Çalışmanın amacı, eğitim
sistemi, okul ve akademik alanda son yıllarda sürekli gündeme gelen;
vatandaşlık eğitimi, çokkültürlülük ve kapsayıcı eğitim gibi konu ve alanların
benzer ve farklıklarını dile getirebilmektir. Ayrıca vatandaşlık eğitimi,
çokkültürlülük ve kapsayıcı eğitim, alanlarının felsefi temelleri dikkate
alınarak ve eğer yapılabilecekse tüm bu alanların tek bir alan/çatı altında
birşetirebilmektir. Bu nedenle öncelikle kavramların kuramsal anlamları
araştırılmış ve genel geçer tanımlarına yer veilmiştir. Dolayısıyla adı geçen
alanlar ile ilgili öz ve özet bilgilere yer verilmiştir. Daha sonra gerek
tarihi süreç ve gerekse günümüzdeki uygulama örneklerine değinilmeye
çalışılmıştır. Çalışmanın sonuç bölümünde ise vatandaşlık eğitimi,
çokkültürlülük ve kapsayıcı eğitim ile ilgili bilgiler sentezlenerek öneri
ifadeleri oluşturulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |