Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Alanı Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 32 - 46, 25.12.2017

Öz

Bu çalışma
Fen Bilimleri (Fizik, Kimya, Biyoloji) alanları öğretmen adaylarının Bilgi ve
İletişim Teknolojileri’ne (BİT) yönelik düşüncelerini ortaya koymak amacı ile
yapılmıştır. Bu araştırma 2014-2015 yılı güz döneminde İstanbul’da yer alan bir
üniversitenin Eğitim Fakültesine devam eden Fen Bilimleri ve Matematik Alanları
(Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenliği) 3. Sınıf 10 öğretmen adayı ile
yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup veriler
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Çalışmada kolay
ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır.  Nitel verilerin analizi içerik analizi ile
yapılmıştır. Çalışma sonucunda, öğretmen adaylarının çoğunlukla BİT ile ilgili
internet, akıllı tahta, bilgisayar ve telefon teknolojilerinin akla geldiği
belirlenmiştir. Öğretmen adalarının BİT’in eğitim ve öğretim üzerine katkısı
noktasında bilgi sahibi oldukları ve BİT’in eğitim-öğretimde kullanımı
hakkındaki olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının
BİT teknolojilerinden çoğunlukla araştırma ve ders ödevlerinin hazırlanması ve
sunumunda faydalandıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının yarısı,  BİT'in eğitim-öğretim alanında etkili
kullanımında kendisini yeterli görürken, geriye kalan yarısı ise BİT'in
eğitim-öğretim alanında etkili kullanımında kendisini yeterli görmemektedir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1998). Eğitimde teknolojik gelişmeler. Çağdaş eğitimde yeni teknolojiler, 3-12.
  • Aksoy, N. (2006). Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler ve teknoloji kullanımı. Türk İdare Dergisi, 452, 54-59.
  • Allegra, M.,Chifari, A., & Ottaviano, S. (2001). ICT to train students towards creative thinking. Educational Technology ve Society, 4(2), 48-53.
  • Altın, H. M., & Kalelioğlu, F. (2015). FATİH projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1).
  • Atalay, N. & Anagün, Ş. S. (2014). Kırsal alanlarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(3).
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O. & Köse, S. (2003). Yeni bir bakış: eğitimde teknoloji okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 191-196.
  • Baskaran, L. & Shafeeq C. P. (2015). ESL Teachers’ perception of CALL integration in ELT. International Journal on Studies in English Language andLiterature (IJSELL),3(5), 2347-3134.
  • Boshuizen, H. P. A.,& Wopereis, I. G. J. H. (2003). Pedagogy of training in ınformation and communications technology for teachers and beyond. Technology, Pedagogy and Education, 12(1), 149-159.
  • Braun, E. (1998). Technology in context: Technology assessment for managers. Taylor & Francis US.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Chai, C. S., & Lim, C. P. (2011). The Internet and teacher education: Traversing between the digitized world and schools. The Internet and Higher Education, 14(1), 3-9.
  • Chamorro, M. G. & Rey, L. (2013). Teachers’ beliefs and the Integration of technology in the EFL Class. HOW Journal, 20(1), 51-72.
  • Chou, C. M., Hsiao, C. H., Shen, H. C., & Chen, S. G. (2010). Analysis of factors in technological and vocational school teachers’ perceived organization alinnovative climate and continuous use of e-teaching: Using computer self-efficacy as an intervening variable. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9(4), 35-48.
  • Creswell, J.W., & PlanoClark, V.L. (2011). Designing and conducting mixed methods research. Los Angeles: Sage.
  • Çelik, H. & Karamustafaoğlu, O. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik kavramları öğretiminde bilişim teknolojilerinin kullanımına yönelik öz-yeterlik ve görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1).
  • Çepni, A. (2005). Experimental investigation of time-reversal techniques using electromagnetic waves (Doctoral dissertation, Ph. D. dissertation, Dep. Elect. Comp. Eng., Carnegie Mellon Univ., Pittsburgh, PA).
  • Dargut, T. & Çelik, G. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(2), 28-41.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Anı yayıncılık.
  • Emre, İ. E., Kartal, E. & Gülseçen, S. (2016). Fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarındaki öğrencilerin eğitimde bilgi teknolojilerine bakış açısı: istanbul üniversitesi incelemesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 1-15.
  • Eren, E. (1982). İşletmelerde yenilik politikası. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, Yayın No: 127, İstanbul.
  • Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Researchand Development, 53(4), 25–39.
  • Galanouli, D., Murphy, C., & Gardner, J. (2004). Teachers' perceptions of the effectiveness of ICT-competence training. Computers & Education, 43(1), 63-79.
  • Girginer, N. & Özkul, A. E. (2004). Uzaktan eğitimde teknoloji seçimi. TheTurkish Online Journal of Educational Technology, 3(3),155-164.
  • Gökmen, Ö. F. & Akgün, Ö. E. (2016). Öğretmen adaylarının FATİH projesine yönelik görüşleri: Farkındalık, öngörü ve beklentiler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(37), 28-46.
  • Harun, M. H. (2001). Integrating e-learning into the work place. Internet and Higher Education, 4(3,4), 301-310.
  • Hernandez-Ramos, P. (2005). If not here, where? Understanding teachers’use of technology in silicon valley schools. Journal of Research on Technology in Education, 38(1), 39-64.
  • İnel, D.,Evrekli, E. & Balım, A. G. (2011). Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde eğitim teknolojilerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(2).
  • İspir, E., Furkan, H. & Çitil, M. (2012). Lise fen grubu öğretmenlerinin teknolojiye ilişkin tutumları- Kahramanmaraş örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1).
  • İşman, A. (2002). Sakarya ili öğretmenlerinin eğitim teknolojileri yönündeki yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 72-91.
  • Kirschhner, P., & Selinger, M. (2003). The state of affairs of teacher education with respect to information and communications technology. Technology, Pedagogy and Education, 12(1), 5–17.
  • Komis, V., Ergazakia, M., & Zogzaa, V. (2007). Comparing computer-supported dynamic modeling and “paper & pencil” concept mapping technique in students’ collaborative activity. Computers & Education, 49(4), 991-1017.
  • Köksal, M. S., Yaman, S., & Saka, Y. (2016). Analysis of turkish prospective science teachers’ perceptions on technology in education. Australian Journal of Teacher Education, 41(1), 22-41.
  • Kula, A. & Deryakulu, D. (2017). Farklı branşlardan öğretmenlerin bit’i derslere kaynaştırmaya ilişkin görüş, uygulama ve önerileri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7 (2), 73-93.
  • Martinovic, D., & Zhang, Z. (2012). Situating ICT in the teacher education program: Over coming challenges, fulfilling expectations. Teaching and Teacher Education, 28(3), 461-469.
  • Mendi, F., Toktaş, İ. & Karabıyık, Ö. (2004). Teknik resim dersinde açınımlar konusunun çoklu zeka kuramına göre bilgisayar destekli öğretimi. Teknoloji, 7(4), 565-578.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2002). Reflections and advice. The qualitative researcher’s companion, 393-397.
  • Önal, N. T. (2017). Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı: fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri. International Journal of Active Learning (IJAL), 2(1), 1-21
  • Özden, M. Y., Çağıltay, K. & Çağıltay, E. (2004). Teknoloji ve eğitim: Ülke deneyimleri ve Türkiye için dersler. İstanbul: 76-93.
  • Papanastasiou, E. C., & Angeli, C. (2008). Evaluating the use of ICT in education: Psychometric properties of the survey of factors affecting teachers teaching with technology (SFA-T3). Educational Technology ve Society, 11(1), 69-86.
  • Roblyer, M., & Edwards, J. (2005). Integrating educational technology into teaching. (4th Ed.) Upper Saddler River, NJ: Prentice –Hall.
  • Şad, S. N. & Nalçacı, Ö. İ. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin yeterlilik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1).
  • Şemseddin, G. & Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitimde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1).
  • Şen, A. İ. (2001). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli yeni yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3).
  • Tan, X., & Wang, H. (2011). Information technology in teacher's Professional skill training application. The 6th International Conference on Computer Science & Education (ICCSE) (ss. 365-369), Singapur.
  • Tsai, C. C., Lin, S. S., & Tsai, M. J. (2001). Developing an Internet attitude scale for high school students. Computers & Education, 37(1), 41-51.
  • Ünal S.S., Kadı İ. & Ünal S. (2009). Bilgisayar destekli eğitim ve kesit görünüşler uygulaması, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 7-22.
  • Williams, H. S., & Kingham, M. (2003). Infusion of technology into the curriculum. Journal of Instructional Psychology, 30(3), 178.
  • Wright, C. (2000). Issues in education and technology: Policy guide lines and strategies. United Kingdom: Commen wealth Secretariat.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, E. A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yılmaz, M. (2005). İlköğretim 7. sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkisi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Yörük, R., Balaban, M.O., Marshall, M.R., & Yörük, S., (2002). The inhibitory effect of oxalicacid on browning of banana slices. In: Annual Meeting and Food Expo, Anaheim, California, 30G-18, p. 74

Views of Science Fields Teacher's Necessaries to Information and Communication Technologies

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 32 - 46, 25.12.2017

Öz

This study was carried out with the aim of revealing
the ideas of the candidates of Science and Technology (Physics, Chemistry,
Biology) candidates for Information and Communication Technologies (ICT). This
research was carried out with the third grade 10 prospective teachers of
Science and Mathematics Fields (Physics, Chemistry and Biology Teaching) in the
Faculty of Education of a university in Istanbul in the fall of 2014-2015.  Qualitative research method was used in the
research and data were obtained by semi-structured interview technique. An
easily accessible case sampling method was used in the study. Analysis of
qualitative data was done by content analysis. As a result of the study, it was
determined that the teacher candidates mostly think about internet, smart
boards, computers and telephone technologies related to ICT. It has been
determined that the teachers have knowledge of ICT's contribution to education
and training and those prospective teachers have positive views on the use of
ICT in education and training. Teacher candidates are often seen benefiting
from ICT technologies in the preparation and presentation of research and
course assignments. Half of the prospective teachers see themselves adequately
in the effective use of ICT in the field of education and training while the
remaining half do not see themselves adequately in the effective use of ICT in
the field of education.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1998). Eğitimde teknolojik gelişmeler. Çağdaş eğitimde yeni teknolojiler, 3-12.
  • Aksoy, N. (2006). Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler ve teknoloji kullanımı. Türk İdare Dergisi, 452, 54-59.
  • Allegra, M.,Chifari, A., & Ottaviano, S. (2001). ICT to train students towards creative thinking. Educational Technology ve Society, 4(2), 48-53.
  • Altın, H. M., & Kalelioğlu, F. (2015). FATİH projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1).
  • Atalay, N. & Anagün, Ş. S. (2014). Kırsal alanlarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(3).
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O. & Köse, S. (2003). Yeni bir bakış: eğitimde teknoloji okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 191-196.
  • Baskaran, L. & Shafeeq C. P. (2015). ESL Teachers’ perception of CALL integration in ELT. International Journal on Studies in English Language andLiterature (IJSELL),3(5), 2347-3134.
  • Boshuizen, H. P. A.,& Wopereis, I. G. J. H. (2003). Pedagogy of training in ınformation and communications technology for teachers and beyond. Technology, Pedagogy and Education, 12(1), 149-159.
  • Braun, E. (1998). Technology in context: Technology assessment for managers. Taylor & Francis US.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Chai, C. S., & Lim, C. P. (2011). The Internet and teacher education: Traversing between the digitized world and schools. The Internet and Higher Education, 14(1), 3-9.
  • Chamorro, M. G. & Rey, L. (2013). Teachers’ beliefs and the Integration of technology in the EFL Class. HOW Journal, 20(1), 51-72.
  • Chou, C. M., Hsiao, C. H., Shen, H. C., & Chen, S. G. (2010). Analysis of factors in technological and vocational school teachers’ perceived organization alinnovative climate and continuous use of e-teaching: Using computer self-efficacy as an intervening variable. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9(4), 35-48.
  • Creswell, J.W., & PlanoClark, V.L. (2011). Designing and conducting mixed methods research. Los Angeles: Sage.
  • Çelik, H. & Karamustafaoğlu, O. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik kavramları öğretiminde bilişim teknolojilerinin kullanımına yönelik öz-yeterlik ve görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1).
  • Çepni, A. (2005). Experimental investigation of time-reversal techniques using electromagnetic waves (Doctoral dissertation, Ph. D. dissertation, Dep. Elect. Comp. Eng., Carnegie Mellon Univ., Pittsburgh, PA).
  • Dargut, T. & Çelik, G. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(2), 28-41.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Anı yayıncılık.
  • Emre, İ. E., Kartal, E. & Gülseçen, S. (2016). Fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarındaki öğrencilerin eğitimde bilgi teknolojilerine bakış açısı: istanbul üniversitesi incelemesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 1-15.
  • Eren, E. (1982). İşletmelerde yenilik politikası. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, Yayın No: 127, İstanbul.
  • Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Researchand Development, 53(4), 25–39.
  • Galanouli, D., Murphy, C., & Gardner, J. (2004). Teachers' perceptions of the effectiveness of ICT-competence training. Computers & Education, 43(1), 63-79.
  • Girginer, N. & Özkul, A. E. (2004). Uzaktan eğitimde teknoloji seçimi. TheTurkish Online Journal of Educational Technology, 3(3),155-164.
  • Gökmen, Ö. F. & Akgün, Ö. E. (2016). Öğretmen adaylarının FATİH projesine yönelik görüşleri: Farkındalık, öngörü ve beklentiler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(37), 28-46.
  • Harun, M. H. (2001). Integrating e-learning into the work place. Internet and Higher Education, 4(3,4), 301-310.
  • Hernandez-Ramos, P. (2005). If not here, where? Understanding teachers’use of technology in silicon valley schools. Journal of Research on Technology in Education, 38(1), 39-64.
  • İnel, D.,Evrekli, E. & Balım, A. G. (2011). Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde eğitim teknolojilerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(2).
  • İspir, E., Furkan, H. & Çitil, M. (2012). Lise fen grubu öğretmenlerinin teknolojiye ilişkin tutumları- Kahramanmaraş örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1).
  • İşman, A. (2002). Sakarya ili öğretmenlerinin eğitim teknolojileri yönündeki yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 72-91.
  • Kirschhner, P., & Selinger, M. (2003). The state of affairs of teacher education with respect to information and communications technology. Technology, Pedagogy and Education, 12(1), 5–17.
  • Komis, V., Ergazakia, M., & Zogzaa, V. (2007). Comparing computer-supported dynamic modeling and “paper & pencil” concept mapping technique in students’ collaborative activity. Computers & Education, 49(4), 991-1017.
  • Köksal, M. S., Yaman, S., & Saka, Y. (2016). Analysis of turkish prospective science teachers’ perceptions on technology in education. Australian Journal of Teacher Education, 41(1), 22-41.
  • Kula, A. & Deryakulu, D. (2017). Farklı branşlardan öğretmenlerin bit’i derslere kaynaştırmaya ilişkin görüş, uygulama ve önerileri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7 (2), 73-93.
  • Martinovic, D., & Zhang, Z. (2012). Situating ICT in the teacher education program: Over coming challenges, fulfilling expectations. Teaching and Teacher Education, 28(3), 461-469.
  • Mendi, F., Toktaş, İ. & Karabıyık, Ö. (2004). Teknik resim dersinde açınımlar konusunun çoklu zeka kuramına göre bilgisayar destekli öğretimi. Teknoloji, 7(4), 565-578.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2002). Reflections and advice. The qualitative researcher’s companion, 393-397.
  • Önal, N. T. (2017). Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı: fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri. International Journal of Active Learning (IJAL), 2(1), 1-21
  • Özden, M. Y., Çağıltay, K. & Çağıltay, E. (2004). Teknoloji ve eğitim: Ülke deneyimleri ve Türkiye için dersler. İstanbul: 76-93.
  • Papanastasiou, E. C., & Angeli, C. (2008). Evaluating the use of ICT in education: Psychometric properties of the survey of factors affecting teachers teaching with technology (SFA-T3). Educational Technology ve Society, 11(1), 69-86.
  • Roblyer, M., & Edwards, J. (2005). Integrating educational technology into teaching. (4th Ed.) Upper Saddler River, NJ: Prentice –Hall.
  • Şad, S. N. & Nalçacı, Ö. İ. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin yeterlilik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1).
  • Şemseddin, G. & Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitimde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1).
  • Şen, A. İ. (2001). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli yeni yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3).
  • Tan, X., & Wang, H. (2011). Information technology in teacher's Professional skill training application. The 6th International Conference on Computer Science & Education (ICCSE) (ss. 365-369), Singapur.
  • Tsai, C. C., Lin, S. S., & Tsai, M. J. (2001). Developing an Internet attitude scale for high school students. Computers & Education, 37(1), 41-51.
  • Ünal S.S., Kadı İ. & Ünal S. (2009). Bilgisayar destekli eğitim ve kesit görünüşler uygulaması, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 7-22.
  • Williams, H. S., & Kingham, M. (2003). Infusion of technology into the curriculum. Journal of Instructional Psychology, 30(3), 178.
  • Wright, C. (2000). Issues in education and technology: Policy guide lines and strategies. United Kingdom: Commen wealth Secretariat.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, E. A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yılmaz, M. (2005). İlköğretim 7. sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkisi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Yörük, R., Balaban, M.O., Marshall, M.R., & Yörük, S., (2002). The inhibitory effect of oxalicacid on browning of banana slices. In: Annual Meeting and Food Expo, Anaheim, California, 30G-18, p. 74
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hakan Saraç

Murat Özarslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 24 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Saraç, H., & Özarslan, M. (2017). Views of Science Fields Teacher’s Necessaries to Information and Communication Technologies. International E-Journal of Educational Studies, 1(1), 32-46.

21067   13894              13896           14842

We would like to share important news with you. International e-journal of Educational Studies indexed in EBSCO Education Full Text Database Coverage List H.W. Wilson Index since January 7th, 2020.
https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/eft-coverage.pdf

IEJES has been indexed in the Education Source Ultimate database, which is the upper version of the Education Full Text (H.W. Wilson) and Education Full Text (H.W. Wilson) database, from 2020 to the present.

https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/esu-coverage.htm

Creative Commons License


This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.