Astronomi,
kişiye kazandırdığı doğru düşünmeyle birlikte kavram düzeyinde bilginin
algılanması ve öğrencilerin uzay-zaman ilişkisi kurabilme becerilerinin
geliştirilmesi açısından önemi gittikçe artan bir bilim dalıdır. Gelişmiş
ülkelere bakıldığında astronominin, öğrencileri fen bilimlerine yönlendirmek ve
fen bilimleri derslerini sevdirmek amacıyla etkin bir şekilde kullanıldığı
görülmektedir. Astronomi ile ilgili yapılan çalışmaların artırılmasıyla
ülkemizde eğitim ve öğretim düzeyinin gelişmesi yönünde olumlu sonuçlar elde
edileceği öngörülmektedir. Bu çalışmada da, betimsel içerik analizi ile
astronomi konusunda yapılan çalışmaların belli temalar altında toplanarak
bütünsel bir bakış açısıyla analiz edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, ULAKBİM
Ulusal Veri Tabanı ve YÖK Ulusal Tez Merkezi eğitim alanında yer alan
dergilerde yayımlanmış makaleler taranmış ve astronomi temel alanı içinde yer
alabilecek makaleler incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda çalışmaların
analizi için bazı temalar belirlenmiştir. Bu temalar, amaç, yöntem, örneklem
düzeyi, veri toplama araçları, veri analiz yöntemi, sonuç ve önerilerdir.
Çalışmanın sonuçlarına göre astronomi ile ilgili yapılan çalışmaların yeterli
olmadığı belirlenmiştir. Bununla ilgili olarak araştırmanın sonuçları
doğrultusunda astronomi ile ilgili çalışmaların çeşitli örneklemler üzerinde
yapılması aynı zamanda çeşitli yöntem ve tekniklerin kullanılarak kavram
yanılgılarının giderileceği öğrenme ortamlarının oluşturulması konusunda
önerilerde bulunulmuştur.
Astronomy is a science of increasing importance in terms of
perceiving knowledge at the concept level and developing students' ability to
establish space-time relation as well as gaining right thinking.With the
increase in the studies on astronomy,it is predicted that positive results will
be obtained for the development of education and training level in our
country.In this study, descriptive content analysis and astronomy studies are
aimed to be gathered under certain themes and analyzed with a holistic
perspective.In this study,articles published in the journals of ULAKBİM
National Database and YÖK National Thesis Center were scanned and articles that
could be included in astronomy are examined. As a result of the studies,some
themes were determined for the analysis of the studies.These themes are
purpose, method,sample level,data collection tools,data analysis method,results
and suggestions. According to the results of the study,it was determined that
the studies on astronomy were not sufficient.In line with the results of the study,it
was suggested that studies on astronomy were carried out on various samples and
at the same time suggestions were made to create learning environments in which
misconceptions would be solved by using various methods and techniques.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5 |
We would like to share important news with you. International e-journal of Educational Studies indexed in EBSCO Education Full Text Database Coverage List H.W. Wilson Index since January 7th, 2020.
https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/eft-coverage.pdf
IEJES has been indexed in the Education Source Ultimate database, which is the upper version of the Education Full Text (H.W. Wilson) and Education Full Text (H.W. Wilson) database, from 2020 to the present.
https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/esu-coverage.htm
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.