Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Anlatı Kuramı ve Reklamda Kullanımı: Anlatı Analizi Çerçevesinde Bir İnceleme

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 88 - 133, 19.12.2017

Öz

Anlatılar insanların birbiriyle iletişim kurmasında ve iknada etkili olan araçlardan biri olarak görülmektedir. Günümüzde reklamlarda bu unsur yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Doğrudan bir ürün/ hizmet satışı gerçekleştirmek yerine bunu anlatı formatında bir reklamın içerisine yerleştirdiğinde tüketicinin mesaja karşı koyma direnci daha azalmaktadır. Çalışmanın amacı; anlatı kuramının reklamda nasıl oluşturulduğunu, anlatının kronoloji- nedensellik ve ahenk -uygunluk bakımından nasıl yapılandırıldığını göstermeye çalışmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan anlatı analizi kullanılmıştır. Bu kapsamda son dönemlerde televizyonlarda sıklıkla yayınlanan ve üzerinde konuşulan reklamlardan biri olan #Allianz Seninle isimli reklam filmi incelenmiştir. Çalışmada reklamda sunulan değer ve özelliklerin doğrudan gösterilmek yerine küçük göstergeler ve hikâyenin içerisine yerleştirilerek verilmeye çalışılmasının önemi aktarılmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Adaval, R., & Wyer, R. S. (1998). The role of narratives in consumer information processing. Journal of Consumer Psychology, 7(3), 207-245.
  • Ashok K. Lalwani , May Lwin & Kuah Leng Li (2005). Consumer responses to english accent variations in advertising. Journal of Global Marketing, 18:3-4, 143-165.
  • Brechman, J. M., & Purvis, S. C. (2015). Narrative, transportation and advertising. International Journal of Advertising, 34(2), 366-381.
  • Boller, G. W., & Olson, J. C. (1991). Experiencing ad meanings: Crucial aspects of narrative/drama processing. NA-Advances in Consumer Research, Vol.18.
  • Chang, C. (2013). Imagery fluency and narrative advertising effects. Journal of advertising, 42(1), 54-68.
  • Ersoy, A. ve Bozkurt, M.(2016). Anlatı araştırması. (Ed. Ahmet Saban ve Ali Ersoy). Eğitimde nitel araştırma desenleri kitabı içinde. Ankara: Anı yayıncılık
  • Escalas, J. E. (1998). Advertising narratives: What are they and how do they work. Representing consumers: Voices, views, and visions, 267-289.
  • Fisher, W. R. (1984). Narration as a human communication paradigm: The case of public moral argument. Communications Monographs, 51(1), 1-22.
  • Larson, C. ( 2010). Persuasion: Reception and Responsibility. (12th Ed.). Wadsworth, Cengage Learning:Canada.
  • Lien, N. H.& Chen, Y. L. (2013). Narrative ads: The effect of argument strength and story format. Journal of Business research, 66(4), 516-522.
  • Murphy, S. T., Frank, L. B., Chatterjee, J. S. & Baezconde-Garbanati, L. (2013). Narrative versus non-narrative: The role of identification, transportation and emotion in reducing health disparities. Journal of Community, 63, 116–137.
  • Riessman, C. K. (2005). Narrative analysis. Narrative, memory & everyday life, 1-7. Rossiter, J.R., Percy, L. & Donovan, R. J. (1991). A better advertising planning grid. Journal of Advertising Research, 31(5), 11-21.
  • Sandıkçıoğlu, B. (2014). İkna Kuramları. Mine Oyman (Ed.). İkna Edici İletişim kitabı içinde. Eskişehir: Aöf Yayınları.
  • Siala, H. (2013). Religious influences on consumers’ high-involvement purchasing decisions. Journal of services marketing, 27(7), 579-589.
  • Stutts, N. B. & Barker, R. T. (1999). The use of narrative paradigm theory in assessing audience value conflict in image advertising. Management Communication Quarterly, 13(2), 209-244.
  • Weinberger, M. G. & Spotts, H. E. (1989). A Situational View of Information Content in TV Advertising in the US and UK. The Journal of Marketing, 89-94.
  • Zheng, L. (2014). Narrative Transportation in Radio Advertising: A Study of the Effects of Dispositional Traits on Mental Transportation. Journal of Radio & Audio Media, 21(1), 36-50.
  • Allianz Turkiye Sigorta Reklamı https://www.youtube.com/watch?v=xqTMwO6ha3U http://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/2016ya-damga-vuran-reklam-kampanyalari/
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 88 - 133, 19.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Adaval, R., & Wyer, R. S. (1998). The role of narratives in consumer information processing. Journal of Consumer Psychology, 7(3), 207-245.
  • Ashok K. Lalwani , May Lwin & Kuah Leng Li (2005). Consumer responses to english accent variations in advertising. Journal of Global Marketing, 18:3-4, 143-165.
  • Brechman, J. M., & Purvis, S. C. (2015). Narrative, transportation and advertising. International Journal of Advertising, 34(2), 366-381.
  • Boller, G. W., & Olson, J. C. (1991). Experiencing ad meanings: Crucial aspects of narrative/drama processing. NA-Advances in Consumer Research, Vol.18.
  • Chang, C. (2013). Imagery fluency and narrative advertising effects. Journal of advertising, 42(1), 54-68.
  • Ersoy, A. ve Bozkurt, M.(2016). Anlatı araştırması. (Ed. Ahmet Saban ve Ali Ersoy). Eğitimde nitel araştırma desenleri kitabı içinde. Ankara: Anı yayıncılık
  • Escalas, J. E. (1998). Advertising narratives: What are they and how do they work. Representing consumers: Voices, views, and visions, 267-289.
  • Fisher, W. R. (1984). Narration as a human communication paradigm: The case of public moral argument. Communications Monographs, 51(1), 1-22.
  • Larson, C. ( 2010). Persuasion: Reception and Responsibility. (12th Ed.). Wadsworth, Cengage Learning:Canada.
  • Lien, N. H.& Chen, Y. L. (2013). Narrative ads: The effect of argument strength and story format. Journal of Business research, 66(4), 516-522.
  • Murphy, S. T., Frank, L. B., Chatterjee, J. S. & Baezconde-Garbanati, L. (2013). Narrative versus non-narrative: The role of identification, transportation and emotion in reducing health disparities. Journal of Community, 63, 116–137.
  • Riessman, C. K. (2005). Narrative analysis. Narrative, memory & everyday life, 1-7. Rossiter, J.R., Percy, L. & Donovan, R. J. (1991). A better advertising planning grid. Journal of Advertising Research, 31(5), 11-21.
  • Sandıkçıoğlu, B. (2014). İkna Kuramları. Mine Oyman (Ed.). İkna Edici İletişim kitabı içinde. Eskişehir: Aöf Yayınları.
  • Siala, H. (2013). Religious influences on consumers’ high-involvement purchasing decisions. Journal of services marketing, 27(7), 579-589.
  • Stutts, N. B. & Barker, R. T. (1999). The use of narrative paradigm theory in assessing audience value conflict in image advertising. Management Communication Quarterly, 13(2), 209-244.
  • Weinberger, M. G. & Spotts, H. E. (1989). A Situational View of Information Content in TV Advertising in the US and UK. The Journal of Marketing, 89-94.
  • Zheng, L. (2014). Narrative Transportation in Radio Advertising: A Study of the Effects of Dispositional Traits on Mental Transportation. Journal of Radio & Audio Media, 21(1), 36-50.
  • Allianz Turkiye Sigorta Reklamı https://www.youtube.com/watch?v=xqTMwO6ha3U http://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/2016ya-damga-vuran-reklam-kampanyalari/
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Şardağı

R. Ayhan Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şardağı, E., & Yılmaz, R. A. (2017). Anlatı Kuramı ve Reklamda Kullanımı: Anlatı Analizi Çerçevesinde Bir İnceleme. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 4(2), 88-133.