Araştırmanın
genel amacı, aynı sınıflarda eğitim ve öğretim gören Türk ve Suriyeli ilkokul
öğrencilerinin, birbirleri ile ne ölçüde empati kurabildiklerini, okul
psikolojik danışmanlarının penceresinden incelemektir. Araştırma nitel bir
çalışma olarak yapılandırılmıştır. Araştırmada nitel veri toplamak için
standartlaştırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma, 40 okul
psikolojik danışmanıyla (8 erkek, 32 kadın) yüz yüze derinlemesine görüşmeler
yapılarak gerçekleştirilmiştir. Türk
ve Suriyeli ilkokul öğrencilerinin, diğer sosyal kimliğe sahip, sıkıntı çeken,
haksızlığa uğrayan ve üzgün olan bir arkadaşlarını gördüklerinde
hissettiklerinin ve gösterdikleri davranışların niteliğinin belirlenmesinde,
birbirleriyle yaşadıkları arkadaşlık ilişkilerinin etkili olduğu saptanmıştır.
Aynı zamanda, farklı sosyal kimliklere sahip kişiler arasında, ortak dil
yeterliğinin, iletişimin, gruplararası temasın ve arkadaşlığın empati açısından
belirleyici olduğu saptanmıştır. Üçüncü olarak en temel sonuç ise, Türk ve
Suriyeli öğrenciler arasında arkadaşlık, sevgi, iletişim ve birbirlerine
yönelik karşılıklı olumlu bir bakış açısı varsa, birbirlerinin yaşadıkları
sıkıntılara, haksızlıklara ve üzüntüye karşı, daha duyarlı oldukları ve daha
fazla yardım ve destek vermeye yöneldikleri saptanmıştır.
Gruplararası empati gruplararası arkadaşlık gruplararası temas