BibTex RIS Kaynak Göster

Ülkemizde ve Dünyada Çocuklarda Yaratıcılığın Ölçülmesinde Kullanılan Testlerin İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 31 - 49, 26.02.2016

Öz

Yaratıcılık çocuk gelişimi ve eğitimi açısından önemli bir kavramdır.  Çoğunlukla sanatla özdeşleştirilen yaratıcılık, günümüzde bilim açısından da önem kazanmış ve yaratıcı düşünme becerisinin geliştirilmesi, ilköğretimden üniversiteye kadar birçok ülkenin eğitim sisteminde önemli bir rol almaya ve benimsenmeye başlamıştır. Dünyada olduğu kadar,  son yıllarda ülkemizde de yaratıcılık eğitiminin önemi fark edilmeye başlanmış, çeşitli eğitim kademelerinde yaratıcılığın ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Bu açıdan bakıldığında özellikle çocukların, yaratıcı düşünme potansiyellerinin, yaratıcılık özelliklerinin ve yaratıcılıktaki gelişimlerinin belirlenmesi önem taşımaktadır. Yaratıcılık gibi kişiye özgü bilişsel ve psikolojik süreçlerin nasıl belirlenebileceği, bu süreçlerin ölçülmesinde kullanılabilecek gelişimsel ve psikolojik testler ve değerlendirme kriterlerinin bilim insanları için önemi giderek artmış ve birer ilgi odağı olmuştur. Yaratıcılığın ölçülmesi alanında kullanılan birçok yöntem bulunmaktadır. Bu makalede, ülkemizde ve dünyada çocuklarda yaratıcılığın ölçülmesinde kullanılan psikolojik testlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Yaratıcılık alanında araştırma yapmak isteyenlere yol gösterici olması açısından da önem arz etmektedir. 

Examining the Assessment Tools Used for Creativity of Children in Turkey and Worldwide

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 31 - 49, 26.02.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Çetin

Alev Üstündağ

Gizem Kerimoğlu

Utku Beyazıt

Yayımlanma Tarihi 26 Şubat 2016
Gönderilme Tarihi 29 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çetin, Z., Üstündağ, A., Kerimoğlu, G., Beyazıt, U. (2016). Ülkemizde ve Dünyada Çocuklarda Yaratıcılığın Ölçülmesinde Kullanılan Testlerin İncelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 2(2), 31-49.