Öğretim programlarında üst düzey becerilere
yönelik kazanımlar yer alsa da, sınıf içi ölçmelerin söz konusu kazanımların
bilişsel düzeyine uygunluğu tartışma konusudur. Kazanımlar ile ölçme arasındaki
uyumsuzluk, ölçme sonuçlarının ve bu sonuçlardan yapılacak çıkarımların
anlamsız olmasına yol açmaktadır. Bu araştırmada, bilişim teknolojileri
öğretmenlerinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersindeki ölçme yaklaşımların
ve programlama konusu kazanımlarına
yönelik geliştirdikleri maddelerin, ilgili kazanımın bilişsel düzeyine
uygunluğunun Yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaçla, ulaşılabilen 63 öğretmene sınıf içi ölçme süreçlerine yönelik
sorulardan oluşan bir çevrimiçi anket uygulanmıştır. Bununla birlikte, çalışma
grubu içerisinden gönüllü olan 10 öğretmenin programlama kazanımlarına yönelik
hazırladıkları 263 madde incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin
ağırlıklı olarak kâğıt-kalem testi ve çoktan seçmeli maddeler kullandıkları gözlenmiştir.
Kazanımların daha çok değerlendirme
ve yaratma düzeyinde, geliştirilen
maddelerin ise uygulama düzeyinde olduğu gözlenmiştir. Bu bulgu, sınıf içi
ölçme sonuçlarının öğrencilerin “programlama” kazanımlarını elde edip etmediği
hakkında geçerli bilgi vermediğini ortaya koymaktadır.
madde geliştirme öğretmen yapımı testler öğretmen yeterlikleri Bloom taksonomisi programlama eğitimi kodlama
Although the curriculum has
acquisitions for high-level skills, in-class measurements of the cognitive
level of these acquisitions are controversial. The discrepancy between the
acquisitions and measurement leads to inaccuracy of the measurement results and
the implications of these results. In this study, it was aimed to identify the
measurement activities of the information technologies teachers' in Information
Technology and Software course and to determine whether the items developed by
the teachers are able to evaluate the objectives of the lesson, in terms of
Revised Bloom's Taxonomy. For this purpose, attained 63 teachers filled the
questionnaire including questions related to in-class measurement activities. Additionally,
263 items were collected from 10 volunteered teachers and were examined.
According to the results, teachers mostly preferred paper-pencil tests and
multiple choice items for measurement. Although acquisitions were predominantly
in evaluation and synthesis levels, items developed by the teachers were found
in application level. This finding reveals that results of in-class measurement
did not provide valid information about whether students achieved objectives of
the lesson.
item development teacher-made tests teacher proficiencies Bloom taxonomy programming training coding
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |