Kısa Bildiri
BibTex RIS Kaynak Göster

Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalında Çocuk Gelişimi Öğrencileri Tarafından Gerçekleştirilen Uygulamalara İlişkin Bir Değerlendirme

Yıl 2017, II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı, 87 - 87, 13.03.2017

Öz



Hastalık ve hastanede
geçirilen süre çocukları fiziksel ve psikolojik etmenler başta olmak üzere pek
çok açıdan etkilemektedir. Çocuğun ve ailenin hastalık ile ilgili doğru şekilde
bilgilendirilmesi ve bu süreci olabildiğince olumlu bir şekilde atlatabilmeleri
çocuğun gelişimi açısından önemlidir. Hastane ortamında çocuklarla
gerçekleştirilen eğitici oyunlar, sanat etkinlikleri, özel gün kutlamaları gibi
çeşitli uygulamalar stresi azaltıcı ve gelişimi destekleyici özelliklere
sahiptirler. Yapılmış olan bu çalışmada, 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde
Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi bölümü 3.
Sınıf öğrencileri tarafından “Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında
Çocuk” başlıklı ders kapsamında Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim dalında gerçekleştirilen uygulamaların
gelişimi destekleyici nitelikleri ortaya konulmuş, 0-18 yaş arası yatan
hastaların gereksinim gösterdikleri alanlar doğrultusunda gerçekleştirilen
uygulamaların öncelikli olarak yöneldiği gelişim alanları alanyazında yer alan
benzer uygulamalar bağlamında tartışılmıştır. Yapılan çalışmada, mevcut
uygulamaların niteliksel olarak geliştirilmesine ve kapsamının genişletilmesine
yönelik olarak da öneriler sunulmuştur.   

Kaynakça

  • Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalında Çocuk Gelişimi Öğrencileri Tarafından Gerçekleştirilen Uygulamalara İlişkin Bir Değerlendirme

Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalında Çocuk Gelişimi Öğrencileri Tarafından Gerçekleştirilen Uygulamalara İlişkin Bir Değerlendirme

Yıl 2017, II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı, 87 - 87, 13.03.2017

Öz



Hastalık ve hastanede
geçirilen süre çocukları fiziksel ve psikolojik etmenler başta olmak üzere pek
çok açıdan etkilemektedir. Çocuğun ve ailenin hastalık ile ilgili doğru şekilde
bilgilendirilmesi ve bu süreci olabildiğince olumlu bir şekilde atlatabilmeleri
çocuğun gelişimi açısından önemlidir. Hastane ortamında çocuklarla
gerçekleştirilen eğitici oyunlar, sanat etkinlikleri, özel gün kutlamaları gibi
çeşitli uygulamalar stresi azaltıcı ve gelişimi destekleyici özelliklere
sahiptirler. Yapılmış olan bu çalışmada, 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde
Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi bölümü 3.
Sınıf öğrencileri tarafından “Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında
Çocuk” başlıklı ders kapsamında Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim dalında gerçekleştirilen uygulamaların
gelişimi destekleyici nitelikleri ortaya konulmuş, 0-18 yaş arası yatan
hastaların gereksinim gösterdikleri alanlar doğrultusunda gerçekleştirilen
uygulamaların öncelikli olarak yöneldiği gelişim alanları alanyazında yer alan
benzer uygulamalar bağlamında tartışılmıştır. Yapılan çalışmada, mevcut
uygulamaların niteliksel olarak geliştirilmesine ve kapsamının genişletilmesine
yönelik olarak da öneriler sunulmuştur.   

Kaynakça

  • Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalında Çocuk Gelişimi Öğrencileri Tarafından Gerçekleştirilen Uygulamalara İlişkin Bir Değerlendirme
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Poster Bildiri
Yazarlar

Damla Pektaş Bu kişi benim

Çiğdem Kızılöz Bu kişi benim

Ezgi Akıncı Demirtaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı

Kaynak Göster

APA Pektaş, D., Kızılöz, Ç., & Akıncı Demirtaş, E. (2017). Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalında Çocuk Gelişimi Öğrencileri Tarafından Gerçekleştirilen Uygulamalara İlişkin Bir Değerlendirme. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal87-87.