BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 31 - 40, 27.04.2015
https://doi.org/10.22252/ijca.105020

Öz

Effective usage of visual and auditory media tools in music education field demonstrate an increasing development day by day. This situation reveals the consideration that researching the place of visual and auditory media tools which are being used almost in every field in music and instrument education in parallel is important. This research aims to present the usage of visual and auditory media tools with their positive and negative aspects. The research, in baglama education sample, is considered to be important in terms of emphasizing the contribution of visual and auditory media tools in music education. Qualitative and quantitative research methods were used together in the research. Therefore initially written and digital scan was performed related with the subject. After that the survey formed according to literature information and field expert opinions was applied to sample group. The findings obtained in the research were converted into tables expressed by simple frequency and percentage values so as to ensure ease of understanding for readers. If some of the important conclusions of the research are listed, the items below can be assumed to be the most significant ones: due to developing technological capabilities music education can partially be achieved by individual efforts (without requirement for one to one education); thanks to visual and auditory media tools, partial medium and advanced execution capability can be achieved in instrument education individually; thanks to developed technological availabilities, master-apprentice relationship and practice which are oldest Turkish music education methods continue to exist by transmogrifying ; baglama education supported by visual and auditory media tools increases general success, provide positive contributions to will of studying, positively affects execution performance and accordingly allowing the study time to be used more efficiently

Kaynakça

  • ALTUĞ, Nevzat (1997) “Müzik Eğitiminde Metot ve Yöntem”, 1. Türk Müziği Sempozyumu, Taner Ofset, Balıkesir, 1997.
  • UÇAN, Ali (1994) “Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar – ilkeler - Yaklaşımlar)”, Ankara, Müzik
  • Ansiklopedisi Yayınları. ÇEVİK, Beste D. (2007) “Müzik Öğretim Yöntemlerinden, Orff Müzik Öğretisine Genel Bir Bakış” BAÜ FBE Dergisi Ci
  • SENEMOĞLU, Nuray. (1997). “Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya”, Spot Matbaacılık, Ankara. lt:9, Sayı:1, 95-100.

GÖRSEL VE İŞİTSEL MEDYA ARAÇLARININ BAĞLAMA SAZININ ÖĞRENİMİNDE KULLANIMI

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 31 - 40, 27.04.2015
https://doi.org/10.22252/ijca.105020

Öz

Görsel ve işitsel medya araçlarının müzik öğretimi/öğrenimi alanında etkin bir şekilde kullanımı, her geçen gün önemini arttıran bir gelişim sergilemektedir. Bu durum, hemen her alanda etkin bir şekilde kullanılan görsel ve işitsel medya araçlarının, müzik ve paralelinde çalgı öğreniminde kullanımı açısından yeri/öneminin araştırılmasının önemli olduğu düşüncesini ortaya çıkarmaktadır. Bu araştırma, görsel ve işitsel medya araçlarının kullanımını olumlu ve olumsuz yönleri ile ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın bu yönü ile bağlama öğrenimi örnekleminde, görsel ve işitsel medya araçlarının müzik öğretimi/öğrenimine katkısını ortaya koyması bakımından önemli olduğu düşünülmektedir. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden karma olarak faydalanılmıştır. Bu sebeple öncelikli olarak konuya yönelik yazılı ve dijital kaynak taraması yapılmıştır. Daha sonra ise, literatür bilgileri ve alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda oluşturulan anket araştırma örneklem grubuna uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular basit frekans ve yüzdelik (%) değerlerle ifade edilen tablolara dönüştürülerek, okuyucular tarafından kolay anlaşılır hale getirilmeye çalışılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlardan bazıları sıralanacak olursa; gelişen teknolojik olanaklar sayesinde, müzik öğreniminin bireysel çabalarla (birebir öğretime ihtiyaç duyulmadan) kısmen gerçekleştirilebildiği, görsel ve işitsel medya araçları sayesinde, çalgı öğreniminde orta ve ileri seviye icra yetilerine bireysel olarak kısmen ulaşılabileceği, Türk Müziğinin en eski öğretim yöntemlerinden biri olan usta-çırak ilişkisi ve meşk yönteminin gelişen teknolojik olanaklar sayesinde farklı şekillere bürünerek varlığını sürdürdüğü, görsel ve işitsel medya araçları ile desteklenen bağlama öğreniminin; genel başarıyı artırdığı, çalışma isteğinin artışına olumlu katkılar sağladığı, icra performansını olumlu yönde etkilediği ve bu sayede çalışma zamanının daha verimli kullanıldığı en önemli görülenlerden bazıları olacaktır.

Kaynakça

  • ALTUĞ, Nevzat (1997) “Müzik Eğitiminde Metot ve Yöntem”, 1. Türk Müziği Sempozyumu, Taner Ofset, Balıkesir, 1997.
  • UÇAN, Ali (1994) “Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar – ilkeler - Yaklaşımlar)”, Ankara, Müzik
  • Ansiklopedisi Yayınları. ÇEVİK, Beste D. (2007) “Müzik Öğretim Yöntemlerinden, Orff Müzik Öğretisine Genel Bir Bakış” BAÜ FBE Dergisi Ci
  • SENEMOĞLU, Nuray. (1997). “Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya”, Spot Matbaacılık, Ankara. lt:9, Sayı:1, 95-100.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ünal İmik

Sinan Haşhaş

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İmik, Ü., & Haşhaş, S. (2015). GÖRSEL VE İŞİTSEL MEDYA ARAÇLARININ BAĞLAMA SAZININ ÖĞRENİMİNDE KULLANIMI. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 1(1), 31-40. https://doi.org/10.22252/ijca.105020

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca