Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 8 - 19, 25.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Altbach, P. G. (2004). Globalisation and the University: Myths and Realities in an Unequal World. Tertiary Education and Management, 10(1), 3-25.
  • Bakioğlu A., Keser S., Doğan B., Çayak S., (2017). Küreselleşme Bağlamında Eğitimde Karşılaştırma Amaç ve Metot. Bakioğlu, A. (ed.) Karşılaştırmalı Eğitim Politikalar, Göstergeler, Bağlamlar s.11-41), Ankara; Eğitim Yayınevi.
  • Bakioğlu, A. Dalgıç, G. (2012). Academics Perceptions of the Effects of Globalization on Turkish Foundation University Policies. Education and Science, 37(165), 34-47.
  • Bakioğlu, A. ve Demiral, S. (2014). Okul Yönetiminde Belirsizlik. Vize Basın Yayın; Ankara.
  • Bergh, A., Mirkina, I. ve Nilsson, T. (2014). Globalization and Institutional Quality—A Panel Data Analysis. Oxford Development Studies, 42(3), 365–394.
  • Cai, Y. (2010). Global Isomorphism And Governance Reform İn Chinese Higher Education. Tertiary Education and Management, 16(3), 229-241.
  • Chibber, V. (2013). Postcolonial Theory and The Specter of Capital. London: Verso. http://www.dw.com/tr/dünyanın-yarısından-fazlasının-internet-erişimi-yok/a-19558913 (erişim tarihi: 7 Eylül 2016).
  • Croucher, G., ve Woelert, P. (2015). Institutional İsomorphism And The Creation Of The Unified National System Of Higher Education İn Australia: An Empirical Analysis. Higher Education, 71(4), 439-453. doi:10.1007/s10734-015-9914-6.
  • DiMaggio, P. J. ve Walter W. P. (1983). “The Iron Cage Revisited: Institutional Isomorphism and Collective Rationality in Organizational Fields. American Sociological Review 48;147–160.
  • Ferguson, J. (2006). Global Shadows: Africa in the Neoliberal World Order. North Carolina: Duke University Press.
  • Hardt, M. ve Negri, A. (2015). İmparatorluk (Yılmaz, A. Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Hee Bae, S. (2012). Scalable Hıgh-Performance Multıdımensıonal Scalıng (Doktora Tezi). Indiana University, ProQuest Dissertations Publishing, 3498927.
  • Huang, F. (2007). Internationalisation of Higher Education in the Era of Globalisation: What have been its Implications in China and Japan? Hıgher Educatıon Management And Polıcy 19, (1); 47-61.
  • Jansen, J. (2007). Learnıng and Leadıng in A Globalızed World: The Lessons From South Afrıca. (Edited by Townnsend, T. ve Bates, R.) Handbook Of Teacher Educatıon Globalization, Standards And Professionalism in Times of Change, Springer, Dordrecht, The Netherlands.
  • Karasar, N. (2010) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Mızıkacı, F. (2010) Isomorphic and Diverse Institutions among Turkish Foundation Universities. Eğitim ve Bilim, 35 (157), 140-151.
  • Nancy, J. L. (2012). Dünyayı Yaratmak ya da Küreselleşme (Erşen, M, Çev.) İstanbul: Monokl.
  • Raunig, G. (2016). Bilgi Fabrikaları Yaratıcılık Endüstrileri. (Aslı Çetinkaya, çev.) İstanbul: Otonom Yayıncılık.
  • Rhoades, G., ve Slaughter, S. (2004). Academic Capitalism in The New Economy: Challenges and choices. American Academic, 1(1), 37–60.
  • Ritzer, G. (2011). Küreselleşme (Pakdemir, M, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Robertson, R. (1992). Globalization: Social Theory and Global Culture. London: SAGE Publications.
  • Shahjahan R.A. (2012) The Roles of International Organizations (IOs) in Globalizing Higher Education Policy. In: Smart J., Paulsen M. (eds) Higher Education: Handbook of Theory and Research. Higher Education: Handbook of Theory and Research, vol 27. Springer, Dordrecht.
  • Theisens; H. C. (2004). The State Of Change Analysıng Polıcy Change In Dutch And Englısh Hıgher Educatıon. Cheps; AE Enschede, NL,
  • Wunderlich, J. ve Warrier, M.. (2010). A Dictionary of Globalization. Abingdon, Oxon: Routledge.

KÜRESELLEŞMENİN YÜKSEKÖĞRETİME PARADOKSAL ETKİLERİNİN ANALİZİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 8 - 19, 25.12.2019

Öz










Bu araştırmada akademik
performans kriterleri temelinde, üniversitelerin homojenleşme düzeyleri
belirlenerek, elde edilen bulgular ışığında, birimler arası özdeşiklik ya da
benzerlik olarak tanımlanan izomorfizm bağlamında küreselleşmenin etkilerinin
tartışılması amaçlanmıştır.
Araştırmanın
evrenini 112’si devlet üniversitesi, 65’i vakıf üniversitesi olmak üzere toplam
177 üniversite oluşturmaktadır. Araştırmada, doküman inceleme ile, nicel analiz
yöntemlerinden biri olan “Çok Boyutlu Ölçekleme birlikte kullanılmıştır. Veri
analizinde bir algoritma programı olan R STUDİO programı kullanılmıştır.
URAP 2017 akademik
performans verileri,
birimler arası homojenleşme
düzeyini belirlemede kullanılan
Çok
Boyutlu Ölçekleme ile analiz edilmiştir. Homojenleşme
düzeyini belirlemek amacıyla yapılan MDS analizlerinde üniversitelerin
homojenleşme görünümünün belirgin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. H
clust” kümeleştirme algoritması kullanılarak yapılan
analizlerde kümeleşmelerin coğrafi farklılıklar, nitelik farklılıkları ve
kuruluş yılı farklıkları nezdinde ortaya çıktığı sonucuna ulaşılmıştır






Kaynakça

  • Altbach, P. G. (2004). Globalisation and the University: Myths and Realities in an Unequal World. Tertiary Education and Management, 10(1), 3-25.
  • Bakioğlu A., Keser S., Doğan B., Çayak S., (2017). Küreselleşme Bağlamında Eğitimde Karşılaştırma Amaç ve Metot. Bakioğlu, A. (ed.) Karşılaştırmalı Eğitim Politikalar, Göstergeler, Bağlamlar s.11-41), Ankara; Eğitim Yayınevi.
  • Bakioğlu, A. Dalgıç, G. (2012). Academics Perceptions of the Effects of Globalization on Turkish Foundation University Policies. Education and Science, 37(165), 34-47.
  • Bakioğlu, A. ve Demiral, S. (2014). Okul Yönetiminde Belirsizlik. Vize Basın Yayın; Ankara.
  • Bergh, A., Mirkina, I. ve Nilsson, T. (2014). Globalization and Institutional Quality—A Panel Data Analysis. Oxford Development Studies, 42(3), 365–394.
  • Cai, Y. (2010). Global Isomorphism And Governance Reform İn Chinese Higher Education. Tertiary Education and Management, 16(3), 229-241.
  • Chibber, V. (2013). Postcolonial Theory and The Specter of Capital. London: Verso. http://www.dw.com/tr/dünyanın-yarısından-fazlasının-internet-erişimi-yok/a-19558913 (erişim tarihi: 7 Eylül 2016).
  • Croucher, G., ve Woelert, P. (2015). Institutional İsomorphism And The Creation Of The Unified National System Of Higher Education İn Australia: An Empirical Analysis. Higher Education, 71(4), 439-453. doi:10.1007/s10734-015-9914-6.
  • DiMaggio, P. J. ve Walter W. P. (1983). “The Iron Cage Revisited: Institutional Isomorphism and Collective Rationality in Organizational Fields. American Sociological Review 48;147–160.
  • Ferguson, J. (2006). Global Shadows: Africa in the Neoliberal World Order. North Carolina: Duke University Press.
  • Hardt, M. ve Negri, A. (2015). İmparatorluk (Yılmaz, A. Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Hee Bae, S. (2012). Scalable Hıgh-Performance Multıdımensıonal Scalıng (Doktora Tezi). Indiana University, ProQuest Dissertations Publishing, 3498927.
  • Huang, F. (2007). Internationalisation of Higher Education in the Era of Globalisation: What have been its Implications in China and Japan? Hıgher Educatıon Management And Polıcy 19, (1); 47-61.
  • Jansen, J. (2007). Learnıng and Leadıng in A Globalızed World: The Lessons From South Afrıca. (Edited by Townnsend, T. ve Bates, R.) Handbook Of Teacher Educatıon Globalization, Standards And Professionalism in Times of Change, Springer, Dordrecht, The Netherlands.
  • Karasar, N. (2010) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Mızıkacı, F. (2010) Isomorphic and Diverse Institutions among Turkish Foundation Universities. Eğitim ve Bilim, 35 (157), 140-151.
  • Nancy, J. L. (2012). Dünyayı Yaratmak ya da Küreselleşme (Erşen, M, Çev.) İstanbul: Monokl.
  • Raunig, G. (2016). Bilgi Fabrikaları Yaratıcılık Endüstrileri. (Aslı Çetinkaya, çev.) İstanbul: Otonom Yayıncılık.
  • Rhoades, G., ve Slaughter, S. (2004). Academic Capitalism in The New Economy: Challenges and choices. American Academic, 1(1), 37–60.
  • Ritzer, G. (2011). Küreselleşme (Pakdemir, M, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Robertson, R. (1992). Globalization: Social Theory and Global Culture. London: SAGE Publications.
  • Shahjahan R.A. (2012) The Roles of International Organizations (IOs) in Globalizing Higher Education Policy. In: Smart J., Paulsen M. (eds) Higher Education: Handbook of Theory and Research. Higher Education: Handbook of Theory and Research, vol 27. Springer, Dordrecht.
  • Theisens; H. C. (2004). The State Of Change Analysıng Polıcy Change In Dutch And Englısh Hıgher Educatıon. Cheps; AE Enschede, NL,
  • Wunderlich, J. ve Warrier, M.. (2010). A Dictionary of Globalization. Abingdon, Oxon: Routledge.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Ayşen Bakioğlu Bakioğlu Bu kişi benim

Sıtar Keser

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 12 Haziran 2019
Kabul Tarihi 21 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bakioğlu, A. B., & Keser, S. (2019). KÜRESELLEŞMENİN YÜKSEKÖĞRETİME PARADOKSAL ETKİLERİNİN ANALİZİ. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 8-19.