Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ISSUE OF MAKAM IN ELAZIĞ-HARPUT MUSIC

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 77 - 100, 27.05.2024

Öz

The Elazığ-Harput music, which holds a significant place within Turkish music, contains compositions with distinctive melody progressions and musicalstructures unlike music from other regions. It is stated in the sources that the makams of these works are examined differently from the makams in urkish music,as makams that include names and sequences specific to one region. In the research, the work called “İbrahimiye Gazel” belonging to the Elazığ-Harput region wasnotated and examined in terms of makam. As a result, it has been revealed that the makam structure of the work is in the “Uşşak” makam, one of the makams in Turkish music. Consequently, with the identification of these structures which are called “Elazığ-Harput makams” in the sources, it has been concluded that they do not represent regional makams but rather styles of discourse.

Kaynakça

  • Ekici, Savaş. (2009). Elazığ Harput Müziği. Akçağ Yayınları, Ankara.
  • Emnalar, Atınç. (1998). Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı. Ege Üniversitesi Basımevi İzmir.
  • Köroğlu, Halil İbrahim. (2017). TRT Türk Halk Müziği Repertuvarında Bulunan Elazığ-Harput Yöresine Ait Türkülerin Makam ve Usûl Açısından İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • Küçükçelebi, A. E. (2002). Uzun Havalar. Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları. Memişoğlu, Fikret. (1992). Harput Ahengi. Ankara: Elazığ Kültür Tanıtma Vakfı Yayınları.
  • Özkan, İ. H. (2006). Türk Musikisi Nazariyatı ve Usülleri. Ötüken Yayınları. Pelikoğlu, Mehmet Can. (2012). Geleneksel Türk Halk Müziği Eserlerinin Makamsal Açıdan Adlandırılması. Mega Ofset Matbaacılık, Erzurum.
  • Parlak, E. (1990). Bozlaklar. Yüksek Lisans İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Solakoğlu, S. (2011). Muharrem Ertaş İcrâsında Bozlakların İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Subaşı, M., & Okumuş, K. (2017). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Durum Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Sunguroğlu İshak. (1961). Harput Yollarında. Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı Yayınları No: 2, C.III.
  • Taşbilek, Şemsettin. (2012). Elazığ Müzik Kültürü Cilt I. Başarı Dergisi Yayınları, Bursa
Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 77 - 100, 27.05.2024

Öz

Kaynakça

  • Ekici, Savaş. (2009). Elazığ Harput Müziği. Akçağ Yayınları, Ankara.
  • Emnalar, Atınç. (1998). Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı. Ege Üniversitesi Basımevi İzmir.
  • Köroğlu, Halil İbrahim. (2017). TRT Türk Halk Müziği Repertuvarında Bulunan Elazığ-Harput Yöresine Ait Türkülerin Makam ve Usûl Açısından İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • Küçükçelebi, A. E. (2002). Uzun Havalar. Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları. Memişoğlu, Fikret. (1992). Harput Ahengi. Ankara: Elazığ Kültür Tanıtma Vakfı Yayınları.
  • Özkan, İ. H. (2006). Türk Musikisi Nazariyatı ve Usülleri. Ötüken Yayınları. Pelikoğlu, Mehmet Can. (2012). Geleneksel Türk Halk Müziği Eserlerinin Makamsal Açıdan Adlandırılması. Mega Ofset Matbaacılık, Erzurum.
  • Parlak, E. (1990). Bozlaklar. Yüksek Lisans İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Solakoğlu, S. (2011). Muharrem Ertaş İcrâsında Bozlakların İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Subaşı, M., & Okumuş, K. (2017). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Durum Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Sunguroğlu İshak. (1961). Harput Yollarında. Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı Yayınları No: 2, C.III.
  • Taşbilek, Şemsettin. (2012). Elazığ Müzik Kültürü Cilt I. Başarı Dergisi Yayınları, Bursa
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Yetişkin Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ozan Daş Bu kişi benim

Türker Eroğlu

Yayımlanma Tarihi 27 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 18 Ekim 2023
Kabul Tarihi 13 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Daş, O., & Eroğlu, T. (2024). THE ISSUE OF MAKAM IN ELAZIĞ-HARPUT MUSIC. International Journal of Quality in Education, 8(2), 77-100.
AMA Daş O, Eroğlu T. THE ISSUE OF MAKAM IN ELAZIĞ-HARPUT MUSIC. IJQE. Mayıs 2024;8(2):77-100.
Chicago Daş, Ozan, ve Türker Eroğlu. “THE ISSUE OF MAKAM IN ELAZIĞ-HARPUT MUSIC”. International Journal of Quality in Education 8, sy. 2 (Mayıs 2024): 77-100.
EndNote Daş O, Eroğlu T (01 Mayıs 2024) THE ISSUE OF MAKAM IN ELAZIĞ-HARPUT MUSIC. International Journal of Quality in Education 8 2 77–100.
IEEE O. Daş ve T. Eroğlu, “THE ISSUE OF MAKAM IN ELAZIĞ-HARPUT MUSIC”, IJQE, c. 8, sy. 2, ss. 77–100, 2024.
ISNAD Daş, Ozan - Eroğlu, Türker. “THE ISSUE OF MAKAM IN ELAZIĞ-HARPUT MUSIC”. International Journal of Quality in Education 8/2 (Mayıs 2024), 77-100.
JAMA Daş O, Eroğlu T. THE ISSUE OF MAKAM IN ELAZIĞ-HARPUT MUSIC. IJQE. 2024;8:77–100.
MLA Daş, Ozan ve Türker Eroğlu. “THE ISSUE OF MAKAM IN ELAZIĞ-HARPUT MUSIC”. International Journal of Quality in Education, c. 8, sy. 2, 2024, ss. 77-100.
Vancouver Daş O, Eroğlu T. THE ISSUE OF MAKAM IN ELAZIĞ-HARPUT MUSIC. IJQE. 2024;8(2):77-100.