Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF MUSIC EDUCATION IN THE DEVELOPMENT OF INDIVIDUALS WITH DOWN SYNDROME

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 226 - 232, 26.07.2021
https://doi.org/10.22252/ijca.932142

Öz

Down syndrome is a genetic condition of healthy development and it occurs when the 21 chromosome, which should be in individuals with normal development, has 3 instead of 2. early trainings and delays can be supported. Music education can also be benefited from this process. Advances can be made in musical education, from the development of Down syndrome development. Considering the tendency of individuals with Down syndrome to music, music education can contribute to progress. The group that will participate in many areas of music education such as social development, communication skills, language development, motor skills, and mind development in the development processes of individuals with Down syndrome. This research is a descriptive research. In order to reveal the existing situation, it was carried out in accordance with the source scanning model. Source scanning model can be implemented. In this direction, Down syndrome, individuals with Down syndrome and their educational processes, the importance of music education in the development processes of individuals with Down syndrome were mentioned, and previous studies were examined. Find out, music education has turned out to be a very useful tool in the developmental processes with Down syndrome.

Kaynakça

  • Başgül Yiğiter, A., Kavak, Z. N. (2006). Anne Karnında Down Sendromu Tanısına Güncel Yaklaşımlar Ve Bir Olgu Sunumu. Türk Aile Hekimliği Dergisi. 10(4), 178-182.
  • Batubara, J., Maniam, S. (2019). Enhancing Creativity Through Musical Drama for Children With Special Needs (Down Syndrome) in Education of Disabled Children. Problemy muzykal'noj nauki/Music Scholarship. 2, 166–177.
  • Baysal, E. N. (1983). 4-6,5 Yaş Grubundaki Down Sendromlu Çocukların Dil Gelişimi Eğitimlerinde Müzik Ögelerinin Kullanılması. (Bilim Uzmanlığı Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Bell, A. P. (2014). Guitars Have Disabilities: Exploring Guitar Adaptations for an Adolescent With Down Syndrome. British Journal of Music Education. 1(3), 1-15.
  • Bilgen, H., Kaptan. H. Ş. (2014). Hoşgeldin Bebek. Down Sendromu Bilgi Rehberi. Ulusal Down Sendromu Derneği.
  • Colberg, A. A. (2017). Music Education for Future "Mathews": Down Syndrome in General Music Education. Columbus State Unıversity.
  • Çadır, D. (2008). Zihinsel Engelli Öğrenciler İçin Müzik Terapi Yöntemine Göre Hazırlanan Sosyal Beceri Öğretim Programının Etkililiğinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Ana Bilim Dalı.
  • Dinçer, S. (2014). Down Sendromlu Çocukların Gelişimsel Durumlarının Genişletilmiş-Gelişimi İzleme ve Destekleme Rehberi (G-Gidr) İle Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi). İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
  • Foley, S. V. (2017). Music Education and Its Impact on Students With Special Needs. Scholarship and Engagement in Education. 1(1), 1-7.
  • Gemma, M. G., Pablo, M. C., Cabedo-Mas, A. (2020). The Role of Music in the Development of Children With Down Syndrome: a Systematic Review. Interdisciplinary Science Reviews. 45(2), 158-173.
  • Guy, J., Neve, A. (2005). Music Therapy & Down Syndrome Fact Sheet. The Music Therapy Center of California.
  • Hodges, D. A. (2002). Implications of Music and Brain Research. Music Educators Journal. 87(2), 17-22.
  • Maternal Fetal Tıp ve Perinatoloji Derneği, (2021, Ocak 16) Down Sendromu (Trizomi 21) Bilgilendirmesi from https://www.tmftp.org/files/downsendromu/down.pdf
  • Nalbant, S. (2011). 14 Haftalık Fiziksel Aktivite Programının Down Sendromlu Çocukların Motor Gelişimleri Ve Günlük Yaşam Aktiviteleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Pektaş, S. (2019). Müzikal Etkinliklere Dönüştürülmüş Sosyal Öykü Uygulamalarının Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Sosyal Beceri Öğretiminde Etkililiği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Saygılı Karagöl, B., Karagöl, A. (2011). Down Sendromu ve Trombositopeni. Çocuk Dergisi. 11(3), 97-101.
  • Şen, S. (2008). Erken Eğitim Alan ve Almayan Down Sendromlu Çocukların Genel Gelişimlerinin ve Görsel Algı Becerilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Ana Bilim Dalı.
  • Şenlik, Z. A. (2017). Beden Eğitimi Ve Spor Dersinin Down Sendromlu Çocukların Ruhsal Uyum Düzeylerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • Uzuner, S. (2016). Down Sendromlu Çocuklarda Motor Beceri, Fonksiyonel Durum Ve Solunum Fonksiyonları: Karşılaştırmalı Çalışma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Doğu Akdeniz Üniversitesi Lisansüstü Eğitim, Öğrenim ve Araştırma Enstitüsü Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Dalı.

DOWN SENDROMLU BİREYLERİN GELİŞİMİNDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ROLÜ

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 226 - 232, 26.07.2021
https://doi.org/10.22252/ijca.932142

Öz

Down sendromu, bireylerin gelişimlerini etkileyen genetik bir durumdur ve normal gelişim gösteren bireylerdeki gibi olması gereken 21. kromozomun 2 adet yerine 3 adet olmasıyla ortaya çıkmaktadır. Erken yaşlarda alınan eğitimler aracılığıyla, gecikmeleri desteklenebilmektedir. Bu süreç içerisinde müzik eğitiminden de fazlasıyla yararlanılabilmektedir. Müzik eğitimi aracılığıyla, Down sendromlu bireylerin gelişim alanlarından ilerlemeler kaydedilebilmektedir. Down sendromlu bireylerin müziğe olan eğilimleri göz önünde bulundurulduğunda, müzik eğitimi aracılığıyla gelişimlerine katkı sağlanabilmektedir. Down sendromlu bireylerin gelişim süreçlerinde müzik eğitiminin sosyal gelişim, iletişim becerileri, dil gelişimi, motor beceriler, zihin gelişimi gibi birçok alana katkı sağladığı belirlenmiştir. Bu araştırma, betimsel nitelikte bir araştırmadır. Var olan durumu ortaya koymak adına kaynak tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Kaynak tarama modeli, çalışmanın kavramsal çerçeveye oturtulması amacıyla gerçekleştirilmektedir. Bu doğrultuda Down sendromu, Down sendromlu bireyler ve eğitim süreçleri, Down sendromlu bireylerin gelişim süreçlerinde Müzik eğitiminin önemi gibi konulara değinilmiş, geçmişte yapılmış çalışmalar incelenmiştir. Araştırma sonucunda ise, Down sendromlu bireylerin gelişim süreçlerinde müzik eğitiminin oldukça faydalı bir araç olduğu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Başgül Yiğiter, A., Kavak, Z. N. (2006). Anne Karnında Down Sendromu Tanısına Güncel Yaklaşımlar Ve Bir Olgu Sunumu. Türk Aile Hekimliği Dergisi. 10(4), 178-182.
  • Batubara, J., Maniam, S. (2019). Enhancing Creativity Through Musical Drama for Children With Special Needs (Down Syndrome) in Education of Disabled Children. Problemy muzykal'noj nauki/Music Scholarship. 2, 166–177.
  • Baysal, E. N. (1983). 4-6,5 Yaş Grubundaki Down Sendromlu Çocukların Dil Gelişimi Eğitimlerinde Müzik Ögelerinin Kullanılması. (Bilim Uzmanlığı Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Bell, A. P. (2014). Guitars Have Disabilities: Exploring Guitar Adaptations for an Adolescent With Down Syndrome. British Journal of Music Education. 1(3), 1-15.
  • Bilgen, H., Kaptan. H. Ş. (2014). Hoşgeldin Bebek. Down Sendromu Bilgi Rehberi. Ulusal Down Sendromu Derneği.
  • Colberg, A. A. (2017). Music Education for Future "Mathews": Down Syndrome in General Music Education. Columbus State Unıversity.
  • Çadır, D. (2008). Zihinsel Engelli Öğrenciler İçin Müzik Terapi Yöntemine Göre Hazırlanan Sosyal Beceri Öğretim Programının Etkililiğinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Ana Bilim Dalı.
  • Dinçer, S. (2014). Down Sendromlu Çocukların Gelişimsel Durumlarının Genişletilmiş-Gelişimi İzleme ve Destekleme Rehberi (G-Gidr) İle Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi). İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
  • Foley, S. V. (2017). Music Education and Its Impact on Students With Special Needs. Scholarship and Engagement in Education. 1(1), 1-7.
  • Gemma, M. G., Pablo, M. C., Cabedo-Mas, A. (2020). The Role of Music in the Development of Children With Down Syndrome: a Systematic Review. Interdisciplinary Science Reviews. 45(2), 158-173.
  • Guy, J., Neve, A. (2005). Music Therapy & Down Syndrome Fact Sheet. The Music Therapy Center of California.
  • Hodges, D. A. (2002). Implications of Music and Brain Research. Music Educators Journal. 87(2), 17-22.
  • Maternal Fetal Tıp ve Perinatoloji Derneği, (2021, Ocak 16) Down Sendromu (Trizomi 21) Bilgilendirmesi from https://www.tmftp.org/files/downsendromu/down.pdf
  • Nalbant, S. (2011). 14 Haftalık Fiziksel Aktivite Programının Down Sendromlu Çocukların Motor Gelişimleri Ve Günlük Yaşam Aktiviteleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Pektaş, S. (2019). Müzikal Etkinliklere Dönüştürülmüş Sosyal Öykü Uygulamalarının Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Sosyal Beceri Öğretiminde Etkililiği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Saygılı Karagöl, B., Karagöl, A. (2011). Down Sendromu ve Trombositopeni. Çocuk Dergisi. 11(3), 97-101.
  • Şen, S. (2008). Erken Eğitim Alan ve Almayan Down Sendromlu Çocukların Genel Gelişimlerinin ve Görsel Algı Becerilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Ana Bilim Dalı.
  • Şenlik, Z. A. (2017). Beden Eğitimi Ve Spor Dersinin Down Sendromlu Çocukların Ruhsal Uyum Düzeylerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • Uzuner, S. (2016). Down Sendromlu Çocuklarda Motor Beceri, Fonksiyonel Durum Ve Solunum Fonksiyonları: Karşılaştırmalı Çalışma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Doğu Akdeniz Üniversitesi Lisansüstü Eğitim, Öğrenim ve Araştırma Enstitüsü Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Dalı.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Yasemin Karataş 0000-0001-9148-1003

Ahmet Karataş 0000-0001-7680-5583

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlanma Tarihi 26 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karataş, Y., & Karataş, A. (2021). DOWN SENDROMLU BİREYLERİN GELİŞİMİNDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ROLÜ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 7(1), 226-232. https://doi.org/10.22252/ijca.932142