Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 68 - 85, 29.10.2024

Öz

Kaynakça

  • Akman Dömbekci, H., Erişen, M. A. (2022). Nitel araştırmalarda görüşme tekniği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 141-160.
  • Andırıcı, Ö. (2006). İlköğretimde müzik derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bilen, S. (1995). İşbirlikçi öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bütün, M., Demir, S. B. (2016). Nitel araştırma yöntemleri. (3. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi
  • Gündoğdu, P. (2006). Müzik öğretmenlerinin mesleki yeterliklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Hepkul, A. (2002). Bir sosyal bilim araştırma yöntemi olarak içerik analizi. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 1-12.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (17. baskı). Ankara: Nobel.
  • Kıvrak, Y. (2003). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarımızda toplu çalma/söylemederslerindeki repertuar sorunu. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, İnönü Üniversitesi, s. 59- 61, Malatya.
  • Özen, N. (2004). Çalgı eğitiminde yararlanılan müzik eğitimi yöntemleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 57-63.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(35), 320-331.
  • Parasız, G. (2010). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/28984 sayfasından erişilmiştir.
  • San, İ. (1991). Eğitim öğretimde yaşayarak öğrenme yönteminde estetik süreç olarak yaratıcı drama. Eğitimde Nitelik Geliştirme Eğitimde Arayışlar, I. Sempozyum’da sunulmuş bildiri, İstanbul.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yağışan, N. (2002). Farklı bir alanın profesyonel sporcuları müzisyenler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 183-194.

SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ VIEWS ON PLAYING TOGETHER ACTIVITIES IN MELODICA TEACHING OF MUSIC COURSE

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 68 - 85, 29.10.2024

Öz

In this study, it was aimed to determine the effect of the melodica instrument used in primary school and secondary school music lesson instrument education on melodica teaching with playing together activities. As a result of the practice of playing together, was aimed to determine the opinions of the students who received melodica instruction about the practice. The research is important in terms of providing an alternative to the teaching methods of music teachers with the teaching materials created and including student-centered music education and training. This study is a descriptive research from qualitative research methods and aims to reflect the current situation. The study group of the research consists of 10 secondary school students who receive melodica teaching with the teaching method of playing together. Students' experiences and opinions about the learning process were determined with a semi-structured interview form and data were collected. In the analysis of the data, content analysis was applied by grouping the information obtained through interview questions. In the study, the development of musical skills of middle school students by playing together, peer support and ommunication, the effect of playing together activities on motivation, cooperation, and teamwork, the contributions of making music with the community, the effect of playing together on
ocialization and self-confidence were classified in line with student opinions. According to the results obtained in the study, it is thought that the co-playing activities applied in the middle school music lesson melodica teaching increase the musical skills of the students and their performance of playing the melodica instrument

Kaynakça

  • Akman Dömbekci, H., Erişen, M. A. (2022). Nitel araştırmalarda görüşme tekniği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 141-160.
  • Andırıcı, Ö. (2006). İlköğretimde müzik derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bilen, S. (1995). İşbirlikçi öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bütün, M., Demir, S. B. (2016). Nitel araştırma yöntemleri. (3. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi
  • Gündoğdu, P. (2006). Müzik öğretmenlerinin mesleki yeterliklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Hepkul, A. (2002). Bir sosyal bilim araştırma yöntemi olarak içerik analizi. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 1-12.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (17. baskı). Ankara: Nobel.
  • Kıvrak, Y. (2003). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarımızda toplu çalma/söylemederslerindeki repertuar sorunu. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, İnönü Üniversitesi, s. 59- 61, Malatya.
  • Özen, N. (2004). Çalgı eğitiminde yararlanılan müzik eğitimi yöntemleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 57-63.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(35), 320-331.
  • Parasız, G. (2010). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/28984 sayfasından erişilmiştir.
  • San, İ. (1991). Eğitim öğretimde yaşayarak öğrenme yönteminde estetik süreç olarak yaratıcı drama. Eğitimde Nitelik Geliştirme Eğitimde Arayışlar, I. Sempozyum’da sunulmuş bildiri, İstanbul.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yağışan, N. (2002). Farklı bir alanın profesyonel sporcuları müzisyenler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 183-194.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Yetişkin Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevinç Apaydın Öncül Bu kişi benim

Mehlika Dündar

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2024
Kabul Tarihi 10 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Apaydın Öncül, S., & Dündar, M. (2024). SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ VIEWS ON PLAYING TOGETHER ACTIVITIES IN MELODICA TEACHING OF MUSIC COURSE. International Journal of Quality in Education, 9(1), 68-85.
AMA Apaydın Öncül S, Dündar M. SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ VIEWS ON PLAYING TOGETHER ACTIVITIES IN MELODICA TEACHING OF MUSIC COURSE. IJQE. Ekim 2024;9(1):68-85.
Chicago Apaydın Öncül, Sevinç, ve Mehlika Dündar. “SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ VIEWS ON PLAYING TOGETHER ACTIVITIES IN MELODICA TEACHING OF MUSIC COURSE”. International Journal of Quality in Education 9, sy. 1 (Ekim 2024): 68-85.
EndNote Apaydın Öncül S, Dündar M (01 Ekim 2024) SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ VIEWS ON PLAYING TOGETHER ACTIVITIES IN MELODICA TEACHING OF MUSIC COURSE. International Journal of Quality in Education 9 1 68–85.
IEEE S. Apaydın Öncül ve M. Dündar, “SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ VIEWS ON PLAYING TOGETHER ACTIVITIES IN MELODICA TEACHING OF MUSIC COURSE”, IJQE, c. 9, sy. 1, ss. 68–85, 2024.
ISNAD Apaydın Öncül, Sevinç - Dündar, Mehlika. “SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ VIEWS ON PLAYING TOGETHER ACTIVITIES IN MELODICA TEACHING OF MUSIC COURSE”. International Journal of Quality in Education 9/1 (Ekim 2024), 68-85.
JAMA Apaydın Öncül S, Dündar M. SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ VIEWS ON PLAYING TOGETHER ACTIVITIES IN MELODICA TEACHING OF MUSIC COURSE. IJQE. 2024;9:68–85.
MLA Apaydın Öncül, Sevinç ve Mehlika Dündar. “SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ VIEWS ON PLAYING TOGETHER ACTIVITIES IN MELODICA TEACHING OF MUSIC COURSE”. International Journal of Quality in Education, c. 9, sy. 1, 2024, ss. 68-85.
Vancouver Apaydın Öncül S, Dündar M. SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ VIEWS ON PLAYING TOGETHER ACTIVITIES IN MELODICA TEACHING OF MUSIC COURSE. IJQE. 2024;9(1):68-85.