Araştırma Makalesi

7. Sınıf Türkçe Dersinde Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Kullanımının Akademik Başarı, Öz-Düzenleme Becerisi, Tutum, Erişi ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi

959 - 983, 28.04.2018
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.419348

Öz

Araştırmanın amacı 7. sınıf Türkçe dersinde Ayrılıp
Birleşme tekniği kullanımının öğrencilerin erişisine, öz-düzenleme
becerilerine, derse yönelik tutumlarına ve öğrenmede kalıcılığa etkisini
incelemektir. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Aydın ilinde Milli
Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulda okuyan 36 öğrenci ile gerçekleşmiştir.
Çalışma, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desendedir. Veri
toplamada araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi, Türkçe dersine
yönelik tutum ölçeği ve algılanan öz-düzenleme becerileri ölçeğinden
yararlanılmıştır. Altı hafta suren uygulama tamamlandıktan altı hafta sonra
kalıcılığa bakılmak amacıyla her iki gruba başarı testi, algılanan öz-düzenleme
becerileri ölçeği ve derse yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen
veriler bağımlı gruplar t-testi, bağımsız gruplar t-testi, ANOVA testi ve
Wilcoxon
İşaretli Sıralar (z) testi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar deney ve kontrol
gruplarının başarı testi puanları, derse yönelik tutumları ve öz-düzenleme
becerileri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir.
Bu sonuçlara göre Ayrılıp Birleşme Tekniğinin erişiye, tutuma, algılanan öz
düzenleme becerilerine ve kalıcılığa önemli ölçüde katkısı olduğu
gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Aksakal, Ö. D. (2002). İşbirlikli öğrenme yönteminin ana dili (Türkçe) eğitimine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Araragi, C. (1983). The effect of the Jigsaw learning method on children's academic performance and learning attitude. Japanese Journal of Educational Psychology. 31(2), 102-112. Arısoy, B. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin ÖTBB ve TOT tekniklerinin 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi “istatistik ve olasılık” konusunda akademik başarı, kalıcılık ve sosyal beceri düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Arslan, A. (2011). Ayrılıp Birleşme IV Tekniğinin Erişiye, Öz Yeterlik İnancına ve Öz Düzenleme Becerisine Etkisi. Zonguldak Karaelmas University Journal Of Social Sciences, 7(13), 369-385. Arslan, A. (2012). Sözcük türleri öğretiminde Jigsaw tekniğinin etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(32), 157-168. Arslan, S., & Gelişli, Y. (2015). Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Sakarya University Journal of Education, 5(3), 67-74. Avşar, Z., & Alkış, S. (2007). İşbirlikli öğrenme yöntemi “Birleştirme I” tekniğinin sosyal bilgiler derslerinde öğrenci başarısına etkisi. İlköğretim Online, 6(2), 197-203. Aydın, A., & Kömürkaraoğlu, S. (2015). Işık ve ses ünitesinin öğretiminde Jigsaw Tekniğinin bilgilerin kalıcılık düzeylerine etkisinin incelenmesi ve bu teknik hakkında öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 335-352. Ayna, C. (2009). Fen ve teknoloji dersinde Birleştirme II (Jigsaw II) yönteminin kullanılmasının ve sosyo-ekonomik düzeyin öğrencilerin akademik başarı, fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ve motivasyon düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı. Başol, G. (2015). Eğitimde ölçme ve değerlendirme, Pegem Akademi, Ankara. Batdı, V. (2013). İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme destekli eğitsel eğlenceli etkinliklerin öğrencilerin öz-yeterlik becerileri, öz-düzenleme stratejileri, üstbiliş becerileri, motivasyonları ve akademik başarılarına etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ. Bektaş, Z. (2012). Maddenin tanecikli yapısı ünitesinin öğretiminde uygulanan Ayrılıp birleşme ve Jigsaw yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarıları ve tutumları üzerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Bozpolat, E. (2012). Türkçe dersinde birleştirilmiş işbirlikli okuma ve kompozisyon tekniği ile kullanılan hikâye haritası yönteminin öğrencilerde okuduğunu anlama becerisini geliştirmeye etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Bölükbaş, F. (2014). Jigsaw-IV tekniğinin yabancı öğrencilerin Türkçedeki temel zamanları öğrenmeleri üzerindeki etkisi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 3(3), 196-209. Chang, C. Y., & Mao, S. L. (1999). Comparison of Taiwan science students' outcomes with inquiry-group versus traditional instruction. The Journal of Educational Research, 92(6), 340-346. Çakır, N. K., Ballıel, B., & Sarıkaya, M. (2013). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına ve fene karşı tutumlarına etkisinin araştırılması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 1-15. Çörek, D. (2006). İşbirlikli öğrenmenin Türkçe dersine ilişkin başarı ve derse yönelik tutum üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora tezi, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Demir, C., & Yapıcı, M. (2007). Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları. Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2) 177-192. Doğru, E. (2012). Matematik öğretiminde kullanılan ayrılıp birlesme tekniğinin öğrencilerin özyeterlilik, kaygı ve kalıcılık düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya. Doymuş, K., Şimşek, Ü., & Bayrakçeken, S. (2004). İşbirlikçi öğrenme yönteminin fen bilgisi dersinde akademik başarı ve tutuma etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2), 103-115. Erdem, İ., & Çelik, M. (2011). Dil bilgisi öğretim yöntemi üzerine değerlendirmeler. Electronic Turkish Studies, 6(1), 1030-1041. Erden, M. (1988). Öğrenciler arasındaki işbirliğine dayalı öğretim teknikleri, Eğitim ve Bilim Dergisi, 12 (68), 57-60. Gelici, Ö. ve Bilgin, İ. (2011). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1(1), 40-70. Ghaith, G. M., & Yaghi, H. M. (1998). Effect of cooperative learning on the acquisition of second language rules and mechanics. System, 26(2), 223-234. Gök, T. (2006). Fizik eğitiminde işbirlikli öğrenme gruplarında problem çözme stratejilerinin öğrenci başarısı, başarı güdüsü ve tutum üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Ünversitesi, İzmir. Gömleksiz, M. (1993). Kubaşık öğrenme yöntemi ile geleneksel yöntemin demokratik tutumlar ve erişiye etkisi. Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana. Güneş, F. (2011). Dil öğretim yaklaşımları ve Türkçe öğretimindeki uygulamalar/language teaching approaches and their applications in teaching Turkish. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 123-148. Güngör, A. (2005). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin cinsiyete göre okuduğunu anlama stratejilerinin kullanımı ve okumaya yönelik tutum üzerindeki etkileri. Eurasian Journal of Educational Research, 20(3), 135-146. Güngör, A., & Açıkgöz, K. Ü. (2005). İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin okuduğunu anlama üzerinde etkileri ve cinsiyet ile ilişkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 43(43), 355-378. Güven, A. Z. (2013). Dil bilgisi konularinin ögretim sorunlari/problems of teaching linguistics subjects. Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi, 2(6), 1-10. Güvenç, H., & Ün Açikgöz, K. (2007). The effects of cooperative learning and concept mapping on learning strategy use. Educational Sciences: Theory & Practice, 7(1), 117-127. Güvenç, H. (2010). İşbirlikli öğrenme ve ders günlüklerinin öğretmen adayı öğrencilerin öz düzenlemeli ögrenmeleri üzerindeki etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(3), 1459-1487. Holliday, D. C. (2000). The development of Jigsaw IV in a secondary social studies classroom. Paper presented at the 2000 Midwest Educational Research Association (MWERA) Annual Conference in Chicago, IL. İflazoğlu, A. (2003). Çoklu zeka destekli kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana İşcan, A. ve Kolukısa, H. (2005). “İlköğretim İkinci Kademe Dil Bilgisi Öğretiminin Durumu, Sorunları ve Çözüm Önerileri”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Journal Of Graduate School Of Social Sciences, 5 (1), 299-308. İşcan, A. (2007). Dil ve ana dil olarak Türkçe üzerine. Erciyes Dergisi, 30, 5-6. İşcan, A. (2007). İşlevsel dil bilgisinin Türkçe öğretimindeki yeri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 253-258. Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Stanne, M. B. (2000). Cooperative learning methods: A meta-analysis. University of Minnesota, 1-30. Karakoyun, M. E. (2010). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerine noktalama işaretlerinin öğretiminde İşbirlikli Öğrenme tekniklerinden Jigsaw I’in akdemik başarıya etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum. Kardaş, M. N., & Cemal, S. (2015). İş birlikli öğrenme tekniklerinin Türkçe öğretiminde başarı, tutum ve uygulamalara yönelik öğrenci görüşleriyle ilişkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30). Karnasih, I. (1995). Small-group cooperative learning and field-dependence/ındependence effects on achievement and affective behaviors ın mathematics of secondary school students ın medan, Indonesia. The Florida State University, College of Education, Department of Curriculum and Instruction, unpublished PhD thesis. Kazemi, M. (2012). The effect of Jigsaw technique on the learners’ reading achievement: The case of English as L2. The Modern Journal of Applied Linguistics, 5(3), 170-184. Khalvandy F., Afshan M.B. (2016). Effect of the cooperative learning on students’ educational performance and attitude on the basis of Jigsaw puzzle pattern. Research in Curriculum Planning.13(23), 113-125. Kılıç, A. G. (2004). İşbirlikli öğrenme, okuduğunu anlama, strateji kullanımı ve tutum. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Kılınç, A., & Yıldırım, E. (2015). Jigsaw Tekniğinin Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Bilgilerinin Kalıcılığına Etkisi. J. Acad. Soc. Sci. Stud, 37, 421-431. Koç, B. (2015). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin matematik dersindeki erişiye, kalıcılığa ve sosyal beceriye etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Aydın. Kömürkaraoğlu S. (2011). İlköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersi ışık ve ses ünitesinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına ve bilgilerin kalıcılık düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu. Lazarowitz, R., Hertz‐Lazarowitz, R., & Baird, J. H. (1994). Learning science in a cooperative setting: Academic achievement and affective outcomes. Journal of research in science teaching, 31(10), 1121-1131. Lonning, R. A. (1993). Effect of cooperative learning strategies on student verbal interactions and achievement during conceptual change instruction in 10th grade general science. Journal of Research in Science Teaching, 30(9), 1087-1101. Maden, S. (2011). Jigsaw I tekniğinin yazılı anlatım becerisi akademik başarısına etkisi. Educational Sciences: Theory & Practice, 11(2), 901-917. Mert, O., Gündoğdu, K. & Albayrak, F. (2013). Analysis of the mistakes done by the foreign students in the written language while learning Turkey Turkish. International Journal of Humanities and Social Science. 3(2), 130-141. Ocak, G., & Küçükilhan, B. U. S. (2014). İşbirliğine dayalı öğrenci takımları-başarı bölümleri (ÖTBB) tekniğinin sosyal bilgiler dersindeki akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. International Journal of Educational Research,5(4), 17-40. Özbay, M. (2005). Ana dili eğitiminde konuşma becerisini geliştirme teknikleri. Journal of Qafqaz University, 16, 177-184. Özbay, M., & Melanlıoğlu, A. G. D. (2008). Türkçe eğitiminde kelime hazinesinin önemi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 30-45. Özer, Ö. (1999). İşbirlikli öğrenme ve öğrencilerin güdülenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Özkal, N. (2000). İşbirlikli öğrenmenin sosyal bilgilere ilişkin benlik kavram, tutumlar ve akademik başarı üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi, DE Ü. İzmir. Özkılıç, R. (1999). Farklı İşbirlikli Öğrenme yöntemlerinin hizmet öncesi ortaöğretim Öğretmenlerinin başarısı ve hatırda tutması üzerindeki etkileri. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, 1, 10-12. Qin, Z., Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1995). Cooperative versus competitive efforts and problem solving. Review of educational Research, 65(2), 129-143. Sezer, A. & Tokcan, H. (2003). İşbirliğine dayalı öğrenmenin coğrafya dersinde akademik başarı üzerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3), 227-242. Sinan, A. T. (2006), Ana dili eğitimi üzerine bazı düşünceler, Fırat Üniversitesi Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 75-78. Sönmez, S. (2005). İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi, birleştirme tekniği ile bilgisayar okur-yazarlığı öğretiminin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana. Stevens, R. J., Slavin, R. E., & Farnish, A. M. (1991). The effects of cooperative learning and direct instruction in reading comprehension strategies on main idea identification. Journal of Educational Psychology, 83(1), 8-16. Susar Kırmızı, F. (2006). İlköğretim 4. sınıf Türkçe öğretiminde çoklu zekâ kuramına dayalı İşbirlikli Öğrenme Yönteminin erişi, tutumlar, öğrenme stratejileri ve çoklu zekâ alanları üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi. İzmir. Şahin, A. (2010). Effects of Jigsaw III technique on achievement in written expression, Asia Pacific Educ. Rev., DOI 10.1007/s12564-010-9135-8. Şahin, E. Y. (2013). Jigsaw ve küme tekniğinin yazılı anlatım becerilerindeki başarı ve tutum üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 521-534. Şenol, H., Bal, Ş., & Yıldırım, H. İ. (2007). İlköğretim 6 sınıf fen bilgisi dersinde duyu organları konusunun işlenmesinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin öğrenci başarısı ve tutum üzerinde etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 211-220. Tarim, K., & Akdeniz, F. (2008). The effects of cooperative learning on Turkish elementary students’ mathematics achievement and attitude towards mathematics using TAI and STAD methods. Educational studies in Mathematics, 67(1), 77-91. Taşdemir, A., & Sarıkaya, M. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının çözeltiler kimyasını öğrenmelerine işbirlikli öğrenme yönteminin etkilerinin araştırılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 197-207. Uyanık, G. (2016). Birleştirme tekniğine dayalı öğretimin çevre sorunlarına yönelik tutum akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Turkish Journal of Education, 5(2), 60-71. Uyar, E. K., & Girgin, S. (2016). İnsan ve çevre konularını kavramaya, bilgilerin kalıcılığına ve çevreye karşı tutuma Jigsaw tekniğinin etkisi. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 8-18. Uysal, M. E. (2009). İlköğretim Türkçe dersinde işbirlikli öğrenmenin erişi, eleştirel düşünce ve yaratıcılık becerilerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ünlü, M., & Aydıntan, S. (2008). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersi “permütasyon ve olasılık” konusunda akademik başarı ve kalıcılık düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Walker, I., & Crogan, M. (1998). Academic performance, prejudice, and the jigsaw classroom: New pieces to the puzzle. Journal of Community & Applied Social Psychology, 8(6), 381-393. Yaman, B. (1999). Birleştirilmiş işbirlikli okuma ve yazma tekniğinin beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlamaya yönelik akademik başarıları ile Türkçe dersine ilişkin tutumları üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana. Yazman, İ. (2013). İşbirlikli jigsaw tekniği ve 5E modeliyle öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi’nde ‘yayları tanıyalım’ile ‘iş ve enerji’konularındaki başarılarına ve kalıcılık düzeylerine etkisi. Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kars. Yıldız, V. (1999) İşbirlikli öğrenme ile geleneksel öğrenme grupları arasındaki farklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17, 155-163. Yılar, R. (2016). İşbirlikli Öğrenme Uygulamalarından Jigsaw (II) Tekniğinin Sözlü Anlatım Dersine Yönelik Tutuma Etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 129-140. Yılmaz, F. (2017). İşbirlikli Öğrenme Jigsaw Yöntemiyle Yapılan Laboratuvar Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesindeki Başarılarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı. Zakaria, E., Chin, L. C., & Daud, M. Y. (2010). The effects of cooperative learning on students’ mathematics achievement and attitude towards mathematics. Journal of social sciences, 6(2), 272-275.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Yazarlar

Burcu Dönmez Bu kişi benim

Kerim Gündoğdu

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2018

Kaynak Göster

APA Dönmez, B., & Gündoğdu, K. (t.y.). 7. Sınıf Türkçe Dersinde Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Kullanımının Akademik Başarı, Öz-Düzenleme Becerisi, Tutum, Erişi ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi. İlköğretim Online959-983. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.419348
AMA Dönmez B, Gündoğdu K. 7. Sınıf Türkçe Dersinde Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Kullanımının Akademik Başarı, Öz-Düzenleme Becerisi, Tutum, Erişi ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi. İOO.:959-983. doi:10.17051/ilkonline.2018.419348
Chicago Dönmez, Burcu, ve Kerim Gündoğdu. “7. Sınıf Türkçe Dersinde Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Kullanımının Akademik Başarı, Öz-Düzenleme Becerisi, Tutum, Erişi Ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi”. İlköğretim Onlinet.y., 959-83. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.419348.
EndNote Dönmez B, Gündoğdu K 7. Sınıf Türkçe Dersinde Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Kullanımının Akademik Başarı, Öz-Düzenleme Becerisi, Tutum, Erişi ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi. İlköğretim Online 959–983.
IEEE B. Dönmez ve K. Gündoğdu, “7. Sınıf Türkçe Dersinde Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Kullanımının Akademik Başarı, Öz-Düzenleme Becerisi, Tutum, Erişi ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi”, İOO, ss. 959–983, doi: 10.17051/ilkonline.2018.419348.
ISNAD Dönmez, Burcu - Gündoğdu, Kerim. “7. Sınıf Türkçe Dersinde Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Kullanımının Akademik Başarı, Öz-Düzenleme Becerisi, Tutum, Erişi Ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi”. İlköğretim Online. t.y. 959-983. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.419348.
JAMA Dönmez B, Gündoğdu K. 7. Sınıf Türkçe Dersinde Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Kullanımının Akademik Başarı, Öz-Düzenleme Becerisi, Tutum, Erişi ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi. İOO.;:959–983.
MLA Dönmez, Burcu ve Kerim Gündoğdu. “7. Sınıf Türkçe Dersinde Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Kullanımının Akademik Başarı, Öz-Düzenleme Becerisi, Tutum, Erişi Ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi”. İlköğretim Online, ss. 959-83, doi:10.17051/ilkonline.2018.419348.
Vancouver Dönmez B, Gündoğdu K. 7. Sınıf Türkçe Dersinde Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Kullanımının Akademik Başarı, Öz-Düzenleme Becerisi, Tutum, Erişi ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi. İOO. :959-83.