Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Yeni Nesil Üniversiteler*

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 105 - 118, 31.10.2016

Öz

21. yüzyılda üniversitelerin köklü bir değişime uğradığına, bilim temelli, tek disiplinli kurumlar olmaktan çıkarak, global bilgi merkezi olma yolunda ilerlediklerine dikkat çekilen günümüzde üniversiteler hedef kitlelerine yönelik farklı çalışmalar yapmak durumundadırlar. Değişen toplum yapısı ve de aslında ötesinde yeni jenerasyonların öğrenci oldukları üniversiteler yeniliklere açık olmak durumundadır. Y ve Z jenerasyonların hedef kitlesi olduğu yükseköğretim kurumlarında yeni teknolojilerin kullanımı, girişimci olan bu yeni nesil özelliklerine yönelik çalışmalar içerisinde oldukları aşikârdır. Wissema’nın da belirttiği gibi "Üçüncü Kuşak Üniversiteler yarattıkları bilginin kullanımının ve ticari etkinlik haline getirilmesinin etkin bir biçimde peşinde olurlar ve bunu kendileri için, bilimsel araştırma ve eğitimle eşit önemde üçüncü bir hedef sayarlar". Ancak bildiğimiz üzere dünya dördüncü ve hatta beşinci nesil üniversitelere doğru gitmektedir. Üniversiteler sadece bilgi üreten değil bunu aktaran ve ticari değer yaratan bir hale dönüşmektedir ve de hayatta kalabilmek için de dönüşmek durumundadır. Teknolojik yeniliklerin akademiyle harmanlanması ve sanayiye katkı sağlaması doğal beklenti halindedir ve de asıl farklılığı yaratan yönüdür üniversiteler açısından. Üniversiteler, sektörle yaptıkları işbirlikleri ile mezunlarına her zaman iş garantisi sağlayamamaktadır ancak mezun olan kişiyi sektöre hazır hale getirmeyi amaçlamaktadır. Türkiye’de üniversitelerin bu doğrultuda somut olarak yaptıkları çalışmaların incelenmesi hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • Alabay, Mehmet Nurettin; Çalıkoğlu, Melih Rüştü; Aygün, Aslıhan (2013) Üçüncü Nesil Üniversitelerin Yeniden Konumlandırılması: Bağımsız Bir Fonksiyon Olarak Sosyal Etkinin Doğuşu. In Proc. ICQH 2013-International Conference On Quality In Higher Education (pp. 978-992).
  • Alan, Gülseli Aygül (2011) Postmodern Tüketim Kültüründe Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi SBE, İstanbul.
  • Ankara Üniversitesi (2016) [Çevrimiçi], http://www.ankara.edu.tr/#, [Erişim Tarihi: 10/03/2016].
  • Arap, Kavil Sultan (2010) Türkiye Yeni Üniversitelerine Kavuşurken: Türkiye'de Yeni Üniversiteler ve Kuruluş Gerekçeleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65: 001-029.
  • Arslan, Mehmet (2005) Cumhuriyet Dönemi Üniversite Reformları Bağlamında Üniversitelerimizde Demokratiklik Tartışmaları. Sosyal Bilimler Dergisi, 18: 23-49.
  • Atatürk Üniversitesi (2016) [Çevrimiçi], http://www.atauni.edu.tr/, [Erişim Tarihi: 10/03/2016].
Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 105 - 118, 31.10.2016

Öz

Kaynakça

  • Alabay, Mehmet Nurettin; Çalıkoğlu, Melih Rüştü; Aygün, Aslıhan (2013) Üçüncü Nesil Üniversitelerin Yeniden Konumlandırılması: Bağımsız Bir Fonksiyon Olarak Sosyal Etkinin Doğuşu. In Proc. ICQH 2013-International Conference On Quality In Higher Education (pp. 978-992).
  • Alan, Gülseli Aygül (2011) Postmodern Tüketim Kültüründe Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi SBE, İstanbul.
  • Ankara Üniversitesi (2016) [Çevrimiçi], http://www.ankara.edu.tr/#, [Erişim Tarihi: 10/03/2016].
  • Arap, Kavil Sultan (2010) Türkiye Yeni Üniversitelerine Kavuşurken: Türkiye'de Yeni Üniversiteler ve Kuruluş Gerekçeleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65: 001-029.
  • Arslan, Mehmet (2005) Cumhuriyet Dönemi Üniversite Reformları Bağlamında Üniversitelerimizde Demokratiklik Tartışmaları. Sosyal Bilimler Dergisi, 18: 23-49.
  • Atatürk Üniversitesi (2016) [Çevrimiçi], http://www.atauni.edu.tr/, [Erişim Tarihi: 10/03/2016].
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülseli Aygül Ernek Alan

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ernek Alan, G. A. (2016). Türkiye’de Yeni Nesil Üniversiteler*. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3(2), 105-118.