Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

HİBE DESTEKLERİNİN FİRMA İNOVASYONUNA ETKİSİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 65 - 71, 03.01.2019

Öz

Ülkelerin, teknoloji takipçi ülke konumundan, teknoloji üreten ülke konumuna gelmesi için firmaların

inovasyon yapması zorunludur. Firmaların inovasyon faaliyetlerine başarılı olabilmeleri için iyi kurgulanmış

hibe destek programları gereklidir. Hibe alan firmaların, inovasyon yapmaları hibelerin başarısını göstermektedir.

Gelişmekte olan ülkelerde bulunan firmaların inovasyon faaliyetlerinde, hibeler etkilimidir? sorusunun cevabını

bulmak için Türkiye örneği ile 2015 yılı bölgesel girişim anketi verileri kullanıldı. İnovasyon değişkeni olarak

ürün, süreç, pazarlama ve organizasyonel inovasyon ölçüt alınmıştır. Hibeler bir bütün olarak modellendiğinde,

hibe alan firmaların alamayanlara göre her inovasyon çeşidini yapma olasılıklarının daha yüksek olduğuna

ulaşılmıştır. Hibeler veren kurumları göre ayrı ayrı incelendiğinde farklı kuruluşların vermiş olduğu hibelerin

farklı inovasyon türlerini etkiledikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Altay, A., & Karabulut, Ş. (2017). Türkiye’de mali teşvik sistemi ve yatırımlara sağlanan mali teşviklerin değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(4), 189-202.
  • Bloom, N., Griffith, R., & Van Reenen, J. (2002). Do R&D tax credits work? Evidence from a panel of countries 1979–1997. Journal of Public Economics, 85(1), 1-31.
  • Czarnitzki, D., & Licht, G. (2006). Additionality of public R&D grants in a transition economy: the case of Eastern Germany. Economics of Transition, 14(1), 101-131.
  • González, X. & Pazó, C. (2008). ‘‘Do public subsidies stimulate private R&D spending?’’ Research Policy 37 (3), 371–389.
  • Hall, B., van Reenen, J. (2000). ‘‘How effective are fiscal incentives for R&D? A review of the evidence.’’ Research Policy 29, 449–469.
  • Klette, T. J., Møen, J., & Griliches, Z. (2000). Do subsidies to commercial R&D reduce market failures? microeconometric evaluation studies1. Research Policy, 29(4-5), 471-495.
  • KOSGEB (2018). http://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/337/vizyon-ve-misyon Erişim tarihi:07.05.2018 Özbek, H. ve Atik, H. (2013). ‘‘İnovasyon göstergeleri bakımından türkiye’nin avrupa birliği ülkeleri arasındaki yeri: istatistiksel bir analiz’’ Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 42, Temmuz-Aralık 2013 ss. 193-210
  • Özçelik ve Taymaz. (2008). ‘‘R&D support programs in developing countries: the Turkish experience’’ Research Policy, 2008, vol 37, pp. 258-275.
  • Grabowski, W., Pamukcu, T., Szczygielski, K., & Tandogan, V. S. (2013). Does government support for private innovation matter? Firm-level evidence from Turkey and Poland. CASE Network Studies & Analyses No.458 2013.
  • Tandoğan V. S. ve Pamukçu M. T. (2011). ‘‘Evaluating essectivebess of public support to business R&D in Turkey through concepts of input and output additionality’’ Economic Research Forum – Working Paper No. 593, 2011.
  • Wallsten S. J. (2000). ‘‘The effects of government-industry R&D programs on private R&D: the case of the Small Business Innovation Research Program.’’ Rand Journal of Economics 31 (1), 82–100 / 2000.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 65 - 71, 03.01.2019

Öz

Kaynakça

  • Altay, A., & Karabulut, Ş. (2017). Türkiye’de mali teşvik sistemi ve yatırımlara sağlanan mali teşviklerin değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(4), 189-202.
  • Bloom, N., Griffith, R., & Van Reenen, J. (2002). Do R&D tax credits work? Evidence from a panel of countries 1979–1997. Journal of Public Economics, 85(1), 1-31.
  • Czarnitzki, D., & Licht, G. (2006). Additionality of public R&D grants in a transition economy: the case of Eastern Germany. Economics of Transition, 14(1), 101-131.
  • González, X. & Pazó, C. (2008). ‘‘Do public subsidies stimulate private R&D spending?’’ Research Policy 37 (3), 371–389.
  • Hall, B., van Reenen, J. (2000). ‘‘How effective are fiscal incentives for R&D? A review of the evidence.’’ Research Policy 29, 449–469.
  • Klette, T. J., Møen, J., & Griliches, Z. (2000). Do subsidies to commercial R&D reduce market failures? microeconometric evaluation studies1. Research Policy, 29(4-5), 471-495.
  • KOSGEB (2018). http://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/337/vizyon-ve-misyon Erişim tarihi:07.05.2018 Özbek, H. ve Atik, H. (2013). ‘‘İnovasyon göstergeleri bakımından türkiye’nin avrupa birliği ülkeleri arasındaki yeri: istatistiksel bir analiz’’ Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 42, Temmuz-Aralık 2013 ss. 193-210
  • Özçelik ve Taymaz. (2008). ‘‘R&D support programs in developing countries: the Turkish experience’’ Research Policy, 2008, vol 37, pp. 258-275.
  • Grabowski, W., Pamukcu, T., Szczygielski, K., & Tandogan, V. S. (2013). Does government support for private innovation matter? Firm-level evidence from Turkey and Poland. CASE Network Studies & Analyses No.458 2013.
  • Tandoğan V. S. ve Pamukçu M. T. (2011). ‘‘Evaluating essectivebess of public support to business R&D in Turkey through concepts of input and output additionality’’ Economic Research Forum – Working Paper No. 593, 2011.
  • Wallsten S. J. (2000). ‘‘The effects of government-industry R&D programs on private R&D: the case of the Small Business Innovation Research Program.’’ Rand Journal of Economics 31 (1), 82–100 / 2000.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökçe Mercan

Ahmet Kibar Çetin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mercan, G., & Çetin, A. K. (2019). HİBE DESTEKLERİNİN FİRMA İNOVASYONUNA ETKİSİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 65-71.
AMA Mercan G, Çetin AK. HİBE DESTEKLERİNİN FİRMA İNOVASYONUNA ETKİSİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. IJTEBS. Ocak 2019;2(2):65-71.
Chicago Mercan, Gökçe, ve Ahmet Kibar Çetin. “HİBE DESTEKLERİNİN FİRMA İNOVASYONUNA ETKİSİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi 2, sy. 2 (Ocak 2019): 65-71.
EndNote Mercan G, Çetin AK (01 Ocak 2019) HİBE DESTEKLERİNİN FİRMA İNOVASYONUNA ETKİSİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2 2 65–71.
IEEE G. Mercan ve A. K. Çetin, “HİBE DESTEKLERİNİN FİRMA İNOVASYONUNA ETKİSİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ”, IJTEBS, c. 2, sy. 2, ss. 65–71, 2019.
ISNAD Mercan, Gökçe - Çetin, Ahmet Kibar. “HİBE DESTEKLERİNİN FİRMA İNOVASYONUNA ETKİSİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2/2 (Ocak 2019), 65-71.
JAMA Mercan G, Çetin AK. HİBE DESTEKLERİNİN FİRMA İNOVASYONUNA ETKİSİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. IJTEBS. 2019;2:65–71.
MLA Mercan, Gökçe ve Ahmet Kibar Çetin. “HİBE DESTEKLERİNİN FİRMA İNOVASYONUNA ETKİSİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, 2019, ss. 65-71.
Vancouver Mercan G, Çetin AK. HİBE DESTEKLERİNİN FİRMA İNOVASYONUNA ETKİSİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. IJTEBS. 2019;2(2):65-71.