Bu çalışma
Fen Bilimleri (Fizik, Kimya, Biyoloji) alanları öğretmen adaylarının Bilgi ve
İletişim Teknolojileri’ne (BİT) yönelik düşüncelerini ortaya koymak amacı ile
yapılmıştır. Bu araştırma 2014-2015 yılı güz döneminde İstanbul’da yer alan bir
üniversitenin Eğitim Fakültesine devam eden Fen Bilimleri ve Matematik Alanları
(Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenliği) 3. Sınıf 10 öğretmen adayı ile
yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup veriler
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Çalışmada kolay
ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi içerik analizi ile
yapılmıştır. Çalışma sonucunda, öğretmen adaylarının çoğunlukla BİT ile ilgili
internet, akıllı tahta, bilgisayar ve telefon teknolojilerinin akla geldiği
belirlenmiştir. Öğretmen adalarının BİT’in eğitim ve öğretim üzerine katkısı
noktasında bilgi sahibi oldukları ve BİT’in eğitim-öğretimde kullanımı
hakkındaki olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının
BİT teknolojilerinden çoğunlukla araştırma ve ders ödevlerinin hazırlanması ve
sunumunda faydalandıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının yarısı, BİT'in eğitim-öğretim alanında etkili
kullanımında kendisini yeterli görürken, geriye kalan yarısı ise BİT'in
eğitim-öğretim alanında etkili kullanımında kendisini yeterli görmemektedir.
fen bilimleri öğretmen adayları bilgi ve iletişim teknolojileri nitel araştırma içerik analizi
This study was carried out with the aim of revealing
the ideas of the candidates of Science and Technology (Physics, Chemistry,
Biology) candidates for Information and Communication Technologies (ICT). This
research was carried out with the third grade 10 prospective teachers of
Science and Mathematics Fields (Physics, Chemistry and Biology Teaching) in the
Faculty of Education of a university in Istanbul in the fall of 2014-2015. Qualitative research method was used in the
research and data were obtained by semi-structured interview technique. An
easily accessible case sampling method was used in the study. Analysis of
qualitative data was done by content analysis. As a result of the study, it was
determined that the teacher candidates mostly think about internet, smart
boards, computers and telephone technologies related to ICT. It has been
determined that the teachers have knowledge of ICT's contribution to education
and training and those prospective teachers have positive views on the use of
ICT in education and training. Teacher candidates are often seen benefiting
from ICT technologies in the preparation and presentation of research and
course assignments. Half of the prospective teachers see themselves adequately
in the effective use of ICT in the field of education and training while the
remaining half do not see themselves adequately in the effective use of ICT in
the field of education.
science teacher candidates information and communication technologies qualitative research content analysis
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
We would like to share important news with you. International e-journal of Educational Studies indexed in EBSCO Education Full Text Database Coverage List H.W. Wilson Index since January 7th, 2020.
https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/eft-coverage.pdf
IEJES has been indexed in the Education Source Ultimate database, which is the upper version of the Education Full Text (H.W. Wilson) and Education Full Text (H.W. Wilson) database, from 2020 to the present. https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/esu-coverage.htm
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.