Öz
Bu çalışmanın amacı, özel yetenek sınavıyla üniversiteye alınan öğretmen adaylarının gözlem yapılan okullarda Okul Deneyimi dersine yönelik tutumlarını ortaya koymaktır. Araştırma, 2012–2013 öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören Okul Deneyimi dersine kayıtlı olan, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünden Müzik Öğretmenliğinden 34 öğretmen adayı, Resimİş Öğretmenliğinden 67 öğretmen adayı ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünden 42 öğretmen adayına, toplam 143 öğrenciyle yürütülmüştür. Çalışmada, Özel Yetenek Sınavıyla Üniversiteye alınan öğrencilerin tutum ölçeğinden aldıkları puanların bazı demografik özelliklere göre değişip değişmediği araştırılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar için t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulardan, özel yetenek sınavıyla üniversiteye alınan öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının genelde pozitif olduğu söylenebilir. Ayrıca her anabilim dalı için uygulamaya katılan öğretmen adaylarının tutumlarında cinsiyet, yaş, mezun oldukları lise türü ve liseden mezun olduktan sonra yıl aralığına göre de anlamlı farklılıklar olmamasına rağmen bazı değişkenlerde tutum puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür