Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVERY CHILD COUNTS: TEACHERS' PERSPECTIVES ON INCLUSIVE EDUCATION'S EFFECTS IN PRESCHOOL

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 65 - 76, 27.05.2024

Öz

Preschool education, which is known as critical years and where development is rapid, is an important education for children with special needs as well as for normal children. The quality of the education services to be provided in these years will significantly affect the development of the child with special needs. Individuals with special needs are individuals who have different needs from their peers in terms of their physical, mental, emotional, and social characteristics. The issue in which environments the education of these in dividuals should be met has been handled in different ways in parallel with the developments observed in the field of special education. Forthis reason, it is important to examine the social development of preschool children who receive inclusive education and to examine their interaction with other developmental areas. This research aims to examine the effects of inclusive education on the social development of children who receive inclusive education in the preschool period, according to the views of preschool teachers. The study group research consists of 2 kindergartens located in Konya city center and providing Special Education under the Ministry of National Education, and 20 preschool teachers in this school. A qualitative research method was used in this study.

Kaynakça

  • Acarlar, F. (2013). Kaynaştırma modeli ve özel gereksinimli küçük çocukların özellikleri. B. Sucuoğlu ve H. Bakkaloğlu (Eds.) Okul öncesinde kaynaştırma içinde (ss. 21-73). Ankara: Kök.
  • Ashman, A. (2015). Education for inclusion and diversity (5th ed.). Melbourne, Australia: Pearson Australia.
  • Aydın, N. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: etnoloji. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 2(2).
  • Battal, İ. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ve branş öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterliliklerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi, Afyon
  • Batu, S. 2004. Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri. Özel Eğitim. Ed: Süleyman Eripek. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 23-44.
  • Baykoç-Dönmez, N. (2010). Öğretmenlik Programları için Özel Eğitim. Neçate Baykoç-Dönmez (Ed.), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim-1 içinde s. 13-25. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Ekşi, K. (2010). Sınıf öğretmenleri ile özel eğitim öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili tutumlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Eren, B. (2012). Müzik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları ve Orff-schulw erk. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2012, Cilt 2, Sayı 2, 14-25 Ersoy. Ö., Avcı, N. (2000). Özel gereksinimi olan çocuklar ve eğitimleri “ Özel eğitim”. İstanbul: Ya-Pa Yayınları. s:27.
  • Gürsoy Kızılaslan, İ. ve Durukan, H. (2022). Okul öncesi öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 47-64.
  • İnceler, N. ve Özder, H. (2020). Investigation of Attitudes of Teacher Candidates on Inclusive Education: TRNC Case, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(2), 719-739. DOI: 10.17679/inuefd.654127
  • Kandemir, M.A.,Kurt, K., Apaydın, Z. (2021) Examination on the attıtudes of teachers in different branches towards inclusive education, Mustafa Kemal University Journal of the Faculty of Education 5 (7), 15-34.
  • Kargın, T. (2004). Kaynaştırma: tanımı, gelişimi ve ilkeleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Dergisi, 5(2), 1-13
  • Kırcaali-İftar, G. (1992). Özel eğitimde kaynaştırma. Eğitim ve Bilim. 16, 45-50 Lindsay, G. (2007). Educational psychology and the effectiveness of inclusive education/ mainstreaming. British Journal of Educational Psycology, 77(1), 1-24
  • Metin, Ş. (2013). Türkiye’de Okul Öncesinde Kaynaştırmaya İlişkin Yapılan Çalışmaların İncelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , 8 (1) , 146-172 .
  • Metin, N. (1992). Okul öncesi dönemde özürlü çocuklar için kaynaştırma programları. Özel Eğitim Dergisi,1(2), 34 -36.
Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 65 - 76, 27.05.2024

Öz

Kaynakça

  • Acarlar, F. (2013). Kaynaştırma modeli ve özel gereksinimli küçük çocukların özellikleri. B. Sucuoğlu ve H. Bakkaloğlu (Eds.) Okul öncesinde kaynaştırma içinde (ss. 21-73). Ankara: Kök.
  • Ashman, A. (2015). Education for inclusion and diversity (5th ed.). Melbourne, Australia: Pearson Australia.
  • Aydın, N. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: etnoloji. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 2(2).
  • Battal, İ. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ve branş öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterliliklerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi, Afyon
  • Batu, S. 2004. Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri. Özel Eğitim. Ed: Süleyman Eripek. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 23-44.
  • Baykoç-Dönmez, N. (2010). Öğretmenlik Programları için Özel Eğitim. Neçate Baykoç-Dönmez (Ed.), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim-1 içinde s. 13-25. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Ekşi, K. (2010). Sınıf öğretmenleri ile özel eğitim öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili tutumlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Eren, B. (2012). Müzik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları ve Orff-schulw erk. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2012, Cilt 2, Sayı 2, 14-25 Ersoy. Ö., Avcı, N. (2000). Özel gereksinimi olan çocuklar ve eğitimleri “ Özel eğitim”. İstanbul: Ya-Pa Yayınları. s:27.
  • Gürsoy Kızılaslan, İ. ve Durukan, H. (2022). Okul öncesi öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 47-64.
  • İnceler, N. ve Özder, H. (2020). Investigation of Attitudes of Teacher Candidates on Inclusive Education: TRNC Case, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(2), 719-739. DOI: 10.17679/inuefd.654127
  • Kandemir, M.A.,Kurt, K., Apaydın, Z. (2021) Examination on the attıtudes of teachers in different branches towards inclusive education, Mustafa Kemal University Journal of the Faculty of Education 5 (7), 15-34.
  • Kargın, T. (2004). Kaynaştırma: tanımı, gelişimi ve ilkeleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Dergisi, 5(2), 1-13
  • Kırcaali-İftar, G. (1992). Özel eğitimde kaynaştırma. Eğitim ve Bilim. 16, 45-50 Lindsay, G. (2007). Educational psychology and the effectiveness of inclusive education/ mainstreaming. British Journal of Educational Psycology, 77(1), 1-24
  • Metin, Ş. (2013). Türkiye’de Okul Öncesinde Kaynaştırmaya İlişkin Yapılan Çalışmaların İncelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , 8 (1) , 146-172 .
  • Metin, N. (1992). Okul öncesi dönemde özürlü çocuklar için kaynaştırma programları. Özel Eğitim Dergisi,1(2), 34 -36.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Yetişkin Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdülkadir Kabadayı

Özkan Sapsağlam

Yayımlanma Tarihi 27 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2024
Kabul Tarihi 16 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kabadayı, A., & Sapsağlam, Ö. (2024). EVERY CHILD COUNTS: TEACHERS’ PERSPECTIVES ON INCLUSIVE EDUCATION’S EFFECTS IN PRESCHOOL. International Journal of Quality in Education, 8(2), 65-76.
AMA Kabadayı A, Sapsağlam Ö. EVERY CHILD COUNTS: TEACHERS’ PERSPECTIVES ON INCLUSIVE EDUCATION’S EFFECTS IN PRESCHOOL. IJQE. Mayıs 2024;8(2):65-76.
Chicago Kabadayı, Abdülkadir, ve Özkan Sapsağlam. “EVERY CHILD COUNTS: TEACHERS’ PERSPECTIVES ON INCLUSIVE EDUCATION’S EFFECTS IN PRESCHOOL”. International Journal of Quality in Education 8, sy. 2 (Mayıs 2024): 65-76.
EndNote Kabadayı A, Sapsağlam Ö (01 Mayıs 2024) EVERY CHILD COUNTS: TEACHERS’ PERSPECTIVES ON INCLUSIVE EDUCATION’S EFFECTS IN PRESCHOOL. International Journal of Quality in Education 8 2 65–76.
IEEE A. Kabadayı ve Ö. Sapsağlam, “EVERY CHILD COUNTS: TEACHERS’ PERSPECTIVES ON INCLUSIVE EDUCATION’S EFFECTS IN PRESCHOOL”, IJQE, c. 8, sy. 2, ss. 65–76, 2024.
ISNAD Kabadayı, Abdülkadir - Sapsağlam, Özkan. “EVERY CHILD COUNTS: TEACHERS’ PERSPECTIVES ON INCLUSIVE EDUCATION’S EFFECTS IN PRESCHOOL”. International Journal of Quality in Education 8/2 (Mayıs 2024), 65-76.
JAMA Kabadayı A, Sapsağlam Ö. EVERY CHILD COUNTS: TEACHERS’ PERSPECTIVES ON INCLUSIVE EDUCATION’S EFFECTS IN PRESCHOOL. IJQE. 2024;8:65–76.
MLA Kabadayı, Abdülkadir ve Özkan Sapsağlam. “EVERY CHILD COUNTS: TEACHERS’ PERSPECTIVES ON INCLUSIVE EDUCATION’S EFFECTS IN PRESCHOOL”. International Journal of Quality in Education, c. 8, sy. 2, 2024, ss. 65-76.
Vancouver Kabadayı A, Sapsağlam Ö. EVERY CHILD COUNTS: TEACHERS’ PERSPECTIVES ON INCLUSIVE EDUCATION’S EFFECTS IN PRESCHOOL. IJQE. 2024;8(2):65-76.