BibTex RIS Kaynak Göster

Sara Gürbüz Özeren’in Eserlerinde Aktarılan Değerler

Yıl 2018, Sayı: 16, 321 - 339, 01.10.2018

Öz

Dünyada bilim, sanat, kültür, edebiyat v.b her alanda hızla ilerleme gerçekleşmektedir. Bu sevindirici duruma rağmen son yıllarda ülkelerin çoğunda başlayan önemli bir kaygı vardır: yitirilen değerler. Her alanda ilerleyen insanoğlu insanlık, ahlak, sevgi, saygı vb. hasletlerde sürekli kan kaybediyor. Savaşlar artıyor, açlık, yoksulluk… Komşular aç iken israflar yapılıyor. Kısaca insanlık can çekişiyor. Bu durumu fark eden eğitimciler değerleri yeniden hayatımıza kazandırmak ve tekrar yaşanır bir dünya yaratmak için eğitim sistemleri başta olmak üzere tüm alanlara değerleri sindirerek koymaya çalışmış; böylece toplumların kanayan yaralarını iyileştirip gelecek neslin huzurlu, mutlu ve değerlerle donanımlı olmasını sağlamayı amaçlamıştır. Bu çalışmamızı insanlığın geleceği çocuklarımıza değerlerimizi masal tadında sevdirecek ve onları eğlendirirken değerler açısından eğitecek eserleri bulma kaygısıyla ortaya koyduk. Bu alanda çalışan Sara Gürbüz Özeren’in eserini inceledik.

Kaynakça

  • Aydın, M.(2011). Değerler, İşlevleri ve Ahlak, Eğitime Bakış Dergisi, Yıl:7, Sayı:19.
  • Aydın, M. Z. Okulda çalışan Herkesin Görevi Olarak Değerler Eğitimi, http://public.cumhuriyet.edu.tr/maydin/2010-22.doc (12.12.2011).
  • Bacanlı, H. Değer, Değer midir?, Eğitime Bakış Dergisi, Yıl:7, Sayı:19.
  • Berkant, H.G.; Efendioğlu, A.; Sürmeli, Z. (2014). Değerler Eğitimine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies, 9/5,ss.427-440, Ankara.
  • Bilgin, N. (1995). Sosyal Psikolojide Yöntem ve Pratik Çalışmalar. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Büyük Türkçe Sözlük, “Değer”, İstanbul: Pınar Yay., 2008, s. 350.
  • Erol,K. ve Tütak, M. (2015). Kemal EROL - Mehmet TÜTAK, (2015). Çocuk Edebiyatı Kapsamında İbrahim Alâettin Gövsa’nın Çocuk Şiirleri'ne Değerler Eğitimi Bağlamında Bir Bakış. International Jo- urnal of Lenguages’ Education and Teaching.Volume 3, Issue 1, p. 210-228.
  • Güleryüz, H. (2006). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, Ankara:Pegem A Yayıncı- lık.
  • Güngör, E. (2000). Değerler Psikolojisi Üzerinde Araştırmalar, İstan- bul:Ötüken Neşriyat.
  • Kanak, M.; Önder, M.; Subaşı, Ç. (2018). Türk Ninnilerinin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. Electronic Journal of Social Scien- ces.cilt:17, sayı:66, ss.594-602.
  • Meydan, H. (2014). Okulda Değerler Eğitiminin Yeri ve Değerler Eği- timi Yaklaşımları Üzerine Bir Değerlendirme. BEÜ İlahiyat Fakül- tesi Dergisi, 1(1), ss. 93-108.
  • Oğuzkan, A.F. (2000). Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı, Ankara:Anı Yayıncılık.
  • Özbay, M. (2002). Kültür Aktarımı Açısından Türkçe Öğretimi, Türk Dili, Sayı:602.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi:Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:11(1).
  • Sever, S. (2012). Çocuk ve Edebiyat, İzmir: Tudem.
  • Yalçın, A.ve Aytaş, G. (2005). Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yaman, E. (2012). Değerler Eğitimi, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yapıcı, A. ve Zengin, Z.S. (2003). İlahiyat Fakültesi Öğretmenlerinin Değer Tercih Sıralamaları Üzerine Psikolojik Bir Araştırma: Çu- kurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği, Değerler Eğitimi Dergisi, Sayı: 4.
  • Yazıcı, K.(2006). Değerler Eğitimi’ne Genel Bir Bakış, Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, Sayı:19.
  • Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yön- temleri, Ankara: Seçkin Yayınları.

Values Transferred to Sara Gürbüz Özeren's Works

Yıl 2018, Sayı: 16, 321 - 339, 01.10.2018

Öz

In the world science, art, culture, literature, etc. are progressing rapidly in every field. Despite this pleasing situation, in recent years there has been a major worry in the majority of countries: lost values. Human beings progressing in each area are humanity, morality, love, respect and so on characters are constantly losing blood. Wars are increasing, starvation, poverty... While neighbors are hungry, wastefulness is being made. In short, humanity is suffering. The trainers who noticed this situation tried to digest the values in all fields, especially the education systems, in order to bring the values back to life and create a world that will live again; thus aiming to heal the bloody wounds of the societies and ensure that the next generation is peaceful, happy and well-equipped. This work will endear us to taste tale of humanity and our values to our children's future, we have demonstrated the concern of finding the artifacts to educate while entertaining them in terms of values. We have studied the work of Sara Gürbüz Özeren, who works in this area.

Kaynakça

  • Aydın, M.(2011). Değerler, İşlevleri ve Ahlak, Eğitime Bakış Dergisi, Yıl:7, Sayı:19.
  • Aydın, M. Z. Okulda çalışan Herkesin Görevi Olarak Değerler Eğitimi, http://public.cumhuriyet.edu.tr/maydin/2010-22.doc (12.12.2011).
  • Bacanlı, H. Değer, Değer midir?, Eğitime Bakış Dergisi, Yıl:7, Sayı:19.
  • Berkant, H.G.; Efendioğlu, A.; Sürmeli, Z. (2014). Değerler Eğitimine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies, 9/5,ss.427-440, Ankara.
  • Bilgin, N. (1995). Sosyal Psikolojide Yöntem ve Pratik Çalışmalar. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Büyük Türkçe Sözlük, “Değer”, İstanbul: Pınar Yay., 2008, s. 350.
  • Erol,K. ve Tütak, M. (2015). Kemal EROL - Mehmet TÜTAK, (2015). Çocuk Edebiyatı Kapsamında İbrahim Alâettin Gövsa’nın Çocuk Şiirleri'ne Değerler Eğitimi Bağlamında Bir Bakış. International Jo- urnal of Lenguages’ Education and Teaching.Volume 3, Issue 1, p. 210-228.
  • Güleryüz, H. (2006). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, Ankara:Pegem A Yayıncı- lık.
  • Güngör, E. (2000). Değerler Psikolojisi Üzerinde Araştırmalar, İstan- bul:Ötüken Neşriyat.
  • Kanak, M.; Önder, M.; Subaşı, Ç. (2018). Türk Ninnilerinin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. Electronic Journal of Social Scien- ces.cilt:17, sayı:66, ss.594-602.
  • Meydan, H. (2014). Okulda Değerler Eğitiminin Yeri ve Değerler Eği- timi Yaklaşımları Üzerine Bir Değerlendirme. BEÜ İlahiyat Fakül- tesi Dergisi, 1(1), ss. 93-108.
  • Oğuzkan, A.F. (2000). Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı, Ankara:Anı Yayıncılık.
  • Özbay, M. (2002). Kültür Aktarımı Açısından Türkçe Öğretimi, Türk Dili, Sayı:602.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi:Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:11(1).
  • Sever, S. (2012). Çocuk ve Edebiyat, İzmir: Tudem.
  • Yalçın, A.ve Aytaş, G. (2005). Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yaman, E. (2012). Değerler Eğitimi, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yapıcı, A. ve Zengin, Z.S. (2003). İlahiyat Fakültesi Öğretmenlerinin Değer Tercih Sıralamaları Üzerine Psikolojik Bir Araştırma: Çu- kurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği, Değerler Eğitimi Dergisi, Sayı: 4.
  • Yazıcı, K.(2006). Değerler Eğitimi’ne Genel Bir Bakış, Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, Sayı:19.
  • Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yön- temleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çiğdem Çam Türkan Bu kişi benim

Abdulkerim Dinç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Türkan, Ç. Ç., & Dinç, A. (2018). Sara Gürbüz Özeren’in Eserlerinde Aktarılan Değerler. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(16), 321-339.