Bu çalışmada sınıf ve matematik öğretmenleri açısından
öğrencilerin ilköğretimle başlayan matematik korkularının nedenlerinin ve çözüm
önerilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çalışmada nitel
yaklaşıma dayanan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
katılımcıları 2017-2018 eğitim öğretim yılında Van ilinde bir ilköğretim
okulunda görev yapan 4 sınıf öğretmeni ve bir lisede görev yapan 7 matematik
öğretmeninden oluşmuş olup, bu öğretmenleri belirleme aşamasında amaçlı
örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış mülakat soruları uygulanmış ve veri kaybı olmaması için mülakatlar
ses kayıt cihazı ile kaydedilmiştir. Mülakatlar öncelikle transkript haline
getirilmiş ve içerik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analizler
sonucunda sınıf öğretmenleri ve matematik öğretmenlerinden matematik korkusunun
temel nedenleri arasında çevresel faktörler, ders içeriği, öğrenci ve öğretmen
tutumu olduğu görülmüştür. Ayrıca sınıf öğretmenlerinden bu korkunun ilköğretim
kademesinde olmadığı, sınıf düzeyi arttıça oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır.
Matematik öğretmenlerinden ilköğretimde okuma-yazma odaklı verilen eğitimin
öğrencilerde eksik temel matematik bilgisine ve matematik korkusuna neden
olacağına ulaşılmıştır. Bu korkuyu aşmak için öğretmen-öğrenci-veli
işbirliğine, tutumuna ve sistemde yer alan müfredatın düzeltilmesine ilişkin çözüm
önerileri sunulmuştur.
Matematik korkusu sınıf öğretmeni matematik öğretmeni matematik eğitimi
The aim of this study is to reveal the
reasons and solution proposals for students’ fears towards mathematics by primary
school and mathematics teachers’ points of view. Within this purpose, case
study that is among qualitative research methods was used in the study. The
participants of the study consisted of 4 primary school teachers working at a
primary school and 7 mathematics teachers working at a high school in Van
province in 2017-2018 academic year and while determining the participants
purposive sampling was used. As data collection tool semi-structured interview
questions were applied. The interviews were recorded with audio recording
devices to avoid loss of data. Firstly the interviews were converted
transcript and the datas were analyzed a content analysis method. As a result
of the analyzes it was seen that among primary school teachers and mathematics
teachers, the main causes of fear of mathematics are environmental factors,
course content, student and teacher attitudes. It was also the result of primary
teachers that this fear is not at the level of primary education and that the
class level has
increased. Also had been found that reading-writing-based education in primary
education to cause lack of basic mathematics and to fear of mathematics in
students by mathematics teachers' opinion. In order to overcome this
fear suggested that teacher-student-parent cooperation, attitudes and solutions
for the improvement of the curriculum in the system is presented.
Mathematics fears primary school teacher mathematics teacher mathematics education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |
We would like to share important news with you. International e-journal of Educational Studies indexed in EBSCO Education Full Text Database Coverage List H.W. Wilson Index since January 7th, 2020.
https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/eft-coverage.pdf
IEJES has been indexed in the Education Source Ultimate database, which is the upper version of the Education Full Text (H.W. Wilson) and Education Full Text (H.W. Wilson) database, from 2020 to the present.
https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/esu-coverage.htm
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.