.
  • Kim, S. Y., Kim, C. H., Song, J. Y., Ahn, D. H., & Chae, J. B. (2004). An investigation of factors which influence physical therapy students' satisfaction with their clinical practice. Physical Therapy Korea, 11(3), 71-84.
  • Kim, Y. L., & Lee, S. M. (2015). Effect of satisfaction in major at university on academic achievement among physical therapy students. Journal of Physical Therapy Science, 27(2), 405-409.
  • Krause, M. W., Viljoen, M. J., Nel, M. M., & Joubert, G. (2006). Development of a framework with specific reference to exit-level outcomes for the education and training of South African undergraduate physiotherapy students. Health policy, 77(1), 37-42
  • Law, M L (2000). ‘Managing quality ofteaching and learning in the ophthalmicnursing course’, Nurse Education Today, 20, 136-140. McMeeken, J., Webb, G., Krause, K. L., Grant, R., & Garnett, R. (2005). Learning outcomes and curriculum development in Australian physiotherapy education. Melbourne: The University of Melbourne, 12-13.
  • Murray, J., Kidd, W., McMahon, A., & Viswarajan, S. (2020, June). Teacher Educators and Expansive Learning in the Workplace and Beyond. In Frontiers in Education (Vol. 5, p. 84). Frontiers.
  • Muslu, Ş. (2014). Örgütlerde Misyon ve Vizyon Kavramlarinin Önemi. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 3(5), 150-171.
  • Özdemir, S., Acuner, İ. Ç., Akalın, A. A., Tanrıöver, Ö., İzbırak, G., & Ercan, S. (2018). Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Program Çıktılarının Güncellenmesi: Yeditepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Süreci. Tıp Eğitimi Dünyası, 17(52), 76-93.
  • Özkan, A. (2015). Bologna süreci kapsamında yükseköğretimde akademik etkinliğin ölçülmesi: Türkiye üniversitelerinde bir uygulama. (Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara
  • Peterson, M.W., & Einarson, K.E. (2001). What are colleges doing about student assessment? Does it make a difference?. The Journal of Higher Education, 72(6), 629–669. doi: 10.2307/2672898
  • Quinn, A., Lemay, G., Larsen, P., & Johnson, D.M. (2009). Service quality in higher education. Total Quality Management, 20(2), 139–152. doi: 10.1080/14783360802622805
  • Ramli, A., Nawawi, R., & Chun, M. P. P. (2010). Employees’ perception of employability skills needed in todays workforce among physiotherapy graduates. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 7, 455-463.
  • Ratner, B. (2009). The correlation coefficient: Its values range between+ 1/− 1, or do they?. Journal of targeting, measurement and analysis for marketing, 17(2), 139-142.
  • Richardson, B. (1993). Practice, research and education—What is the link?. Physiotherapy, 79(5), 317-322.
  • Richardson, J., & Swan, K. (2003). Examing social presence in online courses in relation to students' perceived learning and satisfaction. JALN, 7(1), 68-88
  • Roh, Y. S., Kim, M. K., & Tangkawanich, T. (2016). Survey of outcomes in a faculty development program on simulation pedagogy. Nursing & Health Sciences, 18(2), 210-215.
  • Shepard, K. F., & Jensen, G. M. (1990). Physical therapist curricula for the 1990s: educating the reflective practitioner. Physical Therapy, 70(9), 566-573.
  • Taş, M. A., Çiçek, H., & Yastıoğlu, S. (2019). Misyon, Vizyon Ve Amaçlar Bağlamında Geleceğe Bakış: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Stratejik Plan Çalışmaları Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 544-562.
  • Temesgen, M. H., Girma, Y., Dugo, T., Azeze, G., Dejen, M., Deres, M., & Janakiraman, B. (2021). Factors Influencing Student’s Satisfaction in the Physiotherapy Education Program. Advances in Medical Education and Practice, 12, 133.
  • Turnbull, G. I. (1994). Educating Tomorrow's Colleagues: The Physiotherapist in the University System. Physiotherapy Canada, 46(1), 9-16.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013). Büyük Türkçe Sözlük. www.tdkterim.gov.tr. adresinden elde edildi (Erişim Tarihi, 03.12.2021)
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından açıklanan Üni-Veri değerleri. (2021); Atıf tarihi: 2021 28.09. https://www.cbiko.gov.tr/projeler/uni-veri?process=sectionProfile&sectionProfile=23&variables=2 adresinden elde edildi
  • Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇÇ). Atıf Tarihi: 2021 03.12. http://tyyc.yok.gov.tr/ adresinden elde edildi.
  • Ulusoy, H., Arslan, Ç., Öztürk, N. ve Bekar, M. (2010). Hemşirelik öğrencilerinin eğitimleriyle ilgili memnuniyet düzeylerinin saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 3(2), 15-24.
  • Ülgen, H., S.K. Mirze. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Beta Yayınları. Ülgen, H., S.K. Mirze. (2004). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kalite Kurulu; Atıf Tarihi: 2021 03.12. https://yokak.gov.tr/ adresinden elde edildi.
  • World Confederation for Physical Therapy. Description of physical therapy. Adopted at WCPT General Meeting, May 1999
  • World Health Organisation (1983). The Principle of Quality Assurance, European Reports and Studies 94, WHO, Copenhagen
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuray Alaca 0000-0003-3034-9388

Hande Kaba 0000-0002-0363-9710

Proje Numarası Yoktur
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Alaca, N., & Kaba, H. (2022). Program Çıktılarının Mezunlar Tarafından Algılanan Karşılanma Düzeyi, Eğitim ile İş Memnuniyetlerinin ve İş Bulma Sürelerinin Mezuniyet Yıllarına Göre Karşılaştırılması: Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 9(1), 166-190. https://doi.org/10.21020/husbfd.1003345