Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Comments in Buying Behavior: An Evaluation Through Trendyol Customers

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 49 - 67, 19.06.2020

Öz

The trade that started the trade exchange process has undergone many changes with globalization and emerging technologies and continues to undergo many changes. In this context, the supply and demand of the customers also change, which of course is reflected in the sales policies of the owners of the company. Especially with the introduction of e-commerce, it is thought that the elements that customers pay attention to in the purchasing process have changed. The aim of the study was to examine the role of customer comments on goods and services online in purchasing behaviour. For this purpose, questions about whether individuals take into account the comments made to the product, if the comments are negative, whether the customers make the purchase and in what direction the purchasing behavior of those who have no idea about the product is carried out through the comments constitute research questions. While Trendyol customers, one of the e-commerce sites, were sampling the study, participants were reached via Instagram, Facebook and Twitter. In the study, data was collected by online survey using quantitative research method and descriptive analysis findings were interpreted. In the results obtained, it was observed that the majority of Trendyol customers paid attention to their requirements and abandoned their purchases in negative comments on the product.

Kaynakça

  • Kaynakça Aydın, H. ve Kazançoğu, İ. (2017). Çoklu Kanal Stratejisinden Omni-Kanal Stratejisine Geçişin Tüketiciler Tarafından Kabülü. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (39), 57-77. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/31632/334481 Bayat, B. (2015). Uygulamalı Sosyal Bilim Araştırmalarında Ölçme, Ölçekler Ve “Likert” Ölçek Kurma Tekniği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 16(3), 1-24. Chaffey, D., ve Smith, P. R. (2013). eMarketing eXcellence: Planning and optimizing your digital marketing. Routledge. Dal, N. E. ve Şahin, Ö. (2018) Elektronik Ticarette Güven Oluşturan Faktörlerin Satınalma Niyeti İle İlişkisi: Trendyol Alışveriş Sitesi Müşterileri İle Bir Araştırma. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 240-259. Kotler, P. (2010). Pazarlamayı Anlamak. (Çev. Melis İnan). İstanbul: Optimist yayınları. Kotler, P., Kartajaya, H., ve Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. Optimist Yayın Grubu. Mert, E. (2018). Anket, Çevrimiçi Anket Tekniği ve Çevrimiçi’nde Anket Uygulaması. (Der. Binark, M.) Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı yayınları Odabaşı, Y., ve Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi (5. Baskı). Eskişehir: Mediacat Yayınları. Özgüven, N. (2011). Tüketicilerin Online Alışverişe Karşı Tutumları İle Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Analizi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2011 (2), 47-54. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/kmusekad/issue/10215/125553 Özmen, Ş. (2012). Ağ ekonomisinde yeni ticaret yolu e-ticaret. (4. Baskı). İstanbul: Bilgi Üniversitesi yayınları. Resmi Gazete. (2019). Asgari Ücret Tespit Komisyon Kararı. Erişim adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/12/20191227-21.pdf) Erişim tarihi: 10.02.2020 Sabuncuoğlu, Z. ve Tokol, T. (2011). İşletme. İstanbul: Beta yayınları. Smith, K. T. (2011). Digital marketing strategies that Millennials find appealing, motivating, or just annoying. Journal of Strategic marketing, 19(6), 489-499. Todor, R. D. (2016). Blending traditional and digital marketing. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Economic Sciences. Series V, 9(1), 51. Yasmin, A., Tasneem, S. & Fatima, K., (2015). Effectiveness of digital marketing in the challenging age: an empricial study. International Journal of Management Science and Business Administration. 1.5, 69-80. Trendyol. (2019). Hakkımızda bölümü. Erişim adresi: https://www.trendyol.com/hakkimizda ) Erişim tarihi:19.01.2020

Satın Alma Davranışında Yorumların Rolü: Trendyol Müşterileri Üzerinden Bir Değerlendirme

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 49 - 67, 19.06.2020

Öz

Takas usulü başlayan ticaret küreselleşme ve gelişen teknolojilerle birlikte pek çok değişim geçirmiş, geçirmeye de devam etmektedir. Bu bağlamda müşterilerin arz ve talepleri de değişmekte, bu durum elbette firma sahiplerinin satış politikalarına da yansımaktadır. Özellikle e-ticaretin kullanılmaya başlanmasıyla birlikte müşterilerin satın alma sürecindeki dikkat ettikleri unsurların da değiştiği düşünülmektedir. Çalışmanın amacı, Trendyol’da mallara ve hizmetlere yapılan müşteri yorumlarının, satın alma davranışlarındaki rolünü incelemektir. Bu amaçtan hareketle bireylerin ürüne yapılan yorumları dikkate alıp almadıkları, yorumların olumsuz olması durumunda müşterilerin satın alma işlemini gerçekleştirip gerçekleştirmediği ve de ürün hakkında hiçbir fikri olmayanların yorumlar üzerinden satın alma davranışlarını ne yönde gerçekleştirdiğine dair sorgulamalar araştırma sorularını oluşturmaktadır. E-ticaret sitelerinden biri olan Trendyol müşterileri, çalışmanın örneklemini oluştururken, katılımcılara Instagram, Facebook ve Twitter üzerinden ulaşılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılarak çevrimiçi anket ile veriler toplanmış, betimsel analiz ile bulgular yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlarda Trendyol müşterilerinin büyük bir çoğunluğunun yorumlara dikkat ettiği, ürüne yapılan olumsuz yorumlarda satın alma işleminden vazgeçtikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Kaynakça Aydın, H. ve Kazançoğu, İ. (2017). Çoklu Kanal Stratejisinden Omni-Kanal Stratejisine Geçişin Tüketiciler Tarafından Kabülü. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (39), 57-77. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/31632/334481 Bayat, B. (2015). Uygulamalı Sosyal Bilim Araştırmalarında Ölçme, Ölçekler Ve “Likert” Ölçek Kurma Tekniği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 16(3), 1-24. Chaffey, D., ve Smith, P. R. (2013). eMarketing eXcellence: Planning and optimizing your digital marketing. Routledge. Dal, N. E. ve Şahin, Ö. (2018) Elektronik Ticarette Güven Oluşturan Faktörlerin Satınalma Niyeti İle İlişkisi: Trendyol Alışveriş Sitesi Müşterileri İle Bir Araştırma. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 240-259. Kotler, P. (2010). Pazarlamayı Anlamak. (Çev. Melis İnan). İstanbul: Optimist yayınları. Kotler, P., Kartajaya, H., ve Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. Optimist Yayın Grubu. Mert, E. (2018). Anket, Çevrimiçi Anket Tekniği ve Çevrimiçi’nde Anket Uygulaması. (Der. Binark, M.) Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı yayınları Odabaşı, Y., ve Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi (5. Baskı). Eskişehir: Mediacat Yayınları. Özgüven, N. (2011). Tüketicilerin Online Alışverişe Karşı Tutumları İle Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Analizi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2011 (2), 47-54. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/kmusekad/issue/10215/125553 Özmen, Ş. (2012). Ağ ekonomisinde yeni ticaret yolu e-ticaret. (4. Baskı). İstanbul: Bilgi Üniversitesi yayınları. Resmi Gazete. (2019). Asgari Ücret Tespit Komisyon Kararı. Erişim adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/12/20191227-21.pdf) Erişim tarihi: 10.02.2020 Sabuncuoğlu, Z. ve Tokol, T. (2011). İşletme. İstanbul: Beta yayınları. Smith, K. T. (2011). Digital marketing strategies that Millennials find appealing, motivating, or just annoying. Journal of Strategic marketing, 19(6), 489-499. Todor, R. D. (2016). Blending traditional and digital marketing. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Economic Sciences. Series V, 9(1), 51. Yasmin, A., Tasneem, S. & Fatima, K., (2015). Effectiveness of digital marketing in the challenging age: an empricial study. International Journal of Management Science and Business Administration. 1.5, 69-80. Trendyol. (2019). Hakkımızda bölümü. Erişim adresi: https://www.trendyol.com/hakkimizda ) Erişim tarihi:19.01.2020
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Kaya 0000-0003-3339-1231

Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya, M. (2020). Satın Alma Davranışında Yorumların Rolü: Trendyol Müşterileri Üzerinden Bir Değerlendirme. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 7(1), 49-67.