Bu çalışmada formasyon öğretmen adaylarının akademik erteleme
davranışları ve akademik özyeterlik düzeyleri arasında ilişkilerin olup
olmadığı, cinsiyet ve okudukları bölümlere göre her iki değişken açısından
anlamlı farklılıkların olup olmadığı incelenmiştir. Formasyon öğretmen
adaylarının akademik erteleme davranışları ile akademik özyeterlik düzeyleri
arasındaki ilişkiyi betimsel olarak saptamaya yönelik gerçekleştirilen bu
araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Çakıcı
(2003) tarafından geliştirilen Akademik
Erteleme Ölçeği ve Türkçe’ye uyarlaması Yılmaz, Gürçay ve Ekici (2007)
tarafından gerçekleştirilen Akademik
Özyeterlik Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırmanın bulgularına göre erkek formasyon öğretmen adaylarının kız
formasyon öğretmen adaylarına göre daha fazla akademik erteleme davranışında
bulundukları söylenebilir. Bununla birlikte erkek öğretmen adaylarının, kız
öğretmen adaylarına göre akademik özyeterlik düzeylerinin daha yüksek olduğu
anlaşılmaktadır. Araştırmada formasyon öğretmen adaylarının okudukları
bölümlere göre akademik özyeterlik düzeyleri arasında ise anlamlı bir fark
bulunmamıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmen adaylarının akademik
erteleme puanları ile akademik özyeterlik düzeyleri arasında negatif yönlü,
düşük düzeyde anlamlı bir ilişkinin bulunduğu görülmektedir.
In this
study, it is examined that whether there is a relation between academic procrastination
behaviors and academic self-efficacy levels of formation teacher candidates,
whether there are meaningful differences according to sex and departments, in
terms of both of two variance. In this study, for determine the
descriptive relation between formation teacher candidates' academic procrastination
behaviors and academic self-efficacy levels, relational survey model is used.
Academic Procrastination Scale which is developed by Çakıcı (2003) and,
Academic Self-efficacy Scale which is adapted to Turkish by Yılmaz, Gürçay and
Ekici (2007) are used as data collection tools in this study. According
to the finding of this research, male formation teacher candidates have more
academic procrastination behaviors than the female formation teacher candidates
have. Beside that,it is understood that the level of academic self-efficacy
levels of male formation teacher candidates is higher in comparison with the
female formation teacher candidates. In the study, there is no meaningful
difference in the formation teacher candidate academic self-efficacy levels
according to the departments they’ve studied. According to the research
finding, there is a negative, low-level meaningful relation between the
academic procrastination points of teacher candidates and their academic
self-efficacy levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |