Özet
Amaç: Disleksisi olan çocuklarda görsel algı becerilerini geliştirmeye yönelik müdahalenin,
okuma becerileri üzerine etkisini belirlemektir. Gereç ve yöntem: Çalışmaya disleksi tanısı
almış 9 ve 14 yaşlarında iki çocuk dahil edilmiştir. Görsel algı becerilerinin değerlendirilmesi
için; Motor Yetenek Olmaksızın Görsel Algılama Testi-3(MVPT-3), okuma becerilerinin
değerlendirilmesi için; Sesli Okuma Becerisi ve Okuduğunu Anlama Testi(SOBAT-2)
kullanılmıştır. Değerlendirmeler sonrasında her bir çocuğa 8 hafta boyunca haftada 1
seans(45dk), görsel algı becerilerini geliştirmeye yönelik kişi merkezli Ergoterapi müdahalesi
uygulanmıştır. 8 hafta sonunda değerlendirme testleri tekrar uygulanmış ve müdahalenin
etkinliği incelenmiştir. Sonuçlar: Çalışmamız sonucunda her iki çocukta da hem görsel algı
becerileri değerlendirmesinde, hem de akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerileri
değerlendirmesinde performans artışı tespit edilmiştir. Tartışma: Çalışmamızda disleksi
tanısı almış çocuklarda görsel algı becerilerini geliştirmeye yönelik uygulanan kişi merkezli
Ergoterapi müdahalesinin, akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerini artırmaya olumlu
yönde etki ettiği tespit edilmiştir. bu kapsamda konuyla ilgili yapılacak olan çalışmaların daha
fazla örneklemin yer aldığı geniş katılımlı gruplarla, daha uzun süreli uygulanması şeklinde
planlanmasıyla, bunun yanı sıra aile bireyleri ve eğitimcilerin disleksi hakkında
bilinçlendirilmesi ile daha iyi sonuçlar elde edileceği düşünülmektedir.
Bölüm | Sözel Bildiri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı |