Bugün birçok siyasal yozlaşmanın temelinde erdemlerden bağımsız siyasal pratikler üzerine inşa edilen bir siyasal ahlakın varlığında söz edilebilir. İbn Rüşd’ göre siyasal ahlak / siyasetin ahlakı hegemonik güç sağlar. Bunun aşılması olarak erdemleri kendine referans alan ahlak temeli bir siyasete vurgu yapmaktadır. Siyaset-ahlak ilişkisinde Grek dünyasının siyaset tecrübesini dikkate alan İbn Rüşd İslam dünyasında kurucu siyasetin inşa edilmeye çalışıldığı bir dönemde siyaset ve ahlak ilişkisine daha da önem vermiştir. İslam dünyasının siyasi arenada var olmasının şartı olarak; hayatın her alanında var olması gereken erdemleri referans alan asli arche’ye/metafiziği göstermiştir. İbn Rüşd'ün de ortaya konulan siyaset ve ahlak anlayışı aynı zamanda nesnel bir siyasi kültürün dirilmesinin derin bir bilincini ifade etmektedir.
Today, the basis of much political corruption can be mentioned in the presence of political morality that is built on political practices free from virtues. According to Averroes, the ethics of political morality/politics ethic provide with hegemonic power. İn the sense of overcoming this, he emphasizes on moral –based policy that takes virtues as its own origin of reference. Averroes, who takes Greek experience in the relation of morality- politics into account, gives extra weight to politics and morality relations in the building period of constitutive politics in İslamic world. As a condition of the sustenance of İslamic world in the political arena, he showed original arche/metaphysics that refers to the virtues which should be in every area of the life. The understanding of politics and morality that is manifested in Averroes, also express the consciousness of reviving of objective political culture.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 16 |